خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تشکیل کارگروه خاص پیگیری به پرسشها و دلایل وقوع حوادث رانندگی

در پی دستور مدیر قوه قضاییه به دادستان کل کشور در خصوص پیگیری اتفاق رانندگی اتوبوس دانش آموزان در داراب استان فارس مقرر شد تا کارگروه تخصصی جهت

تشکیل کارگروه خاص پیگیری به پرسشها و دلایل وقوع حوادث رانندگی

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه خاص پیگیری به سوانح و حوادث رانندگی که صبح امروز(سه‌شنبه) در محل دادستانی کل کشور برگزار شد، با تاکید بر ضرورت کم کردن و کنترل حوادث رانندگی در سطح کشور خواهان اتخاذ تصمیمات بازدارنده تر در این زمینه شد و اظهار داشت: با توجه به کثرت وسایل نقلیه و زیاد کردن هر سال مسافرت ها ضرورت دارد که تمام دستگاه های متولی با تعامل و همفکری درخصوص کم کردن هرچه زیاد حوادث رانندگی تلاش کنند و قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز بر حسب وظیفه خود از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

وی افزود:در بحث جرایم رانندگی متاسفانه احساس می شود که بازدارندگی مناسب وجود ندارد و بعضا بعضی افراد به آسانی مقررات را زیر پا می گذارند و عنوان می کنند که جریمه اش را می پردازیم، در حالی که جهت چنین افرادی نباید به جریمه کردن اکتفا کنیم و راه های دیگری جهت بازدارندگی یا به عبارتی نقره داغ کردن افرادی که با بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب خسارت های جانی و مالی جهت خود و دیگران می شوند باید در نظر گرفته شود.

عبارات مهم : جریمه کردن – کوتاه مدت
دادستان کل کشور تاکید کرد:ضروری است که به منظور کاهش تلفات و سوانح رانندگی طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی اندیشیده شود و در حوزه حمل و نقل عمومی نیز نظارت های موثرتری صورت گیرد تا شاهد حوادثی نظیر اتفاق داراب و حوادث مشابه آن نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری همچنین از دستور خود به دادستان های سراسر کشور راجع به پیگیری های فوری به حوادث رانندگی و حوادث مرتبط با مسافران با نشانه کم کردن اتلاف وقت و سرگردانی آنان در حین مسافرت خبر داد.

آمادگی ناجا به منظور کنترل و نظارت بر بزرگراه های کشور

در این جلسه مدیر پلیس راهور کشور به ارائه گزارشی از روند حوادث و تلفات رانندگی در کشور و بیان جزییاتی از اتفاق داراب پرداخت و از آمادگی ناجا به منظور کنترل و نظارت زیاد بر بزرگراه ها و همکاری با دیگر نهادها و ارگان های متولی خبر داد.

وزیران آموزش و پرورش و راه و شهرسازی نیز گزارشی از کارها خود در خصوص کاهش تلفات و حوادث بزرگراه ای و ساماندهی سفرها و اردوهای دانش آموزی ارائه و از ورود جدی دادستانی کل کشور به عنوان حوادث رانندگی استقبال کردند.

در آخر مقرر شد کارگروه خاص در مناسب ترین وقت تشکیل و نسبت به بررسی موانع و پرسشها و ارئه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت تصمیم گیری شود.

تشکیل کارگروه خاص پیگیری به پرسشها و دلایل وقوع حوادث رانندگی

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: جریمه کردن | کوتاه مدت | رانندگی | بزرگراه | کنترل | حوادث | آمادگی | اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *