خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بلاتکلیفی لایحه حمایت از کودکان در مجلس

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان شرکت بهزیستی گفت: شرکت بهزیستی کشور در حالی خواستار تصویب سریع لایحه حمایت از کودکان است که این لایحه بعد از گذشت ۷ سال در مجلس بلاتکلیف مانده است.

بلاتکلیفی لایحه حمایت از کودکان در مجلس

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان شرکت بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛در خصوص طرح های خاص جمع آوری کودکان کار و خیابان اظهار داشت: ارائه خدمات به کودکان کار اتباع بیگانه با وجود مدعیان سرپرستی آنها کاری سخت و پیچیده است.

وی تصریح کرد: شرکت بهزیستی کشور در ارائه خدمات به کودکان کار ایرانی و اتباع بیگانه هیچ گونه تمایزی قائل نمی شود، ولی هنگامی که که کودکان کار اتباع بیگانه، مدعیان سرپرستی با حکمی صادرشده از سوی قاضی دارند، کار سخت است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان شرکت بهزیستی کشور افزود: نقض قانون در حوزه حمایت از کودکان کار و خیابان خارجی، دست مسئولان شرکت بهزیستی را در حمایت همه جانبه از این کودکان می بندد و قوه مقننه باید نسبت به برطرف این موانع و بعد از آن قوه مجریه جهت اجرای قانون تصویب شده است قدم بردارد.

بلاتکلیفی لایحه حمایت از کودکان در مجلس

نفریه خاطر نشان کرد: در جلسه مسئولان سازمان بهزیستی با نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و با حضور نایب مدیر مجلس که طی روزهای گذشته برگزار شد، بر مواردی چون لزوم تسریع در تصویب قانون حمایت از کودکان و همچنین تعیین وظیفه کودکانی که مادر آنها ایرانی و پدرشان از اتباع بیگانه هست، تاکید شد.

وی در خصوص کودکان ایرانی که پدر آنها از اتباع بیگانه هستند، گفت: این کودکان فاقد هر گونه مدرک شناسایی و اوراق هویتی بوده و به همین جهت پیگیری و ارایه خدمات به کودکان کار اتباع بیگانه با وجود پرسشها این چنینی سخت است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان شرکت بهزیستی کشور با اشاره به طولانی شدن تصویب لایحه حمایت از کودکان یادآور شد: شرکت بهزیستی کشور در حالی خواستار تصویب هر چه سریعتر لایحه حمایت از کودکان است که این لایحه بعد از گذشت ۷ سال و پشت سر گذاشتن ۲ دوره فعالیت مجلس همچنان بلاتکلیف مانده است.

نفریه تاکید کرد: در صورت تصویب لایحه حمایت از کودکان، در صورتی که والدین کودک و یا هر یک از سرپرستان جایگزین او از کودک جهت انجام کارهایی چون تکدی گری سوء استفاده کنند و کودک را مورد اذیت و آزار قرار دهد، فرد متهم مورد جرم انگاری واقع شده است و طبق قانون با فرد سوء استفاده کننده از کودک برخورد خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان شرکت بهزیستی گفت: شرکت بهزیستی کشور در حالی خواستار تصویب سریع لایحه حمایت از کودکان است که این لایحه بعد از گذشت ۷ سال در مجلس بلاتکلیف مانده است.

وی ضمن اشاره به طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آمار مسئولان و متولیان اجرای طرح، بیش از ۸۵ درصد کودکان کار دارای پدر و مادر مشخص هستند و نداشتن سرپرست دقیق این کودکان صحت ندارد.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان شرکت بهزیستی تصریح کرد: تنها ۳ کودک که در طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان به مراکز زیر مجموعه بهزیستی انتقال یافته شدند پدر و مادر آنها مشخص نبود که شرکت بهزیستی در تلاش است تا با همکاری هلال احمر، نسبت به شناسایی و تحویل کودک به خانواده آنها اقدام کند.

نفریه افزود: شرکت بهزیستی کشور با حکم قاضی، کودکان کار را تحویل می گیرد و ترخیص این کودکان از مراکز زیر مجموعه بهزیستی نیز با رؤیت حکم قاضی و دستور او مبنی بر ترخیص کودک انجام می شود و در واقع شرکت بهزیستی نمی تواند کودکی را بدون حکم قاضی مرخص کند.

وی تاکید کرد: اگر شرکت بهزیستی از حکم صادر شده است مبنی بر ترخیص کودک خودداری کند، از سوی دستگاه قضایی به استنکاف از اجرای قانون متهم می شود و این شرکت نمی تواند مخالفتی با حکم صادر شده است داشته باشد.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان شرکت بهزیستی گفت: در صورت تصویب لایحه حمایت از کودکان، پرسشها حوزه حمایت از کودکان کار برطرف می شود.

انتهای پیام/

بلاتکلیفی لایحه حمایت از کودکان در مجلس

لزوم تسریع در تصویب لایحه حمایت از کودکان

واژه های کلیدی: حمایت از کودکان | سازمان بهزیستی | اجرای طرح | نوجوانان | کودکان | خیابان | ایرانی | مسئولان | قانون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *