خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حمایت طلایی از ادامه فعالیت شورایاری ها

نایب مدیر شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:اطمینان دارم اعضای شورای پنجم آمادگی کامل جهت صیانت و حفظ این سرمایه اجتماعی یعنی شورایاران را دارند و شورایاری تعطیل نخواهد شد.

حمایت طلایی از ادامه فعالیت شورایاری ها

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ منتخبان شورای شهر پنجم در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی به ستاد هماهنگی شورایاری‌ها آمدند تا از نزدیک با فعالیت‌های شورایاران آشنا شوند.

در این جلسه که محمدجواد حق شناس، حسین خلیل آبادی، الهام فخاری و حجت نظری از منتخبین شورای شهر پنجم در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و مرتضی طلایی، مدیر ستاد هماهنگی شورایاری ها و جمعی از مدیران این ستاد حضور داشتند، اعضای تازه با نهاد شورایاری، وظایف و کارکردهای این نهاد آشنا شدند.

حمایت طلایی از ادامه فعالیت شورایاری ها

در ابتدای جلسه مرتضی طلایی بعد از خوش‌آمد گویی به مهمان‌ها از آن‌ها درخواست کرد تا پیش از شروع به کار رسمی شورای شهر پنجم، جلسه‌ای میان اعضای ستاد شورایاری‌ و تمام اعضای شورای پنجم برگزار شود.

طلایی گفت:«نخستین پیشنهادم این است که جلسه‌‌ای با تمام اعضا برگزار شود، لیکن هر 21 عضو شورای پنجم باید شورایاری‌ها را اداره کنند و بهتر این است که از شروع به کار شورای پنجم آشنایی جامع و کاملی با این نهادهای اجتماعی و مأموریت آنها و فضای موجود داشته باشند تا در هنگام ایفای نقش نمایندگی بتوانند موفق‌تر عمل کنند و بدانند شورایاران چه وظایفی برعهده دارند و تا به امروز کدام‌ چالش‌ها را از میان برداشته‌اند.

طلایی در ادامه به برگزار نشدن انتخابات هئیت رئیسه شورایاری اشاره کرد و گفت:«هر سال انتخابات هئیت رئیسه شورایاری‌ها در تیر ماه برگزار می‌شد و نتیجه های تا مرداد‌ ماه به تصویب می‌رسید ولی امسال به علت عوض کردن شهردار و اعضای شورای شهر این انتخابات برگزار نشد. هر چند برگزار نشدن انتخابات این شایعه را به وجود آورد که ممکن است شورایاران از صحنه همکاری و فعالیت از بین بردن شوند ولی اطمینان دارم اعضای شورای پنجم آمادگی کامل جهت صیانت و حفظ این سرمایه اجتماعی یعنی شورایاران را دارند و شورایاری تعطیل نخواهد شد.»

نایب مدیر شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به حمایت 4 ساله از شورایاری‌ها ادامه داد:« 4 سال به طور مستقل پشت شورایاری‌ها ایستادیم و جهت قانونی شدن این نهاد مردمی خون دل‌ها خوردیم. جهت همین از شما منتخبان شورای پنجم درخواست می‌کنم امید را در این نهاد ماندگار کنید و با حمایت از شورایاران تلاش گروه‌های پیشین را به آخر برسانید.

نایب مدیر شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:اطمینان دارم اعضای شورای پنجم آمادگی کامل جهت صیانت و حفظ این سرمایه اجتماعی یعنی شورایاران را دارند و شورایاری تعطیل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: شورایاری‌ها نباید به عنوان یک مجموعه اداری و رسمی دیده شوند. بلکه شورایاری‌ها نهادهای اجتماعی به وسعت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند و هنگامی که از شورایاری‌ها صحبت می‌کنیم در حقیقت از هویت، جغرافیای پایتخت کشور عزیزمان ایران و از تمام اقوام و قومیت‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران سخن می‌گوییم.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: اگر به دنبال ارائه خدمات بهتر به شهروندان، اداره بهتر شهر و دریافت بدون واسطه درخواست شهروندان در شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران باشیم، توجه، تقویت و حمایت از شورایاری‌ها تنها گذرگاه رسیدن به این خواسته‌ها هست، بنابراین جلسه امروز در این راستا برگزار خواهد شد تا گزارشی از روند اقدامات، فعالیت‌ها، مشکلات، پیشنهادات و راهکارهایی جهت شورایاری‌ها ارائه بدهیم.

نایب مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: به دنبال این هستیم در دوره پنجم، شورایاری‌ها یک گام به جلو بردارند. بنابراین باید حمایت و تقویت بیشتری از آنها انجام بدهیم و در تلاش هستیم بتوانیم موانعی که بر سر راه شورایاری‌ها وجود دارد برداریم و به دنبال ارتقای اجرای شورایاری‌ها هستیم و فکر می‌کنم این پرسشها دغدغه یکسان میان ما و نمایندگان شورای پنجم هست. امیدواریم بتوانیم از تجربیات گذشته و ایده‌های فردا جهت محقق‌سازی این اهداف استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه محمدرضا طالبی نژاد مدیر گروه مشاوران جهت اعضای شورای پنجم از فعالیت‌های شورایاران روایت کرد. وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، ضرورت و اهمیت نهادینه کردن مشارکت‌های اجتماعی، نسبت شورا و شهرداری و چالش‌های پیش روی شورایاران و مدیریت محله گفت:« تجربیات دنیا گویای این است که جهت رسیدن به اهداف باید از مشارکت‌های شهروندی کمک گرفت. مشارکت‌های شهروندی در پایتخت کشور عزیزمان ایران در یک نهاد خلاصه می‌شود و نام آن، نهاد شورایاری است.»

شورایاری وارد قانون اساسی نشده است

رئیس گروه مشاوران ستاد هماهنگی شورایاری‌ها در جلسه با منتخبان کمیسیون فرهنگی شورای شهر پنجم از مهم‌ترین دستاوردهای شورایاران اینگونه روایت کرد:«حل و فصل پرسشها و چالش‌ها در محله، شناسایی و طبقه بندی پرسشها و نظارت‌های محلی با نشانه شناسایی و از میان برداشتن مشکلات، مهم‌ترین دستاوردهای شورایاران را شکل می‌دهد. ولی این نهاد که هر لحظه چالش‌ها را از میان بر می‌دارد خود با یک چالش بزرگ روبه روست، شورایاری هنوز وارد قانون اساسی نشده و پرسشها قانونی دارد.» آشنایی با سرای محله و مدیریت محله یکی دیگر از موضوعاتی بود که مدیر گروه مشاوران از آن جهت منتخبان شورای شهر سخن گفت.

طلایی در ادامه صحبت‌های مدیر گروه مشاوران به بحث هئیت امنا اشاره کرد و گفت:«برای حضور افراد در سمت دبیر شورایاری محله طبق اساسنامه یک قید و شرط وجود دارد که آن شرط سکونت شورایار در محله هست. از سوی دیگر میان شورایاران و نهادهای متفاوت محله مانند مدارس و مساجد اختلافاتی وجود داشت که جهت از میان برداشتن این اختلافات از هر نهاد محلی مانند مسجد، مدرسه، بسیج، شهرداری، هیئات مذهبی، آموزش و پرورش و شرکت های مردم نهاد یک نفر را به گزینش خودشان به عنوان نماینده در هیئت امنا محلات جای دادیم تا شورایاران و نماینده نهادها در کنار هم جهت از میان برداشتن پرسشها تصمیم بگیرند.»

حمایت طلایی از ادامه فعالیت شورایاری ها

پس از آخر گرفتن صحبت اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، خلیل آبادی، منتخب شورای پنجم از تبصره ها و قوانینی که پیش روی شورایاران است سخن گفت به امید اینکه این پرسشها به وسیله اعضای شورای پنجم از میان برداشته شوند. او گفت:« چند شب پیش با شورایاران منطقه 20 جلسه داشتم. شورایاران این منطقه از این مسئله به عنوان یکی از چالش برانگیزترین مشکلاتشان سخن به میان آوردند.»

خلیل آبادی در ادامه افزود:«اگر می‌خواهیم در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به یک نقطه امید و ابتکار برسیم، باید شورایاری‌ها را تقویت کنیم و تقویت شورایاری‌ها با برطرف پرسشها حقوقی آن‌ها انجام خواهد شد.»

لزوم همکاری جوانان در شورایاری و سرای محلات

فخاری دیگر منتخب شورای پنجم در ادامه صحبت‌های خلیل آبادی گفت:« باید همکاری جوان‌ها را در شورایاری و سرای محلات اوج ببریم تا خطر کارمند پروری از میان برداشته شود. هر چند رسیدن به این عنوان بسیار سخت است.

در آخر جلسه نیز محمد جواد حق شناس از شورایاری به عنوان اتفاق خوب شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نام برد و ادامه داد:« از موسسان اولیه این نهاد مردمی سپاسگزارم. همچنین از مرتضی طلایی، مدیر فعلی ستاد که جهت رشد شورایاران تهرانی تمام تلاش خود را به کار بسته‌ هست. اعتقاد دارم شورایاران مانند بذرهایی هستند که اگر به آن‌ها توجه شود، تبدیل به درختانی خواهند شد که تمام شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از آن‌ها بهرمند خواهند شد. جهت رسیدن به این مهم باید وقت به کارگیری از نیروهای جوان در شورایاری‌ را فراهم کنیم تا در کنار بهره‌مند شدن پایتخت کشور عزیزمان ایران از پتانسیل بالای شورایاران، این شهر را به عنوان الگویی مناسب جهت دیگر شهرها معرفی کنیم.»

نایب مدیر شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:اطمینان دارم اعضای شورای پنجم آمادگی کامل جهت صیانت و حفظ این سرمایه اجتماعی یعنی شورایاران را دارند و شورایاری تعطیل نخواهد شد.

وی گفت: با وجود پرسشها فراوان، ممارست، پیگیری و تلاش جهت جا انداختن نقش افراد در قالب شورایاران که به عنوان سرمایه‌های بزرگ جامعه هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست. بنابراین نباید این سرمایه‌ها را سرکوب کنیم لیکن بعضی از آنها مانند بذرهایی هستند که در صورت توجه تبدیل به درختان تناوری خواهند شد که شهر را فرا خواهند گرفت.

وی ادامه داد: 354 محله در پایتخت کشور عزیزمان ایران می‌توانند هسته‌های مهم فعالیت‌های اجتماعی باشند.بنابراین اگر هسته‌های انتخابات را از محلات شروع کنیم، می‌توان آن را در قالب منطقه و ناحیه نیز بسط داد. همچنین انتخابات شورایاری‌ها در کشورهای دیگر به صورتی است که هر منطقه نماینده مشخص خود را دارد و اگر ما نیز بتوانیم به این سمت حرکت کنیم، می‌توان زمینه تغییرات را در حوزه بالادستی مدیریت کرد.

حق شناس ادامه داد: پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیاری در سطح محلات وجود دارند که اگر بتوان وقت را جهت حضور آنان فراهم کرد در آینده نیز می‌توان از حضور این استعدادها در جامعه بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

حمایت طلایی از ادامه فعالیت شورایاری ها

واژه های کلیدی: انتخابات شورا | شورای اسلامی | شورای شهر | انتخابات | هماهنگی | ایران | فعالیت | اخبار شورای شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *