خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

2 میلیون کارت ملی هوشمند آماده تحویل است ، انتخاب نام های خارجی جهت نوزادان ممنوع است

مهم ترین اخبار و رویدادهای شرکت ثبت احوال کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

2 میلیون کارت ملی هوشمند آماده تحویل است ، انتخاب نام های خارجی جهت نوزادان ممنوع است

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت؛ سازمان ثبت احوال کشور در یک ماه گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

انتخاب نام های خارجی جهت نوزادان ممنوع است

اسدالله پارسامهر سرپرست اداره کل اسناد هویتی شرکت ثبت احوال کشور، اظهار کرد: گزینش نام‌های خارجی در گذشته رواج داشت، ولی در حال حاضر با توجه به قوانین و مقررات شرکت ثبت احوال، گزینش نام‌های خارجی جهت افراد به علت عدم انطباق آنها با فرهنگ ایرانی ممنوع است.

پیش بینی ایستگاه های سیار جهت تعویض کارت ملی معلولان

سیف الله ابوترابی سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور از آینده نگری تمهیداتی جهت تعویض کارت ملی جانبازان، معلولان و سالمندان خبر داد و گفت: ایستگاه‌های سیاربرای کسانی که محدودیت حرکتی دارند، آینده نگری کرده ایم، تا بتوانند کارت ملی و شناسنامه خود را تعویض کنند.

2 میلیون کارت ملی هوشمند آماده تحویل است ، انتخاب نام های خارجی جهت نوزادان ممنوع است

امکان از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه بانوان دوشیزه وجود دارد

سیف الله ابوترابی سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور با بیان اینکه ثبت عنوان طلاق در شناسنامه جهت بعضی از افراد به خاص بانوان باعث ایجاد مشکلاتی می شود، تصریح کرد: در این زمینه محدودیت های قانونی وجود دارد، از این رو شرکت ثبت احوال کشور پیشنهاداتی به مجلس تحویل داده که باید به آن پرداخته و پیگیری شود.

سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور ادامه داد: در حال حاضر امکان از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه بانوانی که دوشیزه هستند، وجود دارد.

وی اضافه کرد: همزمان با اجرای این طرح، به منظور آگاهی زوج ها از اوضاع تاهل همسر خود در گذشته، امکان استعلام در بیش از 200 نقطه در سراسر کشور به صورت بر خط وجود دارد.

کارت هوشمند ملی جایگزینی مناسب جهت مدارک هویتی و بانکی

سیف الله ابوترابی سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور گفت: مردم می توانند در صورت ایجاد برنامه های نرم افزاری شبکه محور از کارت های هوشمند ملی به عنوان کارت حساب بانکی، کارت سلامت، گواهینامه، کارت آخر خدمت، دفترچه بیمه و غیره استفاده کنند.

مهم ترین اخبار و رویدادهای شرکت ثبت احوال کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

وی خاطر نشان کرد: طرح تجمیع کارت هوشمند ملی با سایر مدارک شناسایی، طبق بند (د) ماده 46 ثبت احوال، از بااهمیت ترین برنامه های این شرکت است که می تواند جایگزین بسیاری از مدارک هویتی مردم باشد و ظرفیت های متعددی جهت آن آینده نگری شده، ولی در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که این کارت به جای کدام کارت ها تجمیع می‌شود.

نام‌های مذهبی، اولویت اول ایرانیان در نامگذاری

اسدالله پارسامهر سرپرست اداره کل اسناد هویتی شرکت ثبت احوال کشور با بیان اینکه زیاد ایرانیان میل به دارند تا در نامگذاری‌های خود از نام‌های گروه اول استفاده کنند و گزینش اسامی از گروه دوم در اولویت بعدی آن‌ها قرار دارد، گفت: در گذشته گزینش نام‌های قومی و منطقه‌ای زیاد در میان یک قوم رواج داشت ولی امروزه افراد به طور طبیعی به گزینش آنها گرایش پیدا کرده‌اند.

2 میلیون کارت ملی هوشمند آماده تحویل است

سیف الله ابوترابی سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور با ارائه آماری از تعداد کارت‌های هوشمند باقی مانده در دفاتر پیشخوان و پست اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون کارت هوشمند صادره در دفاتر هوشمند و پست موجود است که صاحبان آن‌ها نسبت به دریافت کارت خود اقدام نکرده اند.

وی تاکید کرد: اگرصاحبان کارت های ملی در مدت وقت تایید شده، جهت تحویل گرفتن آنها اقدام نکنند، کارت‌های صادره امحا خواهد شد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تحویل گرفتن | شناسنامه | ایرانیان | ممنوع | خارجی | هوشمند | میلیون | اخبار شرکت ثبت احوال کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *