خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آزمون سردفتری سال 96 برگزار نمی‌شود ، ثبت 12 میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی در سال 95

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در سال 95، حدود 12 میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است و استان پایتخت کشور عزیزمان ایران بیشترین آمار ثبت سند را داشته است.

آزمون سردفتری سال 96 برگزار نمی‌شود ، ثبت 12 میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی در سال 95

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدرضا دشتی اردکانی مدیر کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته در دفاتر اسناد رسمی، 12 میلیون و 958 هزار و 151 سند در کشور ثبت شده است است و تاکنون استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با 3 میلیون و 523 هزار و 148 مورد بیشترین آمار ثبت سند را داشته و استان های خرسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس در رتبه های بعدی قرار دارند.

عبارات مهم : ساختمان – قانونی
وی افزود: استان ایلام با ثبت 59 هزار سند رسمی کمترین میزان ثبت سند را در بین استان های کشور داشته است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان داشت: در 4ماهه نخست سال 3 میلیون و 745 هزار و 645 سند در کل کشور ثبت شده است است که استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با یک میلیون و 3 هزار و 86 مورد بیشترین و استان ایلام با 18 هزار مورد کمترین آمار ثبت سند رسمی را داشته‌اند.

دشتی اردکانی ادامه داد: در سال 95 حدود 102 میلیارد و 678 میلیون تومان از بابت ثبت سند رسمی به حساب خزانه واریز شده است است.

آزمون سردفتری سال 96 برگزار نمی‌شود ، ثبت 12 میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی در سال 95

ثبت سند در پرونده بابک زنجانی قانونی بوده است

وی در رابطه با تخلف سردفتری که در پرونده بابک زنجانی مطرح شده است هست، گفت: سندی که در این دفترخانه ثبت شده است برابر با موازین قانونی بود و و اینکه گفته می شود تخلفی انجام شده، برداشت مراجع قانونی هست، ولی بر اساس بررسی های انجام شده، ثبت سند در این دفترخانه برابر با قانون و طبق روال عادی بوده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با کمک به صاحبان ساختمان پلاسکو در دریافت اسناد مغازه‌های خود گفت: بعد از تخریب ساختمان پلاسکو کانون سردفتران و دفتریاران اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه این کانون آمادگی دارد تا اسنادی که به صورت رسمی ثبت شده‌اند را در صورتی که در آتش سوزی نابوده شده است باشند، از بایگانی خارج و برای صاحبان املاک پلاسکو مجدد سند صادر کند، ولی در رابطه با اسنادی که به صورت عادی تنظیم شده‌اند، هیچ کمکی نمی‌تواند بکند، لیکن در بایگانی‌های این کانون چیزی وجود ندارد، به همین علت پرسشها زیادی جهت مردم ایجاد شده است است.

دشتی اردکانی در خصوص برگزاری آزمون سردفتری در سال 96 تصریح کرد: امسال آزمون سردفتری برگزار نمی شود.

وی با اشاره به افزایش تعرفه های دفترخانه ها در سال 96 گفت: طبق آیین نامه تعرفه دفاتر اسناد رسمی هر 4سال یکبار زیاد کردن پیدا می کند، در سال 92 تصمیم گرفته شد با توجه به زیاد کردن تورم هر ساله 10 درصد به تعرفه های دفترخانه ها افزوده شود و قرار بود امسال نیز این زیاد کردن در روز 15 مرداد ماه اعمال شود، ولی دیوان عدالت اداری رای به عدم زیاد کردن تعرفه ها در سال 96 داد، بر این اساس تعرفه ها را زیاد کردن ندادیم تا فشاری به مردم وارد نشود و در حال حاضر تعرفه ها همانند سال 95 دریافت می شود.

رئیس کانون سردفتران راجع به اختلاف پلیس و دفاتر ثبت اسناد بر سر سند ماشین اظهار کرد: هم اکنون در دفاتر اسناد رسمی، سند نقل و انتقالات ثبت می شود و بخشنامه مدیر قوه قضاییه فصل الخطاب هست. نباید مردم را سردرگم کنیم. طبق روال، تعویض پلاک خودرو به وسیله پلیس و نقل و انتقال مالکیت به وسیله دفاتر ثبت اسناد انجام می شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در سال 95، حدود 12 میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است و استان پایتخت کشور عزیزمان ایران بیشترین آمار ثبت سند را داشته است.

دشتی در خصوص اختلاف حقوقی با بنگاه های معاملات املاک گفت: سند رسمی مزایایی دارد که هیچ سند دیگری ندارد. بنگاه ها باید طرفین را پیدا کنند و آن ها را جهت تنظیم سند به دفاتر اسناد رسمی هدایت کنند. در قانون پیش فروش ساختمان هم آینده نگری شده است که سند پیش فروش باید در دفاتر تنظیم شود.در سال گذشته 329 مورد و در 4 ماهه نخست امسال، 125 مورد سند پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است است.

کاهش چشمگیر شکایات از دفاتر اسناد رسمی در سال های اخیر

وی راجع به اختلال در سیستم ثبت آنی گفت: راه اندازی این سیستم یک کار ملی بود و در حال حاضر اسناد در هیچ دفترخانه‌ای به صورت دستی ثبت نمی‌شود. در گذشته فقط 11 هزار کارمند مسئول دفترنویسی بودند و هزاران ساعت وقت و انرژی و کاغذ هدر می رفت. اختلال هفته های گذشته مربوط به شرکت ثبت نبود، بلکه مربوط به زیرساخت بود که معاون وزیر ارتباطات هم اعلام کرد و خوشبختانه امروز هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس کانون سردفتران راجع به تخلفات دفاتر اسناد رسمی گفت: دفاتر اسناد به وسیله 4 مرجع مورد بازرسی قرار می‌گیرند. به علت اهمیت اموال و املاک مردم، این بازرسی ها انجام می شود. در 4 ماهه نخست سال 96، 112 مورد شکایت داشتیم که پیگیری و تعدادی به دادستان انتظامی اعلام شد. البته آمارها نشان می دهد شکایت ها در سال های اخیر کم کردن بسیاری یافته است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ساختمان | قانونی | برگزاری | تنظیم | پلاسکو | میلیون | اخبار حقوقی و قضایی | ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *