خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جوانه زدن امید در ضیافت بزرگ الهی

ماه رمضان ماهی است که خداوند میزبانی بنده اش را برعهده می گیرد و در این ایام یأس به امید مبدل می شود.

جوانه زدن امید در ضیافت بزرگ الهی

محمدرضا رحمانی کارشناس پرسشها دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانوادهگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص فضایل ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان یکی از ماه های خداوند متعال است که به گفته پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد ( ص) اوایل آن رحمت، اواسطش مغفرت و آخرهای آن دوری از آتش جهنم است.
وی در ادامه با اشاره به واژه رمضان افزود: واژه رمضان از رمضه به معنای حرارت و در اصطلاح به معنای حرارت جهت سوزش از گناهان است معنی می شود. رمضان ماه مهمانی خداوندی هست، به طوری که شخصا خداوند تبارک و تعالی از بنده گان خود میزبانی می کند.
رحمانی با پرداختن به شاخصه ماه مهمانی خدا تصریح کرد: اغلب مردم از فضایل ماه مهمانی خدا اطلاع دارند ولی باید گفت که ثواب عبادت در این ماه چند برابر می شود. در این ماه خوابیدن عبادت و نفس کشیدن به منزله ” تسبیح ” گفتن است و خواندن یک آیه از قرآن برابر با ختم کامل قرآن است.
رحمانی در خصوص برخورد مردم با این ماه بزرگ الهی گفت: ماه رمضان ماه روزه داری و خودسازی است که علاوه بر سلامت جسمانی، شخص بعد از 30 روز روزه داری از جهت معنوی نیز به آرامش ذهنی دست می یابد. انسان باید در این ماه جهت رسیدن به خدا مشکل ذوب شدن را تحمل کند.
کارشناس مسایل مذهبی گفت: با فرارسیدن ماه رمضان گروهی باعشق با برنامه ریزی به استقبال این ماه می روند ولی در این میان عده ای نیز هستند که از مواجهه با این ماه اکراه دارند. این گروه غافل از آن هستند که تحمل مشکل یک ماه روزه داری شاید آرامشی را جهت آن ها به ارمغان بیاورد که با انجام هزاران کار دیگر به دست نیاید.
رحمانی در ادامه تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که خداوند میزبانی بنده اش را برعهده می گیرد و در این ایام یأس به امید مبدل می شود.
انتهای خبر /

واژه های کلیدی: ماه رمضان | خانواده | حرارت | مهمانی | خداوند | اخبار خانواده و جوانان | ماه رمضان | ضیافت بزرگ الهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *