خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تجهیز مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی به اتاق بازی درمانی

سرپرست مرکز جامع خدمات مشاوره شرکت بهزیستی کشور از تجهیز مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی کشور به اتاق بازی درمانی تا آخر سال خبر داد.

تجهیز مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی به اتاق بازی درمانی

لیلا کریمی فرشی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص راه اندازی و تجهیز نخستین اتاق بازی درمانی کودکان در یکی از مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی کشور اظهار کرد: بازی درمانی یکی از مهم‌ترین رویکردهای درمانی و تشخیص اختلالات رفتاری کودکان است و بازی به عنوان زبان کودک و اسباب بازی به عنوان نماد کلمات به شمار می رود.

وی افزود: پیش از این اتاق بازی درمانی در مراکز تخصصی غیردولتی کودکان و نوجوانان که تحت نظارت شرکت بهزیستی کشور قرار دارند، به صورت پراکنده از شیوه بازی درمانی استفاده می کردند.

سرپرست مرکز جامع خدمات مشاوره شرکت بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر مرکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران که به اتاق بازی درمانی تجهیز شده است هست، از حضور ۲ درمانگر بهره مند است و روزانه به طور میانگین ۶ کودک، تحت مشاوره و بازی درمانی قرار می‌گیرند.

تجهیز مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی به اتاق بازی درمانی

کریمی فرشی ادامه داد: درمانگران در شیوه بازی درمانی مرکز مشاوره شرکت بهزیستی علاوه بر اینکه از مددکاران، مشاوران و روان‌شناسان خبره و متخصص کودک هستند، دوره های بازی درمانی را به طور حرفه ای پشت سر گذاشته اند.

خدمات بازی درمانی جهت کودکان آزار دیده رایگان است

وی استفاده کودکان از اتاق های بازی درمانی را رایگان خواند و تصریح کرد: همه کودکان جامعه نشانه شرکت بهزیستی کشور مشمول بر کودکان خانواده‌های بی بضاعت و همچنین کودکان سایر مددجویان این شرکت که به تشخیص مشاوران و مددکاران بهزیستی به بازی درمانی نیاز داشته باشند، خدمات مشاوره ای بازی درمانی را به طور رایگان دریافت می کنند.

سرپرست مرکز جامع خدمات مشاوره شرکت بهزیستی گفت: استفاده سایر خانواده‌ها از اتاق بازی درمانی شرکت بهزیستی جهت کودکانشان که دچار اختلالات رفتاری گوناگون هستند، طبق تعرفه های تعیین شده است انجام می‌شود و متقاضیان جهت کسب اطلاعات زیاد می توانند با سامانه تلفنی ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

کریمی فرشی خاطر نشان کرد: در استفاده از روش بازی درمانی، توجه به ایجاد یک فضای ایمن که همان اتاق بازی است و همچنین بهره مندی از اسباب بازی هایی که با اهداف مشخص، به وسیله درمانگر گزینش می شوند امری مورد نیاز و مهم است.

سرپرست مرکز جامع خدمات مشاوره شرکت بهزیستی کشور از تجهیز مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی کشور به اتاق بازی درمانی تا آخر سال خبر داد.

وی ادامه داد: اسباب بازی‌های مورد گزینش درمانگران بازی درمانی در اتاق بازی مشمول بر عروسک هایی در قالب اعضای خانواده، منزل عروسکی، شن، رنگ و ابزار نقاشی‌ بوده و درمانگران جهت برقراری ارتباط با کودکان از طبیعی ترین وسایل ارتباطی جهت درمان اختلالات رفتاری آن ها استفاده می کنند.

سرپرست مرکز جامع خدمات مشاوره شرکت بهزیستی کشور افزود: استفاده از روش بازی درمانی در ایران، به تازگی رونق گرفته است و امیدواریم با راه اندازی اتاق های ویژه، این روش درمانی در مراکز دولتی شرکت بهزیستی زیاد مورد توجه قرار گیرد.

کریمی فرشی از زیاد کردن تجهیز مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی به اتاق بازی درمانی خبر داد و گفت: شرکت بهزیستی در صدد است تا مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی در سایر استان های کشور را به اتاق بازی درمانی مجهز کند و درمانگران اختلالات رفتاری کودک، از این روش مطلوب جهت درمان کودکان بهره‌مند شوند.

وی بازی درمانی را روشی مطلوب و موثر جهت درمان اختلالات رفتاری، هیجانی، اضطرابی و عاطفی سایر کودکان خواند و تاکید کرد: بازی درمانی یکی از عالی ترین روش های درمانی جهت کودکانی است که مورد سوء استفاده‌های جنسی و سایر بحران های کودک آزاری قرار گرفته اند و در کم کردن اضطراب و تنش حاکم بر روح و روان آن ها بسیار بافایده است.

سرپرست مرکز جامع خدمات مشاوره شرکت بهزیستی کشور فراگیری اصول کار با کودکان و نحوه برقراری ارتباط با آن‌ها را جهت درمانگران کودک امری مهم برشمرد و ادامه داد: بعد از آن که دوره بازی درمانی به وسیله درمانگر به آخر رسید، طی دوره‌ای به والدین کودک آموزش‌های مورد نیاز داده می شود، به همین جهت استمرار درمان به وسیله پدر و مادر می تواند به ثبات واکنش‌ها اصلاح یافته کودک کمک کند.

کریمی فرشی یادآور شد: شرکت بهزیستی کشور آمادگی مورد نیاز جهت برگزاری دوره های خاص جهت درمانگران کودک در رابطه با دوره های تخصصی بازی درمانی را دارد و مراکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان به عنوان بازوهای کمکی اجرای این شیوه به شمار می روند.

تجهیز مراکز مشاوره دولتی شرکت بهزیستی به اتاق بازی درمانی

وی تصریح کرد: دوره های بازی درمانی، دوره های پویایی هستند و در یک بازه زمانی مشخص خلاصه نمی شوند و فرد درمانگر باید به صورت سلسله مراتب، دوره های تخصصی را به طور مستمر سپری کند.

سرپرست مرکز جامع خدمات مشاوره شرکت بهزیستی از تعامل خوب این مجموعه با سامانه خدماتی ۱۲۳ بهزیستی خبر داد و افزود: کودکانی که از طریق سامانه فوق به مراکز مشاوره دولتی مجهز به اتاق بازی درمانی معرفی می‌شوند، در اولویت دریافت خدمات مشاوره ای درمانگران بازی درمانی قرار دارند و جامعه نشانه مهم را تشکیل می دهند.

اتمام خبر/

واژه های کلیدی: استفاده | کودکان | مشاوره | استفاده | تخصصی | درمانی | سازمان بهزیستی | بازی درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *