خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال

تکمیل خط 7 و بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مطرح شد.

بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که با حضور مدیر کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا، مدیران عامل شرکت مترو و بهره برداری مترو، مدیر شرکت واحد اتوبوسرانی و شهردار منطقه 5 پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که مجتمع کوروش جهت ساکنان محلی منطقه به وجود آورده است گفت: نخستین دغدغه ما در مورد مجتمع تجاری کوروش پارک خودروها در اطراف منازل مسکونی مردمی است که در آن منطقه سکونت دارند.

وی همچنین با اشاره به ترافیک ناشی از ازدحام خودروها جهت دسترسی به پارکینگ این مجموعه در بزرگراه های ستاری و حکیم گفت: ظرفیت پارکینگ مجتمع تجاری کوروش پاسخگوی میزان تقاضای مردم نیست و این عنوان باعث می شود در ساعات اوج تقاضا ، بعد زدگی خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ مجتمع را دارند به داخل بزرگراه ستاری کشیده شده است و موجب ایجاد ترافیک در بزرگراه های ستاری و حکیم شود.

حسینی ادامه داد: در بلند مدت باید ظرفیت پارکینگ مجتمع تجاری کوروش زیاد کردن یابد، ولی در کوتاه مدت اصلاح مسیر ورودی دسترسی به مجتمع می تواند موجب کم کردن بعد زدگی خودروها در بزرگراه ستاری و در نتیجه کم کردن ترافیک بزرگراه‌های ستاری و حکیم در محدوده مجتمع تجاری کوروش در ساعات اوج تقاضا شود.

بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال

وی افزود: همچنین با مسئولان کوروش توافق شده است است محدودیت هایی جهت ساعات شروع و آخر کار مجموعه اعمال شود تا بتوانیم پیک ترافیکی را کم کردن بدهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: جهت حل مسئله پارک خودروها در اطراف منازل مردم نیز با استقرار کیوسک های نگهبانی در کوچه‌های اطراف کوروش محدودیت ایجاد کردیم تا امکان دسترسی به آن ها فقط جهت ساکنین محلی امکان پذیر باشد.

طرح اصلاح مسیر ورودی دسترسی به مجتمع تجاری کوروش

اسدی شهردار منطقه 5 پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز در تشریح طرح اصلاح مسیر ورودی دسترسی به مجتمع تجاری کوروش گفت: در حال حاضر طول انباره خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ را در ضلع شمالی مجتمع دارند ۲۰۰ متر و در حدفاصل خیابان پیامبر در جنوب مجتمع کوروش تا خیابان ذوالفقاری در شمال مجتمع هست. کم بودن طول این انباره موجب می شود خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ را دارند در ساعات اوج تقاضا ۲ یا ۳ لاین از بزرگراه ستاری را اشغال کنند که در نتیجه موجب ایجاد ترافیک در اتوبان ستاری می شود و با توجه به فاصله کم مجتمع تجاری کوروش از بزرگراه حکیم این ترافیک به بزرگراه حکیم نیز انتقال یافته می شود.

وی ادامه داد: با استفاده از حاشیه بلااستفاده ستاری حدفاصل خیابان ذوالفقاری تا خیابان خجسته پور می توانیم طول انباره خودروهایی را که می خواهند وارد پارکینگ کوروش شوند به حدود ۱۰۰۰ متر زیاد کردن بدهیم. بر اساس این طرح در ساعات اوج تقاضا ، خودروها جهت دسترسی به پارکینگ کوروش باید ابتدا حدفاصل خیابان پیامبر تا خیابان خجسته پور را در لاین کندروی بزرگراه ستاری طی کنند و سپس حدفاصل خیابان خجسته پور تا خیابان ذوالفقاری را که ورودی پارکینگ مجتمع کوروش در آن واقع شده است است برگردند تا به داخل پارکینگ وارد شوند.

تکمیل خط 7 و بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مطرح شد.

شهردار منطقه 5 شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: البته در ساعاتی که میزان تقاضا عادیست ماشین ها می توانند بدون طی کردن مسیر حدفاصل خیابان های ذوالفقاری و خجسته پور مستقیما وارد پارکینگ شوند.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد استفاده کنندگان از این مجموعه از خارج از محدوده منطقه به کوروش مراجعه می کنند گفت: آینده نگری می شود در آینده با راه اندازی خط ۶ متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران و ایستگاهی که در این محدوده در نظر گرفته شده است است واکنش‌ها ترافیکی متفاوت تری را در اطراف کوروش شاهد باشیم.

ضرورت تهیه پیوست ترافیک جهت مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ پیش از ساخت

مهندس محسن سرخو مدیر کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر ضرورت تهیه پیوست ترافیک جهت مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ پیش از ساخت آن ها گفت: ضرورت دارد مجتمع های تجاری همانند کوروش در مناطق دیگر شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز ساخته شوند تا نیازی نباشد مردم از دیگر مناطق شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به این مجموعه مراجعه کنند.

سرخو افزود: با توجه به اینکه ظرفیت فعلی پارکینگ کوروش جوابگوی میزان تقاضا نیست و مردم ساعت ها در صف انتظار می ایستند تا تعدادی ماشین از پارکینگ خارج شوند و آنها بتوانند وارد شوند ، ساخت پارکینگ تازه تنها راه حل برطرف این مسئله است.

در نهایت با تصمیم کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مصوب شد طرح زیاد کردن طول انباره خودروها جهت دسترسی به پارکینگ مجتمع تجاری کوروش بعد از تصویب در شورای ترافیک منطقه به مدت ۳ ماه و به صورت آزمایشی اجرایی شود.

افزایش طول خطوط متروی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به 276 کیلومتر تا آخر سال

مهندس درویشی مدیرعامل شرکت مترو نیز در توضیح میزان پیشرفت خط 6 متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ساخت و لاینینگ تونل ها در خط 6 به میزان صد درصد رو به آخر است و میزان پیشرفت عمرانی تمام ایستگاه ها نیز به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و حدود 15 درصد از تجهیزات نیز در طول این خط راه اندازی شده است است که در صورت تامین اعتبار آینده نگری می شود خط 6 از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه کن و در مجموع با 11 ایستگاه تا آخر امسال به بهره برداری می رسد.

بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال

مدیرعامل شرکت مترو در خصوص خط 7 متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران که به تازگی به بهره‌برداری رسیده است گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی تمام ایستگاه ها در این خط بیش از 80 درصد است و تجهیزات به صورت کامل راه اندازی شده است است.

وی افزود: طبق برنامه آینده نگری شده است قرار بود ماهانه 2 ایستگاه از خط 7 متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران به بهره‌برداری برسد که با توجه به کمبود اعتبارات ماهانه یک ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و آینده نگری می شود تا آخر سال تمام ایستگاه ها به بهره برداری برسد.

درویشی در توضیح خط متروی حرم امام خمینی(ره) تا فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت : در طول مسیر 5 ایستگاه طراحی شده است است که دو ایستگاه آن به صورت صد درصد به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به طراحی ایستگاه متروی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: در ساخت این ایستگاه بیش از 1000 میلیارد تومان هزینه شده است است و مجموعه ای ساخته شده است است تا در ارزش جمهوری اسلامی و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باشد.

تکمیل خط 7 و بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مطرح شد.

درویشی گفت : تا آخر امسال طول خطوط متروی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به 276 کیلومتر می رسد ، این رقم با احتساب 71 کیلومتر خط متروی موجود در پایانه ها به 347 کیلومتر مترو می رسد.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به افتتاح ایستگاه مترو و پلازای میدان ولیعصر گفت: افزون بر قشنگی که این مجموعه دارد ، موجب می شود تردد پیاده در میدان ولیعصر به حداقل برسد و در نتیجه اوضاع ترافیکی میدان اصلاح یابد.

حسینی پیشنهاد کرد تا تمامی خیابان‌های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران همانند سایر شهرهای دنیا در کنار حفظ نام فعلی یک شماره و کد داشته باشند تا مردم راحت تر بتوانند آنها را پیدا کنند.

ورود 100 اتوبوس تازه به ناوگان اتوبوسرانی تهران

پیمان سنندجی مدیر شرکت واحد اتوبوسرانی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تشریح آخرین اوضاع اتوبوسرانی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بزرگترین عوض کردن اساسی در اتوبوسرانی هوشمند سازی و رساندن به موقع اتوبوس ها به ایستگاه هاست و هم اکنون تمامی 6300 دستگاه اتوبوس فعال در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دارای برنامه زمانبندی و مجهز به سیستم GPS هستند.

بهره‌برداری از خط 6 مترو تا آخر سال

وی با بیان اینکه عمده مسئله اتوبوس رانی ، نوسازی ناوگان بوده است گفت: با مصوبه شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ، بخش شخصی 30 دستگاه اتوبوس از شهاب ماشین و پیشرو یدک و 70 دستگاه اتوبوس از زامیاد خریداری کرده است که به زودی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شوند.

سنندجی با بیان اینکه هم اکنون تمامی اتوبوس های خودروساز های داخلی خریداری شده است است اظهار کرد: تفاهم نامه ای با آقای پور زرندی داشته ایم و در همین چارچوب سفیر کشور عزیزمان ایران در مجارستان مذاکراتی با طرف خارجی جهت خرید 1000 دستگاه اتوبوس ایکاروس داشته است و مقرر شد تا در صورت تامین سرمایه از سوی بانک شهر این اتوبوس ها با وام بانک شهر به وسیله بخش شخصی خریداری شده است و به ظرفیت اتوبوسرانی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افزوده شوند

جایگزینی مینی بوس ها با تاکسی بر خلاف برنامه 5 ساله بود

مهندس محسن سرخو مدیر کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به رشد مترو علی رغم هزینه بالایی که داشته است و همچنین نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: علی رغم مترو و تاکسیرانی اوضاع اتوبوسرانی متفاوت هست. تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی کم کردن یافته است و علاوه بر آن مردم از ارائه خدمات به وسیله بخش شخصی رضایت ندارند و میزان رضایت مندی مردم از خدمات شرکت واحد به نسبت بخش شخصی زیاد است ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که روز به روز شرکت واحد لاغرتر و بخش شخصی چاق تر می شود بدون آنکه خدمات آنها بهتر شود.

بر اساس گزارش کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران، وی در مورد نوسازی مینی بوس ها گفت : طبق برنامه 5 ساله باید در آخر برنامه 1500 دستگاه مینی بوس نوسازی شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است همچنین جایگزینی مینی بوس ها با تاکسی بر خلاف برنامه 5 ساله صورت گرفته است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شورای شهر تهران | میزان پیشرفت | شورای اسلامی | شورای شهر | پارکینگ | بزرگراه | ایستگاه | خیابان | ترافیک | اتوبوس | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *