خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تاسوعا و عاشورا مهمان نوادگان حضرت عباس(ع) باشید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

تاسوعا و عاشورا مهمان نوادگان حضرت عباس(ع) باشید

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ به مناسبت ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران آن حضرت، حضور در بقاع متبرکه‌ و امام زاده‌های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باشگاه تحریریه سایت YYJC جهت بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی خاص ایام محرم غافل نیست و در این راستا بقعه‌های متبرک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به شما معرفی می‌کند.

تاسوعا و عاشورا مهمان نوادگان حضرت عباس(ع) باشید

پشنهاد خاص این هفته گروه تحریریه سایت: “امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده زید(ع)” شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است که در جنوب غربی پایتخت و در خیابان سی متری جی، خیابان حاجيان در فضايی سبز و خوش جَوی واقع شده است هست. نمای این بقعه‌ متبرکه از داخل و خارج به شکل هشت ضلعى است و بر روی سكوی هشت تركی بنا شده است است و گنبد كاشی كاری بقعه با قدمتی بيش از 20 سال و با فرم پيازی طراحی و احداث شده است هست. در بعضی از کتب تاریخی آمده است که قدمت این امامزاده به قرون هفتم يا هشتم هجرى باز می‌گردد و در دوران قاجاريه تغييرات و تعميراتى بر روی آن انجام شده است است و ضريح فلزی جديدی بر روی مرقد مطهر راه اندازی شده است هست.

عبدالله و زید از نوادگان حضرت عباس (ع) هستند

بقعه امامزاده عبدالله (ع) محلی آرام و دلنشین جهت دوستداران و دلدادگان اهل بیت(ع) است و هر روز عده‌ بی‌شماری جهت زیارت در آن جا حضور پیدا می‌کنند. بنابر روایات اسلامی که در کتب متعدد تاریخی آمده هست، نسبت امامزادگان (عبدالله و زید) به حــضرت ابــوالفضل العباس (ع) می رسد.

گفته می­ شود، امامزاده عبدالله (ع) همراه دو برادر خود زید و ابراهیم بعد از واقعه خونین کربلا به کشور عزیزمان ایران و ملک ری هجرت کردند. این بزرگواران بعد از طی کردن این راه پر مشقت به نزدیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران رسیده و از وحشت دشمن های اهل بیت (ع) در مکان فعلی امامزاده پناه گرفتند.

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

دشمنان اهل بیت(ع) برخورد ناشایستی با این بزرگواران داشتند و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بعد از آن که خود را از مهلکه نجات دادند، به مکان یا محله فعلی (جی) آمدند و در همین مکان به شهادت رسیدند.

امامزاده عبدالله میزبان هیئت‌های مذهبی در محرم و صفر

در ماه محرم الحرام و ماه صفر هیئت‌های مذهبی متعددی از محله جی و حتی از سراسر شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در آستان مطهر امامزاده عبدالله (ع) حضور می یابند و مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را در جوار مبارک این بقعه متبرک برگزار می کنند. به همین علت بسیاری از مردم خود را از نقاط دور و نزدیک به این امامزاده می‌رسانند و در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند.

ضریح ایـن امامزادگان از سال 1350 تا سال 1383 از نوع چوبی و به صورت هشت ضلعی بود و از مـحـرم ســال 1383 با تــلاش ­های صورت گــرفته ضریـح تازه طراحی شد و به دست مقامات کشوری و مسئولان ســازمان اوقاف و امور خیریه با حضور گسترده مردم مومن منطقه در تیرماه سال 83 به بهره برداری رسید.

امکانات رفاهی امامزاده عبدالله(ع)

آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و زید(ع) از امكانات فرهنگی مانند دارالقرآن، كتابخانه ای بزرگ با بيش از 5000 جلد كتاب، كانون فرهنگی، درمانگاه و وسایل بازی و سرگرمی جهت كودكان برخوردار است.

وجود فضای سبز و طراحی و تعبیه آلاچیق‌های متعدد در حیاط محوطه امامزاده، فضای مناسبی را جهت حضور زائران و مجاوران این دو امامزاده فراهم کرده هست. همچنین در صورت میل به می‌توانید از مغازه‌های اطراف این بقعه متبرکه جهت عزیزان خود سوغات تهیه کنید و به ارمغان ببرید.

تاسوعا و عاشورا مهمان نوادگان حضرت عباس(ع) باشید

توصیه مسیر یاب گروه تحریریه سایت جهت رسیدن به “امامزاده عبدالله(ع)”

برای دسترسی به امامزاده عبدالله (ع) مورد نیاز است خود را به میدان قزوین برسانید. جهت این کار می‌توانید از ایستگاه میدان رازی در خطوط اتوبوس‌های تندرو در خط 2، استفاده کنید. همچنین با استفاده از اتوبوس‌های واقع در میدان انقلاب که مسیر نهایی آن ها خیابان سی متری جی هست، در ایستگاه نهایی آن پیاده شوید و بعد از کمی پیاده روی به امامزاده برسید. همچنین می‌توانید در مسیر سه راه آذری، با گذر از خیابان امامزاده عبدالله (ع) و عبور از کوچه امامزاده در منطقه ۹ شهرداری تهران، به این مکان معنوی و مقدس وارد شوید.

انتهای پیام/

عزاداری حسینی را در آستان امامزاده عبدالله(ع) تجربه کنید

واژه های کلیدی: برگزاری مراسم | پیاده روی | پیاده رو | عزاداری | ایستگاه | امامزاده | خیابان | عبدالله | طراحی | ایران

تاسوعا و عاشورا مهمان نوادگان حضرت عباس(ع) باشید

تاسوعا و عاشورا مهمان نوادگان حضرت عباس(ع) باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *