خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سرانه دکتر خانواده در مناطق شهری 10 درصد زیاد کردن یافت ، افزایش 5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 96

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تصمیمات جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396، 5 درصد زیاد کردن یافت.

سرانه دکتر خانواده در مناطق شهری 10 درصد زیاد کردن یافت ، افزایش 5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 96

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح مصوبات هیئت وزیران در حوزه درمان اظهار داشت: با توجه به تصمیمات شصت و پنجمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396، 5 درصد زیاد کردن یافت.

تصویب 5 درصد رشد تعرفه با توجه به بودجه آینده نگری شده است در سال 1396، کم کردن پرداخت از جیب مردم، زیاد کردن دسترسی بیمه شدگان به خدمات سلامت و تحمل هزینه های ناشی از رشد تعرفه ها جهت سازمانهای بیمه گر پایه صورت پذیرفت.

وی افزود: اجزای تعیین تعرفه که معمولا بعد از تصویب رشد تعرفه در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار می گیرد در حال حاضر به وسیله اعضای دبیرخانه در حال بررسی و تدوین است که در جلسه فردای دبیرخانه شورای عالی بیمه مشخص و جهت طی مراحل قانونی به هیئت محترم دولت اعلام خواهد شد.

سرانه دکتر خانواده در مناطق شهری 10 درصد زیاد کردن یافت ، افزایش 5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 96

عبارات مهم : مصوبات هیئت وزیران – شیمی درمانی
وی تصریح کرد: همچنین میزان فرانشیز پرداختی را جهت بیماران خوابیدن و خوابیدن موقت شهری در مراکز دولتی 10 درصد و جهت بیماران خوابیدن و خوابیدن موقت روستایی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع 5 درصد تعیین شد.

ربیعی در خصوص اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که مجدداً در دستور کار شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار داده شد گفت: با توجه به ارسال مصوبه 65 شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور به هیئت محترم دولت مبنی بر تصویب ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، دولت 1 ماه به شورای عالی بیمه وقت داد تا ویرایش سوم کتاب را جهت تصویب به هیئت محترم دولت ارایه کند.

وزیر رفاه با اشاره به به اینکه تعرفه بعضی از خدمات مشمول بر بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کم کردن یافت گفت: یکی از موارد مهم که در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار داده شد ویرایش اخیر کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بود، چون علاوه بر صرفه جویی بار مالی، حل ابهامات منجر به کم کردن اختلافات بیمارستان ها و شرکت های بیمه گر را به دنبال داشت.

این ویرایش، سومین ویرایش کتاب ارزش نسبی خدمات و مواظبت های سلامت است که طی آن تعرفه بعضی از خدمات مشمول بر بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کم کردن یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تصمیمات جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396، 5 درصد زیاد کردن یافت.

ربیعی همچنین در خصوص تعیین تعرفه خدمات پرستاری در منزل نیز به وسیله هیئت وزیران یادآور شد: پرستاری در منزل بی شک یکی از نیازهای مبرم و حلقه مفقوده نظام سلامت کشور هست. عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات شبانه روزی و قابل دسترس را دو چندان می‌کند حدود ۶۰ سال است که مساله پرستاری در منزل در دنیا تعریف شده است است و امروز به جای ارایه تمامی خدمات پرستاری در بیمارستان خیلی از خدمات در منازل ارایه می‌شود. با عبور جمعیت سالمند از مرز ۸ درصدی و استقرار پدیده سالمندی در کشور حمایت از خدمات پرستاری در منزل بیش از گذشته ضرورت یافته است تا هم محدودیت‌های بیماران و سالمندان در مراجعه به مراکز درمانی حل شود و هم هزینه‌های سیستم در خصوص اشغال تخت‌های بیمارستانی کم کردن یابد. با توجه به اینکه جهت استفاده از خدمات این پرستاران تاکنون هیچ تعرفه مصوبی وجود نداشت جهت نخستین بار تعرفه خدمات پرستاری در منزل به وسیله شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین و به وسیله هیئت وزیران تأیید شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیگر مصوبات هیئت وزیران در حوزه درمان ، سرانه دکتر خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 اشاره کرد و افزود: هیئت دولت همچنین سرانه دکتر خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 نسبت به سال 1394 را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری جهت پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (10) درصد افزایش، معادل (46200) ریال و جهت پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با (5) درصد زیاد کردن معادل (39400) ریال تعیین کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مصوبات هیئت وزیران | شیمی درمانی | خدمات درمانی | هیئت وزیران | خوابیدن | سلامت | پزشکان | درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *