خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

حج عمره منوط به برگزاری حج تمتع ، اعزام حجاج 9 استان کشور از تهران

رئیس شرکت حج و زیارت گفت: تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری حج عمره مبتنی به انجام تعهدات توافق‌نامه به وسیله عربستان است.

حج عمره منوط به برگزاری حج تمتع ، اعزام حجاج 9 استان کشور از تهران

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، حمید محمدی مدیر شرکت حج و زیارت، در نشست اعضای فراکسیون مستقل ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در امسال 86 هزار و 300 نفر از هموطنانمان به حج تمتع مشرف خواهند شد، اظهار کرد: باید اذعان کرد که این تعداد مشمول بر زائران، عوامل اجرایی، کادر پزشکی، روحانیون و غیره است که مجموعاً در 590 کاروان دسته‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 300 کاروان مدینه ‌قبل و 290 کاروان مدینه‌ بعد هستند، تصریح کرد: در این میان 51.5 درصد از زائران را مردها و 48.5 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

تصمیم‌گیری راجع به حج تدبیر و تصمیم نظام بود

رئیس شرکت حج و زیارت راجع به ابراز نگرانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به برگزاری حج امسال و کارها سازمان حج جهت برطرف این مهم، توضیح داد: تصمیم‌گیری درخصوص اعزام حجاج فراتر از سازمان حج گرفته شده است و تدبیر و تصمیم نظام هست، از این رو راهکارهایی جهت تامین امنیت و آرامش زائران ایرانی اندیشیده شده است است.

حج عمره منوط به برگزاری حج تمتع ، اعزام حجاج 9 استان کشور از تهران

استقرار هیئت کنسولی کشور عزیزمان ایران در عربستان

محمدی با اشاره به کارها انجام شده است از سوی شرکت حج به منظور برطرف نگرانی‌های موجود، ادامه داد: عموماً در سال‌های متفاوت مشکلاتی مانند برخوردهای امر به معروف با حجاج، بازداشت‌های موقت، فوت زائران به علت کهولت سن و بیماری و غیره وجود داشت از این رو سفارت و کنسولگری کشورمان در این سال‌ها وجود داشت که امور را پیگیری می‌کرد ولی در شرایط کنونی و طبق توافق صورت گرفته مقرر شد که هیئت 10 نفره کنسولی در عربستان مستقر شوند که این مهم از جمله کارها قابل توجه است.

وی در رابطه با کم کردن قیمت فیش حج، افزود: قمیت فیش حج مبتنی به تقاضا است و هر لحظه متغیر هست؛ البته امسال دامنه وقت و افراد جهت عضویت بیش از گذشته در نظر گرفته شد بنابراین افراد زیادی در این مدت می‌توانستند در صورت عدم میل به به اعزام، فیش خود را واگذار کنند به همین علت چنین موضوعی بر کم کردن قیمت فیش حج تاثیر مستقیم گذاشت.

فرودگاه امام خمینی (ره) محل اعزام حجاج 9 استان

رئیس شرکت حج و زیارت راجع به تدابیر اندیشیده شده است جهت بدرقه حجاج و تامین امنیت فرودگاه ها به علت ازدحام افراد، اظهار کرد: همه فرودگا‌ه ها نسبت به زیاد کردن عزیمت حجاج اقدام مناسبی کرده‌اند و جایگاه‌هایی را جهت بدرقه حجاج در نظر گرفته‌اند؛ در پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به علت اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) محل اعزام حجاج 9 استان در نظر گرفته شده است بسیاری از افراد در استان‌های محل خود بدرقه می‌شوند که امور پرواز را تسهیل‌تر می‌کند.

محمدی در تصویر العمل به احتمال برگزاری حج عمره، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص مبتنی به انجام تعهدات توافق‌نامه به وسیله عربستان است از این رو باید صبر کرد تا ابتدا حج تمتع برگزار شود و بعد تصمیم در این عرصه گرفته شود.

رئیس شرکت حج و زیارت گفت: تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری حج عمره مبتنی به انجام تعهدات توافق‌نامه به وسیله عربستان است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: حج و زیارت | اعزام حجاج | فرودگاه | عربستان | برگزاری | امنیت | زائران | حج و زیارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *