خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ایران در احیای تالاب‌ها موفق عمل کرده است

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست گفت: کشور عزیزمان ایران می‌تواند الگوی موفقی در زمینه احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه به شمار رود.

ایران در احیای تالاب‌ها موفق عمل کرده است

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ معصومه ابتکاررئیس شرکت حفاظت محیط زیست و معاون مدیر جمهور در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گردوغبار، چالش‌ها و راه حل‌های علمی که صبحگاه امروز در سالن اجلاس سران با حضور مدیر جمهور، وزیر امور خارجه و ۱۴ وزیر خارجه و نمایندگی بیش از ۳۰ کشور برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس بر اساس چهار قطعنامه شرکت ملل متحد شکل گرفته هست. دستگاه‌های متفاوت داخلی ما همچون وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این کنفرانس همکاری دارند و همچنین کشورهای متفاوت در این زمینه با ما همکاری کردند.

ابتکار افزود: به علت اهمیت روزافزون طوفان‌های گردوغبار و تأثیر بین‌المللی آن و اینکه متأسفانه هر روز با شدت یافتن وقوع رخدادهای گردوغبار و شدت آن روبرو هستیم این عنوان اکنون زیاد مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: شاید کشور عزیزمان ایران به این علت به عنوان میزبان برگزاری این کنفرانس گزینش شده است است که هم در سال‌های اخیر مرتباً پیگیر این عنوان بوده و هم آسیب‌های زیادی در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان در حوزه اجتماعی، بهداشتی دیده است.

ایران در احیای تالاب‌ها موفق عمل کرده است

رئیس شرکت محیط زیست ادامه داد: کشور عزیزمان ایران در این زمینه گام‌های مؤثری هم برداشته و می‌تواند الگوی موفقی چه در زمینه کاشت نهال و چه در احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه به عنوان بارزترین آن باشد.

ابتکار گفت: نشانه مهم این اجلاس همکاری بین‌المللی و به کارگیری سازوکارهای فنی اقتصادی و حقوقی جهت حل و فصل معضلات مرتبط با گردوغبار است و امیدواریم در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

معاون مدیر جمهور افزود: خبر خوب این است که کارهای زیادی در دنیا انجام شده است جهت مقابله با طوفان‌های گردوغبار هم در دنیا و هم در کشور عزیزمان ایران گام‌های مثبتی برداشته شده است و اینجا می‌توانیم تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

رئیس شرکت محیط زیست با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و بهر ه برداری پایدار از منابع اعلام کرد: عوض کردن اقلیم زیاد کردن یافته و بنابراین باید با یکدیگر همکاری کنیم تا این رخداد را حل کنیم و مناسبت امروز مثال خوبی از این همکاری بین‌المللی است.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست گفت: کشور عزیزمان ایران می‌تواند الگوی موفقی در زمینه احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه به شمار رود.

ابتکار در آخر گفت: همچنین باید بدانیم چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم شدت یافتن می‌شود و این مسئله نیازمند همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌هایی همچون توسعه فناوری، مدیریت پایدار منابع خواهد بود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت جهاد کشاورزی | وزیر امور خارجه | معصومه ابتکار | ریاست جمهوری | وزارت خارجه | منابع | ایران | اجلاس | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *