خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

معجزه “امید” در زندگی ، سرازیری های زندگی را با امید پشت سر بگذارید

امید یک روند فکری است که تلاش فرد را در راه دستیابی به اهداف زیاد کردن می‌دهد.

معجزه "امید" در زندگی ، سرازیری های زندگی را با امید پشت سر بگذارید

اعظم ذوالفقاری روان شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: شرایط محیط و واکنش‌ها مناسب والدین در زندگی می تواند زمینه رشد امید در فرزندان را تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه اعتماد به نفس یکی از عوامل تاثیرگذار در زندگی فرزندان هست، افزود: کودکان می توانند با تشویق و تقویت از سوی خانواده و دوستان خود، به انجام هرچه بهتر کارهای خود ترغیب شوند، چراکه تایید و تشویق موجب زیاد کردن اعتماد به نفس در آن ها می شود.
ذوالفقاری گفت: در دوران بلوغ، عواطف نوجوان و اوضاع هورمونی وی گسیخته هست، به طوری که نوجوان دوست دارد به گونه ای اغراق آمیز سخن بگوید تا در والدین و اطرافیان خود هیجان ایجاد کند.
وی بیان کرد: یکی از تصویر العمل هایی مناسب در پاسخ به یک گفته عاطفی این است که والدین نباید از ابراز احساسات فرزندان خود عیب جویی کنند بلکه باید احساس او را تشخیص و عواطف او را درک کنند.
این روان شناس با اشاره به اینکه فرزندان در سن نوجوانی با 2 حالت مواجه هستند، افزود: تعدادی از آنها با پا گذاشتن به سن بلوغ به شکل مخالفت، دعوا، پرخاش، سخت گیری و سرسری واکنش‌ها می کنند و تعدادی دیگر نیز در خود فرو رفته و حالت افسردگی به آنها دست می دهد.
وی با تاکید بر اینکه نحوه ارتباط والدین با فرزندان در میزان امیدورای آنها بسیار ارزشمند هست، تصریح کرد: اگر والدین با فرزندان ارتباط مناسبی برقرار نکنند، نمی توانند امید را به آنها بیاموزند.
ذوالفقاری گفت: فرزندان در مرحله خاصی از زندگی و در ورود به اجتماع با کلمه ای به نام امید آشنا می شوند و بخشی از مسایل زندگی خود را به وسیله امید حل و فصل می کنند، آیا که داشتن امید و امیدوار بودن روند فکری را در فرد ایجاد می کند تا بتواند با جهت رسیدن به اهداف و نیازهای خود تلاش مستمر داشته باشد.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: اعتماد به نفس | خانواده | والدین | نوجوان | ارتباط | فرزندان | زندگی | تشویق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *