خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دفاعیات متهم ردیف سوم ادامه دارد

نهمین جلسه پیگیری به پرونده 2 متهم نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.  

دفاعیات متهم ردیف سوم ادامه دارد

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛نهمین جلسه دادگاه پیگیری به پرونده 2 متهم نفتی(همدستان بابک زنجانی) به نام‌های مهدی شمس(متهم ردیف دوم) و حمید فلاح هروی(مهتم ردیف سوم) دقایقی پیش در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با قرائت آیاتی از قران کریم شروع شد.

قاضی مقیسه در ابتدای جلسه به بیان اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده که از سوی نماینده دادستان قرائت شده است بود پرداخت و گفت:حمید فلاح هروی، فرزند علی، چهل ساله، متولد مشهد، مقیم پایتخت کشور عزیزمان ایران شهرک غرب، فاقد هر گونه سابقه کیفری و مدیرعامل شرکت هلدینگ سورینت کیش است که به فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با علم ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و همکاری عامدانه و عالمانه نسبت به تشکیل شبکه کلاهبرداری و پولشویی و همکاری در کلاهبرداری از شرکت نفت و شرکت اچ کی به مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون یورو و کلاهبرداری از شرکت تامین اجتماعی با استفاده از 5 فقره چک به مبلغ 444 میلیارد 2524 میلیون ین ژاپن و استفاده از عواید حاصل از جرم به مبلغ 148 میلیارد یورو پول متهم است.

قاضی مقیسه بر طبق ماده 354 قانون آیین دادرسی کیفری به حاضران در جلسه از باب حفظ نظم دادگاه تذکر داد.

دفاعیات متهم ردیف سوم ادامه دارد

قاضی در ادامه از متهم ردیف سوم در خواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و برابر با کیفر خواست از خود دفاع کند.

حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم با قرار گیری در جایگاه دفاع گفت: ریاست محترم دادگاه ادعا شده است است بنده در تاسیس و راه‌اندازی بانک اف آی‌آی بی نقش داشتم در صورتی که این بانک قبل از آشنایی بنده با بابک زنجانی ثبت شده است و ارز از طریق فردی به نام هاشمی انتقال یافته شده است بود.

وی افزود: شما گفتید که در بانک اف آی آی بی چه نقشی داشتم؟ بنده فقط همراه زنجانی بودم و هیچ نقشی در خرید بانک نداشتم جهت تایید صحبت‌هایم می‌توانید از دیگران هم پرسش کنید بنابراین این ادعا کذب است بنده سهامدار بانک اف آی آی بی نبودم و برگه‌ای که از سوی دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه شده است که در آن نشان می‌دهد من سهامدار بانک اف آی آی بی بودم به اشتباه ترجمه شده است است و کلمه دایرکتور در آن سند به معنی عضو هیئت مدیره است که ترجمه این سند کاملا اشتباه است.

وی ادامه داد: سهام بانک اف آی آی بی متعلق به شخص خاصی نیست، صد درصد سهام اف آی آی بی متعلق به ارزش بانک و متعلق به بانک زنجانی است.

نهمین جلسه پیگیری به پرونده 2 متهم نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.  

قاضی مقیسه در پاسخ به حمید فلاح هروی گفت: بابک زنجانی اقرار کرده شما از بدو تاسیس بانک اف آی آی بی همراه وی بودید و در تمام مجموعه هلدینگ فعالیت داشتید و قرار بود از سود حاصله دو درصد سهم ببرید، همچنین در جلد 13 ،صفحه 350 پرونده، به تخصیص داده شده است 5 میلیون یورو از محل فروش بانک اف آی آی بی به شما در حد اقرارهای خودتان آمده است آیا باید به شما 5 میلیون یورو داده شود آیا این پول فقط به خاطر همراهی شما و بابک زنجانی بوده است؟

قاضی مقیسه ادامه داد: امضای فروش 60 درصد سهام بانک اف آی آی بی به بانک ملت و استرداد مجدد آن به وسیله شما انجام شده، شما در آن وقت نقش هیئت مدیره پوششی را در بانک اف آی آی بی داشتید همچنین در جلد 69 شما اقرار کردید که دو سفر جهت پیگیری کارهای بانک اف آی آی بی به مالزی داشتید.

قاضی پرونده نفتی گفت: شما در جلد 60 صفحه 255 اقرار کردید که تمام جلسات هیئت مدیره بانک اف آی آی بی با حضور شما برگزار می‌شد و تمام این مطالب را با هوش و درایتی که داشتید اقرار کردید آیا این مواردی که خواندم شما قبول دارید یا نه؟

فلاح هروی گفت: چیزهایی که نوشتم را قبول دارم ولی همراهی به معنی شریک بودن نیست.

قاضی گفت: شما سند خرید بانک ملت را امضا کردید.

متهم ردیف سوم پاسخ داد: شما اثبات کنید که بنده 5 میلیون یورو را گرفتم بنده هیچ پولی نگرفتم.

دفاعیات متهم ردیف سوم ادامه دارد

نجفی نماینده دادستان در پاسخ به حمید فلاح هروی گفت: این پول در حساب شما تهاتر و درج شده است شما ادعا می‌کنید کلمه دایرکتور اشتباه ترجمه شده است در صورتی که ما چیزی را ترجمه نکردیم و عین سند را به دادگاه ارائه دادیم ولی باید تاکید کنم شما سهامدار بودید.

نماینده دادستان ادامه داد: شما و بانک زنجانی شرایط بانکداری در مالزی را نداشتید و نمی‌توانستید به عنوان یک ایرانی در مالزی سهامدار باشید به همین علت خود را به عنوان عضو هیئت مدیره معرفی کردید.

فلاح هروی پاسخ داد: هیچ سندی وجود ندارد که بنده سهامدار باشم لیکن جهت آن نیاز به داشتن تابعیت و اقامت در مالزی است و باید تابعیت مضاعف داشته باشیم که بنده هیچ کدام از این شرایط را نداشتم همچنین نیاز به داشتن رزومه بانکی در کارنامه شمس وجود دارد که باز هم بنده آن را نداشتم بنابراین گزارشی که بانک مرکزی مبنی بر مسئولیت بنده در مورد امنیت سوئیفت ارزش بانک ارائه شده است درست نیست و من هیچ سابقه و آشنایی با انجام این کارها ندارم.

قاضی مقیسه پاسخ داد: باز شما عضویت در هیئت مدیره اف آی آی بی را نقض می‌کنید.

نهمین جلسه پیگیری به پرونده 2 متهم نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.  

فلاح هروی پاسخ داد: شما مجدد به عضویت هیئت مدیره پوششی اشاره می‌کنید.

قاضی مقیسه گفت: در جلد 30 صفحه 60 شما اقرار کردید چون عضو هیئت مدیره گروه بودم حضور من جهت دیگران چشمگیر بوده شما با عقل و هوشی که داشتید این اقرارها را کردید همچنین گفته‌اید زنجانی جهت اینکه به دیگران بگوید تنها نیست من را علم کرد.

قاضی گفت: چون سی سال در وزارت اطلاعات بودید و هر جا که می‌رفتید شما را به عنوان فلاح وزارت اطلاعات می‌شناختند بابک زنجانی شما را هر جا می‌رفت همراه خود می‌برد.

فلاح هروی گفت: شما به صحبت‌های من توجه نکردید امروز اجازه بدهید از خودم دفاع کنم آنچه که نوشتم با صداقت بوده و جهت آن علت دارم.

دفاعیات متهم ردیف سوم ادامه دارد

قاضی پاسخ داد: بله با صداقت بود ولی آیا آن را در جمع رسانه‌ها رد می‌کنید.

فلاح هروی گفت: آیا شما یک برداشت اشتباه را به موارد دیگر تعمیم می‌دهید و از یک شاخه به شاخه دیگر می‌پرید جایی که بنده را به عنوان مسئول سوئیفت معرفی کرده به معنی اطلاع از شرح نیست آیا که من از شرایط ارسال سوئیفت اطلاعی نداشتم و امضای من جعلی بوده است.

قاضی پاسخ داد: هیچ امضای جعلی وجود ندارد که زنجانی آن را به شما اطلاع نداده باشد و اگر هم جعلی است آیا شکایت نکردید.

فلاح هروی گفت: این سند در تاریخ 96/2/9 در اختیار من قرار داده شد و بعد از اینکه فهمیدم جعلی است شکایت کردم،یک سند پیدا کنید که بنده سوئیفت‌ها را امضا کرده باشم.

قاضی گفت: برحسب اطلاعات بانک مرکزی تمام سوئیفت‌ها از پایتخت کشور عزیزمان ایران امضا می‌شد.

در حال تکمیل…

واژه های کلیدی: برداشت اشتباه | بانک زنجانی | بابک زنجانی | اطلاعات | دادگاه | ایرانی | مالزی | ترجمه | ایران | پرونده | میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *