خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دفاعیات متهم ردیف سوم شروع شد

هشتمین دادگاه 2 متهم نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد و متهم ردیف سوم دفاعیات خود را شروع کرد.

دفاعیات متهم ردیف سوم شروع شد

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛هشتمین جلسه دادگاه پیگیری به پرونده 2 متهم نفتی(همدستان بابک زنجانی) به نام‌های مهدی شمس(متهم ردیف دوم) و حمید فلاح هروی(مهتم ردیف سوم) دقایقی پیش در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با قرائت آیاتی از قران کریم شروع شد.

قاضی مقیسه در ابتدای جلسه به بیان اتهامات متهم ردیف سوم این پرونده که جلسه گذشته از سوی نماینده دادستان قرائت شده است بود پرداخت و گفت:حمید فلاح هروی، فرزند علی، چهل ساله، متولد مشهد، مقیم پایتخت کشور عزیزمان ایران شهرک غرب، فاقد هر گونه سابقه کیفری و مدیرعامل شرکت هلدینگ سورینت کیش است که به فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با علم ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و همکاری عامدانه و عالمانه نسبت به تشکیل شبکه کلاهبرداری و پولشوئی و همکاری در کلاهبرداری از شرکت نفت و شرکت اچ کی به مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون یورو و کلاهبرداری از شرکت تامین اجتماعی با استفاده از 5 فقره چک به مبلغ 444 میلیارد 2524 میلیون ین ژاپن و استفاده از عواید حاصل از جرم به مبلغ 148 میلیارد یورو پول متهم است.

قاضی مقیسه بر طبق ماده 354 قانون آیین دادرسی کیفری به حاضران در جلسه از باب حفظ نظم دادگاه تذکر داد.

دفاعیات متهم ردیف سوم شروع شد

قاضی در ادامه از متهم ردیف سوم در خواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و برابر با کیفر خواست از خود دفاع کند.

قاضی مقیسه گفت: ولی مورد نیاز است قبل از اینکه متهم ردیف سوم در جایگاه جهت دفاع از خود قرار بگیرد شکات مطالبی را که مورد نیاز می‌دانند مطرح کنند تا بعدا متهمین نگویند که کسی از ما شکایتی ندارد.

صادقی قهاره وکیل شرکت اچ کی گفت: لایحه‌ای می‌خوانم شکایت دو شرکت نفت و اچ کی است در ابتدا راجع به فلاح و بعد مهدی شمس صحبت می‌کنم لیکن هر دو نفر در دادگاه متهم هستند و تقدم و تاخر به مطالب تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: این دو متهم تاثیر زیادی در همکاری در جرم با محکوم الیه بابک زنجانی در افساد فی الارض، اخلال در نظم اقتصادی کشور با علم ضربه زدن به کشور و همکاری عالمانه و عامدانه در تشکیل شبکه سازمان‌یافته و استفاده از سند مجعول را داشتند.

هشتمین دادگاه 2 متهم نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد و متهم ردیف سوم دفاعیات خود را شروع کرد.

صادقی قهاره گفت: هر چند در دادنامه شعبه 38 دیوان عالی کشور که در تاریخ 13/9/95 صادر شده است احکام این دو متهم در که در دادگاه بدوی صادر شده است بود نقد شده است ولی نامبردگان سهم زیادی در جرم بابک زنجانی داشتند و نقش زیادی در معرفی بابک زنجانی و بزرگ نشان دادن وی داشتند و مبالغ زیادی در همکاری در جرم تصاحب کردند این دو یار شاطر بابک زنجانی در انجام جرم از جمله کلاهبرداری از شرکت نفت و اچ کی بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شکایت اچ کی و نفت در رابطه با چپاول بیت المال است جای طرح این پرسش از قضات شعبه 38 دیوان عالی کشور وجود دارد که غارت 12 هزار میلیارد تومان اگر مصداق فساد فی الارض نباشد بعد چیست متهمین زمانی منجر به جرم شدند که کشور در تحریم بود و شرایط اقتصادی بدی داشت و نیاز مبرم به ارز داشت.

صادقی قهاره وکیل شرکت اچ کی گفت: این دو به مانند دو بال جهت بابک زنجانی بودند که اگر این دو نبودند بابک زنجانی به مانند یک مرغ بی‌بال و پر بود.

وی افزود: اگر شمس را از بین بردن کنیم بابک زنجانی در زمینه خرید، فروش و تامین کشتی عاجز بود و اگر فلاح را از بین بردن کنیم زمینه کلاهبرداری از بانک‌ها به وسیله زنجانی منتفی می‌شد.

در حال تکمیل…

واژه های کلیدی: بابک زنجانی | کلاهبرداری | استفاده | دادگاه | اقتصادی | همکاری | دادگاه انقلاب | متهمان نفتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *