خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جزئیات لغو اختیارات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران

عضو شورای شهر تهران،ری و تجریش گفت:لغو اختیارات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است تا جهت تصویب به صحن علنی شورای شهر ارسال شود.

جزئیات لغو اختیارات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران

افشین حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به عنوان مطرح شده است در نخستین جلسه شورای پنجم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به کم کردن اختیارات شهردار اظهار کرد: در قانون شهرداری ها جهت شهردار اختیاراتی لحاظ شده است است که هیچ کس نمی تواند در آنها دخل و تصرف کند.اما به غیر از اختیارات تعیین شده است جهت شهردار در قانون ، بخش دیگری از اختیارات با مجوز اعضای شورای شهر به او داده می شود که بحث ما در مورد کم کردن اختیارات مشمول بر این قسمت می شود.

وی ادامه داد: مسئله ما در شورای پنجم این است که در حاضر به طور دقیق نمی دانیم شورا در سنوات گذشته چه اختیاراتی به شهردار واگذار کرده و حدود اختیارات چیست؟ شهردار با توجه به اختیاراتی که از شورا دریافت کرده چه عملکردی داشته است؟ و الان چه اتفاقاتی مطابق این اختیارات رخ داده است ؟

حبیب زاده با بیان نمونه ای از پرسشها مبهم عواقب تفویض اختیار نامشخص به شهردار گفت : به عنوان نمونه مبالغی که در آیین نامه معاملات به صورت معاملات کلان در نظر گرفته شده است و شهردار هم به واسطه همین تفویض ها بخشی از اختیارات را به شهرداران مناطق انتقال یافته کرده، یک نمونه از پرسشها است که باید این اعداد مورد بازبینی قرار بگیرد.

جزئیات لغو اختیارات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران

وی اضافه کرد : در بحث واگذاری املاک جهت بهره برداری ، در قانون آمده است که اگر شهرداری می خواهد ملکی را جهت بهره برداری در اختیارموسسه ای قرار دهد، باید به تصویب انجمن شهر برسد و بدون تصویب آن، اجازه واگذاری ملک را ندارد.

عضو شورای شهر تهران،ری و تجریش با اشاره به طرح پیشنهادی جهت تعیین وظیفه تفویض اختیارات و پاسخ به سوالات مبهم پیش آمده، توضیح داد : در یک بازه زمانی مشخص، به فرض مثال یک ماه، شهردار می تواند اختیاراتی را که جهت تسریع در روند اجرایی جهت تفویض مورد نیاز می داند به شورا ارائه دهد و مجددا اختیارات مورد نیاز را اخذ کند.

وی افزود: بعد از آخر این یک ماه، اختیاراتی که از طرف شهردار تازه درخواست نشده است ولی در دوران گذشته به شهردار سابق داده شده است بود، یکجا لغو می شود.

نایب مدیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: با تصویب این طرح شهرداری در حوزه تفویض اختیارات به روز می شود و ما هم متوجه می شویم چه اختیاراتی را به شهردار دادیم تا به این شکل شورا بتواند به دقت کنترل و نظارت کند، این یکی از شیوه های مدیریت نظارتی است که مورد نیاز است از طرف شورا اعمال شود.

عضو شورای شهر تهران،ری و تجریش گفت:لغو اختیارات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است تا جهت تصویب به صحن علنی شورای شهر ارسال شود.

حبیب زاده با بیان اینکه این طرح هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه شورا در حال بررسی و پیگیری هست، ادامه داد:این طرح بعد از بررسی جهت تصویب به صحن علنی ارسال می شود تا بعد از تصویب جهت اجرا ابلاغ شود.

انتهای پیام/

بررسی لغو اختیارات شهردار در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر

واژه های کلیدی: کمیسیون عمران | شورای اسلامی | شورای شهر | شهرداری | برنامه | کمیسیون | قانون | شهردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *