خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

استان یزد با کمبود شدید آب شرب دست‌و پنجه نرم می‌کند

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها گفت: اصلی‌ترین عنوان استان یزد کم‌آبی و خشکسالی هست، به همین علت درخواست دارم که وزارت نیرو در جهت برطرف این مسئله کارها اساسی انجام دهد.

استان یزد با کمبود شدید آب شرب دست‌و پنجه نرم می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ رضا ربانی نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها در چهل‌ویکمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج‌شنبه) در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه اصلی‌ترین عنوان استان کم‌آبی‌ و خشکسالی هست، اظهار داشت: همه شهرستان‌های این استان با کمبود شدید آب شرب و آب غیر شرب جهت کشاورزی مواجه هستند.

وی افزود: در سال گذشته استان یزد به علت بارش کم جهت تولید محصولات زراعی خود با پرسشها زیادی مواجه بود، به گونه‌ای که افت هر سال آب‌های زیرزمینی حدود یک متر شده است و نشست زمین منطقه را هم ترساندن می‌کند.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از مسئولان وزارت نیرو و استان یزد درخواست دارم تا اقدامی عملی جهت برطرف پرسشها کم‌‌آبی این استان انجام دهند، چراکه توجه به کشت محصولات کم ‌آب‌خواه و آبیاری تحت فشار نیز جهت این استان ضرورت دارد.

استان یزد با کمبود شدید آب شرب دست‌و پنجه نرم می‌کند

*وزارت راه و شهرسازی نسبت به اتمام راه‌آهن یزد-فارس اقدام کند

ربانی با بیان اینکه باید وزارت راه‌وشهرسازی به عنوان ساخت راه‌آهن اتصالی به شمال فارس که حدود 280 کیلومتر است توجه کند، گفت: پیشرفت ساخت این راه‌آهن طی 8 سال گذشته رضایت‌بخش نبوده، به همین علت درخواست دارم تا وزارت راه‌‌و‌شهرسازی در جهت به اتمام رساندن آن اقدام کند.

وی ادامه داد: درخواست داریم تا در آینده با ساخت راه‌آهن استان بوشهر، خوزستان و کهگیلویه ‌و بویراحمد مسئولان یک راه هم جهت کم کردن مسیر یزد-مشهد در دستور کار خود داشته باشند، آیا که با این اتفاق شاهد کم کردن چشم‌گیر مسیر از یزد به مشهد خواهیم بود.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه امروز حوزه‌های انتخابی مجلس شورای اسلامی در استان یزد مورد درخواست همگان هست، گفت: نمی‌دانیم آیا مجلس شورای اسلامی با آن همه تقاضا به عنوان جدی وارد نمی‌شود و 20 سال است که درخواست معطل مانده است.

ربانی با بیان اینکه استان یزد یکی از استان‌های گردشگری کشور هست، افزود: درخواست داریم که شرکت میراث فرهنگی کشور با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مانند اسکان مناسب و ترمیم آثار، تعیین مسیر گردشگری و غیره کارها وی‍ژه‌ای انجام دهد.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها گفت: اصلی‌ترین عنوان استان یزد کم‌آبی و خشکسالی هست، به همین علت درخواست دارم که وزارت نیرو در جهت برطرف این مسئله کارها اساسی انجام دهد.

وی یادآور شد: از وزارت راه‌و‌شهرسازی درخواست داریم تا نسبت به اتمام راه‌ بخش بهمن(ابرکوه) به بخش مروه (خاتم) که فاصله دو شهرستان را 15 کیلومتر کم کردن می‌دهد اقدام جدی به عمل آورد، آیا که هم اکنون رفت‌‌و آمد در این مسیر خدمات زیادی را به وجود آورده است.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: از مسئولان جهاد کشاورزی کشور درخواست داریم تا نسبت به عوض کردن کاربری‌ زمین‌هایی که در سطح استان و شهرستان ابرکوه طی 10 سال گذشته خشک شده‌اند اقدام کنند، چراکه بسیاری از این زمین‌ها از قنات‌هایی عبور می‌کنند که هم اکنون خشک شده‌اند و امکان احیای مجدد آن ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

افت آب‌های زیرزمینی و نشست زمین استان یزد را ترساندن می‌کند

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | استان بوشهر | وزارت کشور | استان یزد | شهرسازی | مسئولان | رضا ربانی | نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *