خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

با کندن ریشه گیاه های خاک را سست نکنیم ، باورهای غلط، گیاه های کوهی را به نابودی کشانده است

رئیس اداره محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: تخریب پوشش گیاهی کوهی موجب انقراض این گیاه های و سست شدن خاک می‌شود که در نتیجه وقوع سیل را با خود به همراه می‌آورد.

با کندن ریشه گیاه های خاک را سست نکنیم ، باورهای غلط، گیاه های کوهی را به نابودی کشانده است

محمدحسین بازگیر مدیر اداره محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: گیاه های کوهی به تقویت یک مرتع کمک می کنند و بعضی از این گیاه های جلوی سیلاب ها را می گیرند.
بازگیر در ادامه گفت: اشکوب یا خاکی که زیر گیاه های کوهی وجود دارد از گیاه های دیگر حمایت می کند ولی با تخریب این گونه های گیاهی ادامه حیات این گیاه های غیرممکن می شود.

عبارات مهم : باورهای غلط – زندگی

رئیس اداره محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای سودجو و مردم عادی بر اساس بعضی باورهای غلط باعث انقراض بعضی از این گونه ها شده است اند، تصریح کرد: مردم بر اساس باورهای غلط خود مبنی بر فواید درمانی بعضی از این گیاهان، آن ها را به نابودی می کشانند و یا افرادی سودجو که این گیاه های را از نطفه و سرزمین می کنند، مانع رشد آن ها در سال آینده می شوند، چراکه این گیاه های در زمانی که هنوز دانه نداده اند از ریشه کنده شده است و هیچ چیزی از این گیاه های باقی نمانده است تا رشد دوباره کنند، با توجه به اینکه گیاه های که خود به خود نمی رویند و باید دانه ای وجود داشته باشد تا رشد کنند، این عنوان باعث تخریب آن ها و خاک می شود.
بازگیر با اشاره به انقراض گونه های گیاهی در منطقه زاگرس گفت: در منطقه زاگرس شاهد انقراض گونه هایی مانند موسیر، ریواس، لاله واژگون و گون ها هستیم، گونه هایی که به مسئله برخورده اند و مورد هجمه قرار گرفته اند .
وی در ادامه تصریح کرد: ما باید به گونه های گیاهی و محیط زیست خود وقت احیا دهیم و باید برداشت های ما بر اساس ظرفیت محیط باشد. هنگامی که ما به یک منطقه حجوم می آوریم همه پوشش گیاهی آن را با هم تصاحب می کنیم که این باعث نابودی گونه های گیاهی منطقه می شود ولی اگر بهره برداری ما از پوشش گیاهی محدود باشد و اجازه تکثیر به گیاه و بوته و مرتع دهیم، حیات دوباره به آن ها داده ایم.
رئیس اداره محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه قانون، کندن و آتش زدن جنگل ها، مراتع و بوته ها را ممنوع و جرم اعلام کرده هست، گفت: همانطور که حفظ گونه های جانوری جهت ما مهم است و شاید بتوانیم به حفظ و نگهداری از آن ها بپردازیم و حفظ آن ها جهت ما کاری راحت باشد ولی حفظ گونه های گیاهی کاری سخت است و ما نمی توانیم در حفظ آن ها نقش بسزایی داشته باشیم. گونه های گیاهی علاوه بر نقشی که بر گیاه های و تنوع زیستی منطقه زندگی خود دارند، حتی روی جانوران و زندگی انسان ها نیز تاثیر می گذارند. چنان که با نابودی جنگل ها و فقیر شدن بافت گیاهی مناطق جنگلی، سیل به وجود می آید و موجب برهم زدن زندگی انسان ها می شود.
بازگیر با اشاره به اینکه گیاه های خزانه ژنتیکی و سرمایه زیستی ما محسوب می شوند، تصریح کرد: توصیه می کنم که مردم در جهت حفظ و حراست از گونه های گیاهی خود کوشا باشند، چراکه این گونه ها و گیاه های به عنوان خزانه ژنتیکی و سرمایه های زیستی ما به شمار می آیند و باید از نابودی حیات آن ها جلوگیری به عمل آید.
انتهای پیام

واژه های کلیدی: باورهای غلط | زندگی | ایران | اداره | انقراض | گیاهان کوهی | گونه های در حال انقراض | گیاهان دارویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *