خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ازدواج زودهنگام زیاد کردن آسیب های اجتماعی را در پی دارد

دبیر اول فراکسیون زنان مجلس گفت: یکی از معضلات در روستاها،ازدواج های زودهنگام است که آسیب های اجتماعی زیادی در پی دارد.  

ازدواج زودهنگام زیاد کردن آسیب های اجتماعی را در پی دارد

به گزارشگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حسین اسد بیگی مدیر اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به فعالیت اورژانس های اجتماعی گفت: همکاران در این بخش با پرسشها مربوط به زوجین روبرو هستند و حدود ۲۰ مرکز در کشور فقط مخصوص مداخله به منظور کم کردن طلاق داریم که زیر نظر دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کار می کنند.

وی ضمن تقدیر از فراکسیون زنان در مجلس بابت دغدغه و حمایت از حقوق کودکان، اظهار داشت: طرح ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال به علت معضلاتی است که در طول سال های گذشته پیش آمده هست. ازدواج امر مقدسی است و اساسا افراد با ازدواج کامل می شوند.

عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – آسیب های اجتماعی
وی به پرسشها در مسیر ازدواج سریع هنگام اشاره و بیان کرد: در مجلس اعلام شد که در کشور دو هزار فرزند مطلقه زیر ۱۵ سال داریم، به همین علت فراکسیون بانوان به دنبال ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال هستند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه کسی که می خواهد ازدواج کند باید به بلوغ فکری، عاطفی و اجتماعی رسیده باشد، ادامه داد: فقط نباید به اینکه فرد از نظر جسمانی بالغ و بزرگ شده است هست، اکتفا کرد. بعضی از خانواده ها تصور می کنند هنگامی که فرزند از نظر جسمانی رشد پیدا کرد، آماده ازدواج هست.

وی ادامه داد:اگر در چهل سال پیش دختران در سنین پایین ازدواج می کردند، با پرسشها سازگار می شدند، ولی در جامعه امروز که طلاق ها زیاد شده است هست، ازدواج های سریع هنگام آمار طلاق را زیاد کردن می دهد.

وی افزود: شاید از یک فرزند پرسیده شود آیا می خواهید ازدواج کنید، پاسخ مثبت دهد که این به علت هیجانات نوجوانی است ولی هنگامی که کمترین مشکلی پیش می آید، تقاضای طلاق می دهد لیکن همه تصمیمات بر اساس احساسات است.

اسد بیگی ضمن اشاره به اینکه طلاق حتی در افراد تحصیل کرده و با جایگاه اجتماعی نیز وجود دارد، تاکید کرد: در طلاق باید به آسیب های اجتماعی و فردی متفاوت و به مصالح عالیه کودک و نوجوان توجه کنیم.

شاید خیلی ها به حال حاضر کودک توجه می کنند و جهت آنها آینده کودک مهم نباشد، ولی مسئولان باید به عنوان قانون گذار و مجری قانون به این فکر کنند که حقوق کودک چیست؟

معضل ازدواج سریع هنگام در دِه ها

معصومه آقا پور دبیر اول فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح ممنوعیت ازدواج افراد زیر ۱۸ سال گفت: در شهرستان شبستر در استان آذربایجان شرقی که نماینده آن هستم، ۷۵ دِه داریم. یکی از معضلات این روستاها ازدواج های زودهنگام است که آسیب های اجتماعی آن زیاد است.

وی به آسیب های متغیرهای درونی ازدواج های زودهنگام اشاره کرد وگفت: در متغیرهای درونی که ازدواج زودهنگام انجام می شود، هنگامی که به ۱۸ سال می رسند، به شدت از نظر روانی ناراحت هستند به طوریکه این زن ها حتی جرات صحبت کردن هم ندارند.

دبیر اول فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتماد به نفس این زن ها از بین رفته و شخصیت آنها کاملا وابسته است و عموما این افراد تا ۲۵ سالگی دچار بیماری های زنانگی می شوند،خیلی از این زن ها مجبورند با اوضاع خودشان بسازند، این در حالی است که بقیه نیز مجبور به طلاق می شوند.

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرها جدای از روستاها به صورت سنتی دختران ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج می کنند و متاسفانه سن طلاق ۱۸ و ۱۹ سال می شود، هشدار داد:متاسفانه مشاهده می شود که یک زن مطلقه با سن ۱۹ سال دارای یک یا دو فرزند است که یک ترساندن به شمار می رود.

آقا پور تاکید کرد: ما تلاش می کنیم قانون را جهت حمایت از همه ملت کشور عزیزمان ایران ارائه دهیم و تلاش می کنیم با تمام امکانات این کار فرهنگی را انجام دهیم.

ازدواج زودهنگام زیاد کردن آسیب های اجتماعی را در پی دارد

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | آسیب های اجتماعی | اورژانس اجتماعی | ازدواج | ممنوعیت | اورژانس | قانون | فرزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *