خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شناسایی پیکر 11 تن از شهدای منا پیگیری می شود ، تبلور “اقتدار ملی” در حج 96

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان گفت:حجاج ایرانی امسال به همه کشورهای اسلامی نشان دادند که طرفدار وحدت هستندو در حج به دنبال طرح پرسشها فرقه ای و قومی نیستند .

شناسایی پیکر 11 تن از شهدای منا پیگیری می شود ، تبلور "اقتدار ملی" در حج 96

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر پنجشنبه شب در آخرین دعای کمیل بعثه مقام معظم رهبری که با حضور گسترده زائران کشورمان برگزار شد،در تبیین تحقق شعار حج گفت : یکی از محورهای شعار حج امسال “‌معنویت ” بود که این مهم با حضور باعشق زائران کشورمان در حرمین شریفین، نمازهای جماعت، تلاوت قرآن و دعای روحبخش عرفه در سرزمین عرفات متجلی شد.

وی افزود:امسال یک فضای معنوی خاصی در بین زائران کشورمان حاکم بود و استقبال زائران از محافل انس با قرآن و معارف اهل بیت و شب زنده داری و تهجد حجاج در مسجدالحرام و مسجد النبی کاملا مشهود است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درخصوص “‌اقتدار ملی ” در حج امسال گفت : زیاد توافقات انجام شده است با وزارت حج کشور میزبان تحقق یافت و در دیدار با وزیر حج عربستان، ایشان از نظم و انضباط و معنویت حجاج کشورمان ابراز رضایت و تقدیر کرد.

شناسایی پیکر 11 تن از شهدای منا پیگیری می شود ، تبلور “اقتدار ملی” در حج 96

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر بیان کرد: برگزاری مطلوب حج امسال زمینه را جهت سفر عمره و حج تمتع در سال آینده فراهم می کند.

وی درخصوص عنوان ” همبستگی اسلامی “‌که در شعار امسال گنجانده شده است بود، گفت : حجاج ایرانی امسال به همه کشورهای اسلامی نشان دادند که طرفدار وحدت هستندو در حج به دنبال طرح پرسشها فرقه ای و قومی نیستند .

نماینده ولی فقیه حج را به مثابه بیرق اسلام توصیف کرد وگفت : ما خواستار برافراشته شدن پرچم اسلام در سراسر دنیا هستیم و هرکاری که ما را در دستیابی به این نشانه یاری کند انجام خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب که “‌اسلام دین صلح و رحمت و عقلانیت و تفکر است ” خاطر نشان کرد : دین مبین اسلام جهت اداره زندگی بشر برنامه دارد و تفکر اسلام عقلانی و رحمانی در حال گسترش و اوج گرفتن در دنیا است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان گفت:حجاج ایرانی امسال به همه کشورهای اسلامی نشان دادند که طرفدار وحدت هستندو در حج به دنبال طرح پرسشها فرقه ای و قومی نیستند .

تشرف 15 هزار زائر ایرانی اهل تسنن به حج

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی در کشور عزیزمان ایران را تحسین برانگیز دانست و گفت : امسال 15 هزار نفر از زائران ایرانی اهل تسنن به حج مشرف شدند و زندگی جمعی شیعیان و اهل تسنن کشور عزیزمان ایران در کناریکدیگر نمونه ای از وحدت و اتحاد و همبستگی اسلامی بود.

سرپرست حجاج کشورمان در بخش دیگری از سخنانش از همکاری و تعامل بسیار خوب حجاج کشورمان با خدمتگزاران خود در حوزه حج و زیارت تقدیر و قدردانی کرد و گفت : رعایت برنامه زمانبندی اعلام شده است جهت ایام تشریق، باعث شد یک حج مطلوب و روان رقم بخورد .

وی همچنین از ادامه پیگیریها جهت شناسایی پیکر 11 تن از شهدای منا خبر داد و گفت: در مذاکرات اخیر با وزیر حج عربستان درخصوص پیگیری امور مربوط به حوادث مسجدالحرام و منا مشورت و تبادل نظر کرده است.

حجت الاسلام قاضی عسکر درعین حال به بعضی کمبودها و کاستی ها در عملیات بزرگ حج امسال اشاره کرد و از زایران خواست تا دست به قلم شده است و هرگونه پیشنهاد و انتقاد جهت خدمت گزاری بهتر به ضیوف الرحمن را مکتوب و در اختیار عاملان حج قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به آثار و برکات حج گفت : سفر حج ، سفر پربار و ارزشمندی است و بر اساس روایات، حج مقبول حجی است که واکنش‌ها و کردار فرد حاجی بین قبل و بعد از سفر حج عوض کردن کرده باشد.

حجت الاسلام قاضی عسکر خطاب به حجاج کشورمان گفت : نورانیت حج را حفظ کنید و تلاش کنیم حضور در نمازهای جماعت، جلسات قرآن و مواظبت از چشم و گوش و زبان خویش را در بعد از حج نیز حفظ کنیم.

شناسایی پیکر 11 تن از شهدای منا پیگیری می شود ، تبلور “اقتدار ملی” در حج 96

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نماینده ولی فقیه | حج و زیارت | برنامه | ایرانی | ایران | اسلام | زائران | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *