خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بازگرداندن 60 زائر بد حال به کشور ، بستری 36 حاجی ایرانی در بیمارستان

رئیس بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه گفت: 22 زائر در بیمارستان مکه مکرمه و 14 زائر در بیمارستان سعودی خوابیدن هستند و طی چند روز گذشته حدود 60 بیمار نیازمند خدمات رسانی فوری به کشور انتقال یافته شدند.

بازگرداندن 60 زائر بد حال به کشور ، بستری 36 حاجی ایرانی در بیمارستان

طاهر درودی مدیر بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد شرایط زائران مکه مکرمه اظهار داشت: امسال کارهای جدیدی در بیمارستان های صحرایی منا و عرفات انجام شد

وی افزود: با همکاری شرکت حج و زیارت و مرکز پزشکی هلال احمر توانستیم فضای بهتر و با کیفیت تری را جهت راه اندازی بیمارستان صحرایی منا با ظرفیت 52 تخت و توانایی زیاد کردن 10 تخت زیاد جهت شرایط خاص و بحرانی ایجاد کنیم.

عبارات مهم : خدمات درمانی – بیمارستان
رئیس بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه همچنین در مورد امکانات اضافه شده است به بیمارستان صحرایی تصریح کرد: در وقت حضور زائران ایرانی در مشعر یا مزدلفه، پزشکان هلال احمر به همراه دو دستگاه آمبولانس مجهز به گوشی تلفن همراه ICU خدمات درمانی سرپایی را به بیماران ارائه می‌کردند و در صورت نیاز به ارائه خدمات بیشتر، اعزام بیمار به بیمارستان انجام می‌شد.

درودی در خصوص رمی جمرات و حضور سه روزه زائران در منا گفت: امسال تیم‌های امدادی هلال احمر به همراه تجهیزات، کوله‌ و کاورهای امدادی در مسیر رفت و بازگشت زائران در فواصل 300 تا 400 متری حضور داشتند و به حجاج ایرانی خدمت رسانی می‌کردند و با توجه به شدت گرمای هوا با ارائه خدمات خود از بروز گرمازدگی در زائران جلوگیری کردند.

آماده باش تیم های تصویر العمل سریع در بیمارستان منا جهت حوادث احتمالی

وی در مورد تدابیر امدادی هلال احمر جهت مواجه با حوادث احتمالی گفت: امسال تیم‌های تصویر العمل سریع به همراه تجهیزات کامل در اتاق بحران بیمارستان منا در حالت آماده باش بودند و در صورت نیاز به خدمات زیاد علاوه بر تیم های امدادی اولیه، خدمات ارائه می‌کردند.

بازگرداندن 60 زائر بد حال به کشور ، بستری 36 حاجی ایرانی در بیمارستان

رئیس بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه در خصوص بیمارستان ها و درمانگاه های موجود و امکانات آن ها خاطر نشان کرد: ما اوضاع خوبی را در منا داشتیم و در وقت بازگشت زائران به مکه، بیمارستان مدینه مجددا در روز 13 ذی الحجه با حضور دِه مدیر بیمارستان مدینه راه اندازی شد. درمانگاه‌های اقماری در شهر مدینه بلافاصله و همزمان با راه اندازی بیمارستان، به مرور راه اندازی شدند و در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

درودی در رابطه با وقوف اضظراری در ایام تشریق گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته تیم های ما در ایام تشریق در رابطه با وقوف اضطراری با امکانات زیاد به همراه آمبولانس های مجهز به گوشی تلفن همراه ICU حضور داشتند و زائران را هدایت و همراهی می کردند.

وی در ادامه با توجه به وقوف اضطراری زائران خاطر نشان کرد : امسال با تمهیدات مناسب توانستیم وقوف را از حالت اضطراری به اختیاری تبدیل کنیم تا وقت وقوف زائران در عرفات زیاد شود و امیدواریم این رویه در سال‌های آینده هم قابل اجرا باشد.

درودی در آخر در مورد تعداد بیماران خوابیدن شده است و تعداد حجاج فوت شده است در طول ایام حج گفت: در حال حاضر 22 زائر در بیمارستان مکه مکرمه و 14 زائر در بیمارستان سعودی خوابیدن هستند و طی چند روز گذشته حدود 60 بیمار نیازمند خدمات رسانی فوری و سریع‌تر در مکه از طریق فرودگاه جده به کشور عزیزمان ایران انتقال یافته شدند و با توجه به اینکه بعضی از بیماران در کاروان ها همراه داشتند، تلاش کردیم تا جهت رفاه حال آن ها، همراهانشان مانند همسر، فرزند و یا سایر بستگان را هم با همان پرواز به کشور انتقال یافته شوند.

رئیس بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه گفت: 22 زائر در بیمارستان مکه مکرمه و 14 زائر در بیمارستان سعودی خوابیدن هستند و طی چند روز گذشته حدود 60 بیمار نیازمند خدمات رسانی فوری به کشور انتقال یافته شدند.

رئیس بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه تصریح کرد: تا کنون 23 زائر(یک نفر در مدینه و باقی آن ها در مکه مکرمه) در بیمارستان هلال احمر، هتل‌ها و کاروان ها، مسجد الحرام و همچنین در بیمارستان های سعودی فوت شدند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خدمات درمانی | بیمارستان | بیمارستان | ایرانی | اندازی | امکانات | همراه | مدینه | همراهی | زائران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *