خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تلنگر اتفاق پلاسکو جهت برطرف کمبودها در وقت بحران

رئیس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: حادثۀ پلاسکو تلنگری بود که به این وسیله بتوانیم به نواقص عملکرد خود در بحران ها پی ببریم.

تلنگر اتفاق پلاسکو جهت برطرف کمبودها در وقت بحران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ احمد صادقی رئیس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: شرکت نظام مهندسی ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی دارد که به ظرفیت های بالقوه کمتر توجه شده است است.

صادقی با بیان اینکه حادثۀ پلاسکو تلنگری بود که به این وسیله بتوانیم به نواقص عملکرد خود در بحران ها پی ببریم،ادامه داد: این نواقص مشمول بر نداشتن متخصصین بحران ، نداشتن پروتکل به هنگام وقوع بحران و همچنین دستگاه‌های تخصصی آواربرداری از ساختمان ‌های بلندمرتبه است.

وی بیان کرد: متأسفانه نهادهای مربوطه تخصص و تجربۀ کافی جهت آواربرداری ساختمان های بزرگ و برج ها را نداشته و آخرین تجربۀ ما مربوط به زلزلۀ بم است که شهری کوچک بود و اکثرا ساختمان‌های آن نیز بیش از ۵ طبقه ارتفاع نداشتند.

تلنگر اتفاق پلاسکو جهت برطرف کمبودها در وقت بحران

صادقی با ابراز گلایه از عدم استفاده از تجربیات در سطح بین المللی گفت: ما حتی از تجارب بین المللی استفاده نکرده، اجازۀ ورود شرکت ها و گروه های تخصصی بین المللی را به کشور نداده و حتی درخواستی هم جهت ورود گروه های تخصصی در زمینۀ وقوع بحران و جهت به اشتراک گذاری تجربیات آنها را نداده ایم.

عبارات مهم : ساختمان – مهندسی
رئیس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از امضای تفاهم نامه در جواب سؤال خبرنگار گروه تحریریه سایت مبنی بر اینکه شرکت پیشگیری و مدیریت بحران در خصوص فرسودگی و عدم مقاومت ساختمان وزارت منزل ها، بانک های مرکزی و سایر نهادهای دولتی (به هنگام وقوع زلزله) که به صورت مستقیم با تمام کشور در تماس هستند، چه تمهیداتی اتخاذ کرده است؟ گفت: باید از مالکان آن ساختمان ها سؤال شود.

لزوم ارائه آموزش های بحران به مردم جهت کم کردن آسیب

حمزه شکیب عضو هیئت مدیرۀ شرکت نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: این شرکت مسئولیت بحران پایتخت کشور عزیزمان ایران را در سه حالت قبل ، حین و بعد از وقوع بحران بر عهده دارد.

شکیب ادامه داد: وجود مهندسان کارآمد در شرکت نظام مهندسی می تواند حین اتفاق به ما کمک کند.

وی در خاتمه گفت: امروز در شرایط قبل از وقوع بحران هستیم و باید قبل از اینکه اتفاق ای رخ دهد، آموزش های مورد نیاز وقوع بحران به مردم داده شود تا حین بحران با آسیب های کمتری مواجه شویم.

رئیس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: حادثۀ پلاسکو تلنگری بود که به این وسیله بتوانیم به نواقص عملکرد خود در بحران ها پی ببریم.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ساختمان | مهندسی | مدیریت | پیشگیری | تخصصی | ایران | آموزش | اخبار شهرداری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *