خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تاکسی‌های فرسوده باید نوسازی شوند

مشاور وزیر کشور بر تسریع روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و لزوم ارائه منطقی تسهیلات نوسازی به خاص در شهرهای کوچک تاکید کرد.

تاکسی‌های فرسوده باید نوسازی شوند

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ خلیل رحیمی مشاور وزیر کشور اظهار داشت: در سال های گذشته نوسازی های زیادی در زمینه تاکسی داشتیم، به عنوان مثال در سال 85 تا 87، حدود 31هزار تاکسی را نوسازی کردیم. در سال 88 تا 90، 29هزار و365 تاکسی، در سال 91، 3هزار و 200 و در سال 93، 6 هزار و 300 تاکسی نو جایگزین خودروهای فرسوده شد.

وی افزود با اینکه در سال های گذشته (مثلاً سال 85) قیمت تسهیلات پایین تر بود، ولی به علت نااگاهی مردم از این طرح و عدم همراهی آنان و دولت، استقبال کمتری از این طرح شده است بود، ولی در سال های اخیر به علت زیاد کردن آگاهی در زمینه لزوم تعویض خودروهای فرسوده و همراهی دولت استقبال از این طرح رو به زیاد کردن است.

رحیمی با بیان اینکه از آن جا که متقاضیان تعویض تاکسی های فرسوده زیاد کردن یافتند و تعداد خودورهای فرسوده نیز با گذشت هر سال زیاد می شود، علی رغم تعداد بالای خودورهای نوسازی شده است در سال های اخیر، ما روند کندی را در این زمینه طی می کنیم، تصریح کرد: با توجه به همراهی دولت و شهرداری و زیاد کردن آگاهی مردم بر ضرورت اجرای این طرح، امید است روند نوسازی تاکسی ها تسریع یافته و خروج هر سال خودروهای فرسوده و ورود تاکسی های نو برابر شود.

تاکسی‌های فرسوده باید نوسازی شوند

وی افزود: در کلانشهرها از جمله پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال 22 هزار تاکسی فرسوده داشتیم که از تعداد 19هزار نفر، تعداد 315 نفر در طرح نوسازی شرکت کردند و 65درصد از این تعداد تاکنون خودروهای خود را تحویل گرفتند.

عبارات مهم : شهرهای – تسهیلات
وی راجع به نحوه تشویق تاکسیرانان جهت تعویض خودروهای فرسوده گفت: شرکت تاکسیرنی جهت تشویق این افراد باید از خودروهای نوسازی شده است در خطوط بهتر و پردرآمدتر استفاده کند تا به این ترتیب تاکسیرانان دیگر نیز جهت عضویت در این طرح ترغیب شوند.

وی راجع به تسهیلات در نظر گرفته شده است به این منظور گفت: باز پرداخت این تسهیلات 4 ساله و با قیمت بهره 16 درصد و پرداخت ماهانه 600 هزار تومان است.

رحیمی با بیان اینکه با توجه به سطح درآمد تاکسیرانان در کلانشهرها پرداخت این مبلغ چندان سخت نیست، افزود: ما باید جهت شهرهای کوچک راهکاری منطقی در نظر بگیریم. لیکن در این شهرها درآمد تاکسیرانان در حدی نیست که این مبلغ قسط و قیمت بیمه خود را پرداخت کنند، بنابراین دو راه حل به نظر می رسد: یکی خدمات زیاد دولت جهت این تاکسیرانان که با توجه به شرایط کنونی دولت چنین امری مقدور نیست و دیگری کم کردن سرمایه گذاری اولیه تاکسیرانان، یعنی باید قیمت خودروها را در این شهرها پایین بیاوریم تا مبلغ بازپرداخت آنان نیز کمتر شود.

وی راجع به راه حل دوم این عنوان گفت: باید خودروهایی بر اساس حداقل مشخصاتی که شورای ترافیک کشور ابلاغ کرده تولید و در اختیار تاکسیرانان شهرهای کوچک قرار گیرد که در این زمینه نیز خودروسازهایی اظهار همکاری کرده اند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شهرهای | تسهیلات | استقبال | تشویق | تاکسی | همراهی | اخبار شهری | نوسازی تاکسی های فرسوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *