خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بازی روند اجتماعی شدن کودک را سرعت می‌بخشد

کودکان با انجام بازی‌های گوناگون سطوح متفاوت اجتماعی شدن را تجربه می‌کنند.

بازی روند اجتماعی شدن کودک را سرعت می‌بخشد

سیما منادی روان‌شناس و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: کودک با انجام بازی، سطوح مختلف اجتماعی شدن را تجربه می‌کند و نخستین سطح آن به تنهایی بازی کردن هست، به طوری که کودک با دستکاری اشیاء و بازی با اسباب بازی هایش حس استقلال و خود باوری بیشتری می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: انجام بازی های موازی موجب سهیم شدن در فضای بازی کودک دیگر و یادگیری قوانین بازی می شود، به طور مثال دو کودک نزدیک یا کنار یکدیگر می‌نشینند و هریک بازی خود را به صورت جداگانه انجام می‌دهند.

بازی روند اجتماعی شدن کودک را سرعت می‌بخشد

این روان‌شناس با بیان اینکه کودکان در بازی‌های ارتباطی با یکدیگر تعامل دارند و به طور یکسان از اسباب بازی‌های یکدیگر استفاده می‌کنند و حتی ممکن است اسباب بازی خود را به یکدیگر قرض دهند، گفت: معمولا انجام بازی های ارتباطی به وسیله کودکان از سن 3 سالگی شروع می‌شود، همانند ساخت لگو به وسیله بعضی کودکان که یک مورد از موارد بازی‌های ارتباطی به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: انجام بازی‌های مشارکتی کودکان را از لحاظ اجتماعی و هیجانی درگیر می‌کند و موجب می‌شود تا آن ها نظر خود را نسبت به نوع و وسیله بازی مطرح کنند، این در حالی است که کودکان قواعد بازی را نمی‌دانند ولی در این میان هر یک در بازی به نقش خود آگاهی دارند و این امر تاثیر مهمی در آموزش مهارت اجتماعی کودکان دارد و آن ها می‌آموزند که به خواسته های یکدیگر و قواعد بازی احترام بگذارند و بدون اجازه از وسایل یکدیگر استفاده نکنند.

منادی گفت: در بعضی از مواقع کودک ناظر و تماشاچی بازی گروه همسالان خود می‌شود که در این حالت او میل به دارد تا در کنار دوستان خود باشد و با آن‌ها بازی کند ولی به علت اضطراب اجتماعی و وحشت از درگیر شدن و شراکت از این عمل خودداری می‌کند و از نظر رفتاری در گوشه ای فقط نظاره گر بازی دوستان خود می‌شود و در اطراف آن ها پرسه می‌زند. البته باید گفت که این واکنش‌ها زیاد در میان کودکانی دیده می‌شود که والدینی بسیار کنترل کننده و مداخله گر دارند.

انتهای خبر/

کودکان با انجام بازی‌های گوناگون سطوح متفاوت اجتماعی شدن را تجربه می‌کنند.

واژه های کلیدی: مهارت اجتماعی | اسباب بازی | خانواده | استفاده | کودکان | اضطراب | اخبار خانواده و جوانان | بازی های کودکانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *