خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حکم اعدام قاتل بنیتا در انتظار تایید دیوان عالی کشور

رئیس دادگستری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ارسال حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده به دیوان عالی کشور جهت تایید نهایی خبر داد.

حکم اعدام قاتل بنیتا در انتظار تایید دیوان عالی کشور

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ ٢٩ تیرماه خبر گم شدن کودک هشت ماه به نام بنیتا در اینترنت دست به دست شد. هشت روز از این ماجرا گذشته بود و در حالی که تلاش‌های پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی جهت پیدا کردن کودک بی نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک هشت ماهه به وسیله پلیس آگاهی منتشر شد.

عبارات مهم : کیفر خواست – در ماشین
پس از اعلام عنوان به پلیس، در جریان تحقیقات ماموران پلیس آگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل ماشین شدند.

با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که آنها قصد دزدی خودروی پدر بنیتا را داشتند که بعد از دزدی متوجه حضور کودکی در ماشین شدند. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه دزدی شد تا اینکه بعد از روبرو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود.

سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد بعد از دزدی ماشین از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان‌های پاکدشت آورده و بعد از اوج کشیدن شیشه‌ها آن را ر‌ها کرده است.

حکم اعدام قاتل بنیتا در انتظار تایید دیوان عالی کشور

ماموران بلافاصله به محل ر‌ها کردن ماشین در محله‌ای خلوت رفته و با جسد بنیتای هشت ماهه که به علت گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده است بود، روبرو شدند.

پس از آن با درخواست دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت و موافقت شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان پایتخت کشور عزیزمان ایران که ریاست آن بعهده مدیر کل دادگستری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران است پرونده مربوط به فوت بنیتا از دادسرای پاکدشت به دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران احاله شد و دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران یک هفته بعد از صدور کیفرخواست مبنی بر قتل عمد جهت متهم ردیف اول در این پرونده خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز جهت پیگیری به این پرونده، دستور ویژه‌ای جهت محاکم صادر کرد.

در روند پیگیری به پرونده نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده در روز 20 شهریور ماه با حضور سه متهم در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به ریاست قاضی محمئی کشکولی برگزار شد .

روز 21 شهریور ماه خبر دستگیری متهم چهارم این پرونده منتشرشد که متهم ردیف چهارم در دومین جلسه دادگاه که روز 22 شهریور برگزار شد به عنوان مطلع حاضر شد.

رئیس دادگستری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ارسال حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده به دیوان عالی کشور جهت تایید نهایی خبر داد.

در جریان دادگاه وکیل و پدر و مادر بنیتا درخواست صدور حکم اعدام جهت متهمان ردیف اول و دوم پرونده را از قاضی دادگاه را داشتند.

در جلسه اول دادگاه، کوشا وکیل اولیای دم بنیتا جهت هر دو متهم این پرونده درخواست قصاص کرد و گفت: متهم ردیف اول با عنایت به اینکه پدر بنیتا مانع دزدی شده است بود ولی وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و نسبت به پدر بنیتا «شروع به قتل» کرده بود، عمل متهم ردیف اول پرونده به استناد بند «ب» ماده 290 کشنده بود همچنین متهم ردیف دوم یکی از مسببان فوت بنیتا است لیکن بنیتا را رها کرده و بدون آب و غذا و مواظبت از وی باعث فوت او شده است بود در صورتی که آگاه بود که داخل ماشین مسروقه کودک وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابر ماده 533 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 می‌توان گفت هر دو متهم مسببان رها کردن کودک و فوت بنیتا بودند و هر دو می‌دانستند شرایط جسمی کودک به نحوی است که نیاز به مواظبت دارد بنابراین جهت هر دو متهم تقاضای قصاص از لحاظ قتل عمد دارم و در رابطه با سایر موارد تقاضای اشد مجازات را می‌کنم.

در ادامه قاضی کشکولی ریاست دادگاه خطاب به وکیل پرونده بنیتا اعلام کرد: با توجه به اینکه در قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست نسبت به متهم ردیف دوم راجع به قتل منع پیگرد صادر شده است و این حکم در 15 مرداد امسال به اولیای دم ابلاغ شده است هست، اولیای دم اظهار کرده‌اند که نسبت به کیفر خواست صادر شده است اعتراضی ندارند.

در ادامه جعفر کوشا وکیل پرونده بنیتا اعلام کرد که کیفرخواست صادر شده است فقط به پدر بنیتا ابلاغ شده است و مادر بنیتا کیفرخواست را رویت نکرده بود. با این وجود بعد از اتمام دادگاه پدر و مادر بنیتا ادعا داشتند که از قانون اطلاع نداشتند و می خواهد که دادگاه جهت متهم ردیف دوم هم حکم اعدام صادر کند.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی و نماینده دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص اینکه خانواده بنیتا به صدور قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم پرونده اعتراض داشتند، گفت: طبق بررسی ها مشخص شد متهم ردیف دوم در دزدی و تحصیل مال مسروقه معاونت داشته و در قتل دخالتی نداشته است بنابراین بازپرس در این رابطه قرار منع تعقیب صادر کرد.

حکم اعدام قاتل بنیتا در انتظار تایید دیوان عالی کشور

قاضی شهریاری ادامه داد: قرارهای منع تعقیب در شعبه بازپرسی صادر می شوند و پدر و مادر بنیتا با دست خط خود اعلام کرده اند که در مورد قرار منع تعقیب صادر شده است از سوی شعبه بازپرسی جهت متهم ردیف دوم پرونده هیچ اعتراضی ندارند ولی در حال حاضر اظهار بی‎اطلاعی می کنند با وجود اینکه به آنها در همان ابتدا و در دادسرا گفته شد که وکیل گزینش کنند این در حالی است که آنها پیگیر این مساله نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در یکصدو هجدهمین نشست خبری خود گفت: حکم صادر شده است هست؛ ولی باید ابلاغ شود و قابل اعتراض است و به دادگاه تجدیدنظر می‌رود.

معاون اول دستگاه قضا گفت: ولی چون متهم ردیف اول چند اتهام داشته است که یکی از آنها قتل عمد نفس هست، حکم قصاص صادر شده است است که شنیده‌ام جهت سایر اتهام‌ها مجازات‌هایی مثل شلاق، تبعید صادر شده است که آن هم قابل اعتراض است و باید منتظر حکم دادگاه تجدیدنظر خواهی باشیم. در پرونده بنیتا دو نفر متهم مهم هستند که جهت یکی از انها در دادسرا و دادگاه ثابت شده است که این فرد قتل نفس عمدی انجام داده است که حکم قصاص صادر شده است و البته قابل اعتراض هست؛ در مورد فرد دیگر ثابت نشده و حکم قصاص نگرفته است و ممکن است افرادی بگویند که چطور شده است که حکم قصاص نگرفته هست؛ در حالیکه باید گفت: این قتل منتسب به یک نفر شده است است.

غلامحسین اسماعیلی مدیر دادگستری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص آخرین اوضاع پرونده متهمان این پرونده اظهار داشت: با توجه به اینکه حکم متهمان چند روزی است که صادر ودستور ابلاغ حکم متهمان داده شده است بود به احتمال فراوان حکم متهمان پرونده به وکلای آنها ابلاغ شده است است.

وی افزود: جهت بخشی از پرونده که کیفر خواست صادر شده است بود، حکم صادر شده است است و این حکم هم از جانب وکلای اولیای دم و هم از طرف متهمان قابل اعتراض است که روال قانونی خودش را طی خواهد کرد.

رئیس دادگستری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ارسال حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده به دیوان عالی کشور جهت تایید نهایی خبر داد.

اسماعیلی بیان داشت: در روال پیگیری به پرونده در جلسه دادگاه مطالب دیگری حواشی پرونده مطرح شد که چون جهت آنها کیفر خواستی صادر نشده بود و دادگاه باید برابر با کیفر خواست پیگیری می شد و دادگاه نمی توانست نسبت به مطالب تازه تصمیم گیری و حکم مقتضی صادر کند بنابراین پرونده در رابطه با موارد تازه به دادسرا ارسال می شود و اگر دادسرا نسبت به آنها جهت متهمان قرار مجرمیت صادر کند، پرونده تازه به دادگاه ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه در روال پیگیری به پرونده متهم چهارم پرونده دستگیر شده است که جهت اتهامات وی کیفر خواست صادر نشده بود،افزود: پرونده نسبت به حکم صادر شده است جهت تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال می شود و نسبت به ادعا های تازه مسیر دادسرا را طی می کند.

انتهای پیام/

زمان اعدام قاتل بنیتا مشخص شد

واژه های کلیدی: کیفر خواست | در ماشین | دادگاه | اعتراض | ماشین | ایران | اعدام | پرونده | اعتراض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *