خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راه‌های برقراری ارتباط صحیح با کودک را بدانید

یک تعامل و ارتباط نادرست با کودک باعث بروز پرسشها و آسیب های معنوی و روانی در او می‌شود.

راه‌های برقراری ارتباط صحیح با کودک را بدانید

شیوا وکیلی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با بیان اینکه تعامل نادرست کودک با والدین موجب بروز مشکلاتی از جمله احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس و آسیب های معنوی و روانی در وی می‌شود، اظهار داشت: برقراری ارتباط دوستانه با والدین، کم کردن لجبازی‌ها، بیان خواسته و پرسشها از جمله فایده های تعامل و گفتگوی صمیمانه کودک با والدین است.

وی افزود: یکی از نکاتی که والدین در ایجاد تعامل با فرزند خود باید رعایت کنند، پیگیری علاقه مندانه مسئله کودک است و اینکه هرگز نباید این پرسشها را کوچک، پیش پا افتاده و بی ارزش بشمارند لیکن موجب بدخلقی، لجبازی و عدم بیان این پرسشها به وسیله او می شود.

وکیلی بیان کرد: در برخورد و ارتباط گفتاری با کودک تلاش کنید مشتاقانه به او نگاه کنید و هر چند لحظه با گفتن جمله هایی مانند حق با تو است و راست می گویی، به فرزندتان احساس دلگرمی و تاًیید بدهید و از وی بخواهید عقاید خود را راجع به مسئله پیش آمده بازگو کند.

راه‌های برقراری ارتباط صحیح با کودک را بدانید

وی تصریح کرد: صبور باشید و اجازه دهید کودکتان گفته هایش را تا آخر تمام کند و به رفتارهایی مانند درهم کردن انگشتان، ناخن جویدن، مشت کردن پنجه او هنگام صحبت کردن توجه داشته باشید لیکن نشانگر حالات درونی وی از جمله استرس، خشم و خشم است.

این روانشناس خاطر نشان کرد: والدین به یاد داشته باشند که از سوالات امری، استفاده از کلمات سخت و غیر قابل فهم به کودک خود بپرهیزند و گفتگو را در وقت مناسب، به سادگی و با زبان کودک انجام دهند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وکیلی افزود: به کودک خود توجه کامل داشته باشید لیکن یک رابطه سریع ولی با توجه می تواند نیاز کودک شما را به برقراری ارتباط برآورده سازد به عنوان نمونه هنگامی که او می گوید: با من بازی کن ولی این کار در آن لحظه ممکن نیست، چرایی عدم انجام خواسته وی را برایش توضیح دهید یا بگویید امروز کارم خیلی سخت بود، دو سه دقیقه صبر کن تا استراحت کنم و سپس با تو بازی می کنم. با این نحوه برخورد، آن ها می توانند احساس شما را درک کرده و صراحت شما را تحسین خواهند کرد.

انتهای پیام/

یک تعامل و ارتباط نادرست با کودک باعث بروز پرسشها و آسیب های معنوی و روانی در او می‌شود.

واژه های کلیدی: نحوه برخورد | خانواده | والدین | ارتباط | احساس | والدین | لجبازی | برخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *