خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

امکان از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه بانوان دوشیزه وجود دارد ، استعلا

سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر امکان از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه بانوانی که دوشیزه هستند، وجود دارد.

امکان از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه بانوان دوشیزه وجود دارد ، استعلا

سیف الله ابوترابی سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با تاکید بر اینکه براساس ماده 33 قانون ثبت احوال آخرین وقایع ازدواج و طلاق در ظهر شناسنامه افراد ثبت می شود، اظهار داشت: طی روزهای اخیر به وسیله سازمان ثبت احوال کشور، پیش نویس طرح از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه مطرح و در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده شد که در صورت تصویب، این عنوان بیش از گذشته و به صورت فراگیر اجرا خواهد شد.

وی با بیان ینکه ثبت عنوان طلاق در شناسنامه جهت بعضی از افراد به خاص بانوان باعث ایجاد مشکلاتی می شود، تصریح کرد: در این زمینه محدودیت های قانونی وجود دارد که به وسیله سازمان ثبت احوال کشور پیشنهاداتی به مجلس ارائه شده است که باید به آن پرداخته و پیگیری شود، همچنین در حال حاضر امکان از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه بانوانی که دوشیزه هستند نیز وجود دارد.

سخنگوی شرکت ثبت احوال کشور یادآور شد: همزمان با اجرای این طرح به منظور آگاهی زوج ها از اوضاع تاهل همسر خود در گذشته امکان استعلام در بیش از 200 نقطه در سراسر کشور به صورت بر خط وجود دارد.

امکان از بین بردن عنوان طلاق از شناسنامه بانوان دوشیزه وجود دارد ، استعلا

وی راجع به راه اندازی آرشیو الکترونیک اسناد خاطر نشان کرد: با راه اندازی و اجرایی شدن آرشیو الکترونیکی اسناد، دیگر استعلام ها مشمول بر مرور وقت و ابطال آن نمی شود، به طوری که هم اکنون اسناد 125 میلیون ایرانی که از سال 1297 تکمیل و صادر شده است هست، به صورت آرشیو الکترونیکی جمع آوری شده است تا هر شخصی در هر نقطه از کشور با مراجعه به هر یک از ادارات قادر به دریافت خدمات صد در صدی باشد.

ابوترابی با اشاره به اینکه در 31 استان کشور ادارات کل ثبت احوال و در کنار آن بیش از یک هزار و 100 اداره شهرستان و نمایندگی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: در گذشته ثبت ولادت به صورت سنتی و با حضور ماموران ثبت احوال در روستاها انجام می شد، ولی امروز اسناد به صورت الکترونیکی و به روز صادر می شود. به طوری که در هر نقطه کشور هرگاه یک شناسنامه به وسیله متقاضیان دریافت و ثبت شود، در کمتر از یک دقیقه در پایگاه اطلاعات کشور قابل استعلام است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: الکترونیکی | سراسر کشور | شناسنامه | دریافت | سازمان | شناسنامه | عنوان طلاق | استعلام بر خط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *