خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جمله هایی که هرگز نباید به کودک بگویید ، سن طلایی آموزش قانون به کودک

 کودک در سن هفت سالگی تفاوت ها را درک و تحت تاثیر آنها قرار می گیرد و دیگر به وسیله بازی نمی توان او را متقاعد به انجام

جمله هایی که هرگز نباید به کودک بگویید ، سن طلایی آموزش قانون به کودک

ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: زیاد والدین از حرف گوش نکردن و لجبازی کودک خود در برابر انجام خواسته های ارزش گله مند هستنداما باید توجه داشته باشند آموزش رفتارهای صحیح به فرزندان تنها مختص به دوران پیش از مدرسه نیست.

وی با بیان اینکه هنگامی که کودک 7 ساله شد و به سن مدرسه رسید، درواقع بزرگ تر شده است و روابط اجتماعی وسیع تری پیدا خواهد کرد،ادامه داد: او در این سن در واکنش‌ها دوستان و همسالانش دقیق تر شده است و تفاوت ها را درک و تحت تاثیر آنها قرار می گیرد و دیگر به وسیله بازی نمی توان او را متقاعد به انجام واکنش‌ها درست کرد بلکه در این سن مورد نیاز است تا کودک را با مفهوم قانون آشنا کرد.

این روانشناس گفت: نخستین شرط وضع قانون این است که کودکان نیز باید در تعیین مقررات و محدودیت ها حق صحبت داشته باشند و باید فرصتی به آنان داده شود تا فکر و احساس خود را بازگو کنند، حتی یک کودک پنج تا شش ساله نیز می‏ تواند با شما صحبت و در وضع یک قانون منصفانه، کمک کند، ولی شنیدن حرف‏ هایش به این معنا نیست که به طور حتم، سخنش را پذیرفته و از خواسته‏ های خود کوتاه بیایید.

جمله هایی که هرگز نباید به کودک بگویید ، سن طلایی آموزش قانون به کودک

وی با بیان اینکه بعضی از محدودیت‏ ها را می ‏توانید به کمک کودک وضع و بعضی محدودیت های دیگر را خودتان مقرر کنید، اضافه کرد: باید توجه داشته باشید که در برابر مقاومت او در پذیرفتن و انجام قوانین وضع شده است در منزل، نباید با خشونت با او برخورد کنید.

وی تصریح کرد: محدودیت‏ها را به طور کامل مشخص کرده و منظورتان را به روشنی بیان و راهنمایی ‏های مورد نیاز را به کودک بازگو کنید، لیکن کودکان باید به طور دقیق بدانند که از آنها چه انتظار‏اتی دارید، همچنین از گفتن عبارت‏های گنگ و نامشخص خودداری کنید.

ازغندی گفت: اگر کودکان بدانند که به چه علت این قوانین جهت آنها وضع می ‏شود، بهتربه قوانین پایبند می شوند، به طور مثال جمله‏ «حق نداری با دوچرخه به خیابان بروی.» وضع قانون بدون علت است ولی اگر بگویید: «دوچرخه‏ سواری در خیابان، خطرناک است و ممکن است آسیب‏ ببینی.» در واقع، جهت این عنوان دلیلی ارائه می کنید که در این صورت پذیرفتن آن جهت فرزندتان قابل قبول است

انتهای پیام/

 کودک در سن هفت سالگی تفاوت ها را درک و تحت تاثیر آنها قرار می گیرد و دیگر به وسیله بازی نمی توان او را متقاعد به انجام

لزوم آموزش قوانین به کودک از سن 7 سالگی

واژه های کلیدی: کودکان | دوچرخه | خیابان | محدودیت | مدرسه | قانون | آموزش | قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *