خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

به خودم نمره خوبی نمی‌دهم ، حقوق شهروندی باید از حالت شعاری خارج شود

وزیر دادگستری دولت یازدهم گفت: باید کاری کنیم که رعایت حقوق شهروندی از حالت شعاری خارج شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و تازه وزارت دادگستری که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: وزارت دادگستری و شرکت تعزیرات حکومتی تلاش کرده در طول 4 سال گذشته از تمام ظرفیت ها استفاده کند، ولی به علت بین قوایی بودن وزارت دادگستری مسایلی را هم ایجاد کرده است.

عبارات مهم : تعزیرات حکومتی – وزیر دادگستری
وی افزود: در بخش ضد فساد در وزارت دادگستری کارهای گسترده ای انجام شد و در مجموع یک سامانه تازه را ایجاد کردیم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه در کشور ما 18 میلیون کودک وجود دارد، گفت: آینده کشور ما در دست کودکان است و صورت آینده کشور را می توان در صورت کودکان امروز مشاهده کرد و در حوزه حقوق کودک در وزارت دادگستری به 30 دستگاه شرح وظایف ابلاغ شده است و در این راستا استانداری‌ها هم کمک کردند.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: مدیر جمهور در صحبت‌های اخیر خود به دو مبحث اشاره کردند که مقام معظم رهبری هم در آخرین دیدار با مقامات قضایی به آن‌ها اشاره و تاکید کرده بودند که این موارد مشمول بر احیای حقوق عامه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از قوه قضاییه درخواست کردند که احیای حقوق عامه در دستور کار و اولویت باشد، در همین جهت مدیر جمهور هم منشور حقوق شهروندی را منتشر کردند، ولی باید اشاره کرد که دین اسلام و قرآن و قانون اساسی مملو از موارد حقوق عامه است.

وزیر دادگستری دولت یازدهم گفت: امروز تابلوی اصلی نظام اسلامی باید حقوق بشر باشد و حقوق بشر باید از فضای مبهم و شعاری و ابزاری و به عنوان حربه سیاسی خارج و به یک اصل اساسی تبدیل شود و جمهوری اسلامی امروز سیاست های آن را تدوین کرده است و مشروعیت و قانونی بودن ما به رعایت این اصول بستگی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی افزود: یکی از رسالت های بزرگ دولت رعایت حقوق شهروندی است و ما باید پیشتاز در اجرای آن باشیم، لیکن رعایت حقوق شهروندی جزء دین ما است و دیگر نباید در خارج ما را به رعایت این اصول تذکر دهند، لیکن آن‌ها جایگاهی ندارند، ولی جهت رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش خود را جهت رسیدن به نقطه مطلوب انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امروز در آیین دادرسی‌ کشور رعایت حقوق شهروندی کمی کم رنگ شده است است و ما باید این رسالت را به خوبی انجام دهیم. خوشحال هستیم خداوند یک نظام اسلامی را با آرزوی بزرگ های والا در اختیار ما قرار داد و باید خدا را شکر کنیم که امروز نظام اسلامی مبشر این اهداف والا است.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: خبرنگاری از بنده پرسید که چه نمره ای به خودتان می‌دهید که پاسخ دادم من به خودم نمره خوبی نمی‌دهم، ما مدیون مردم هستیم.

به خودم نمره خوبی نمی‌دهم ، حقوق شهروندی باید از حالت شعاری خارج شود

وزیر دادگستری دولت یازدهم تاکید کرد: حتی یک مورد تخلف در تعزیرات حکومتی قابل اغماض نیست و فساد، نگرانی‌های فراوانی را در جامعه ایجاد می‌کند و ما باید در جهت ارتقای سلامت اداری در وزارت دادگستری و تعزیرات حکومتی و کل کشور تلاش کنیم و از آقای آوایی وزیر دادگستری دولت دوازدهم می خواهم در این جهت تلاش کنند و جهت وی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تعزیرات حکومتی | وزیر دادگستری | حقوق شهروندی | دولت یازدهم | دادگستری | اسلامی | اخبار حقوقی و قضایی | حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *