خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اجازه ندهید کودکتان شما را کتک بزند

کتک زدن والدین به وسیله کودک یکی از رفتارهای ناشایستی است که باید از همان دوران کودکی این واکنش‌ها مهار شود.

اجازه ندهید کودکتان شما را کتک بزند

سیما منادی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگارحوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: بعضی کودکان در سن 2 تا 4 سالگی در موقعیت هایی که رنجیده، خجالت زده و یا خسته هستند اقدام به کتک زدن والدین خود می کنند که توصیه می شود جهت اصلاح این رفتار، مهارت های اجتماعی و الگوهای رفتاری مناسب پیش از ورود به مدرسه به آن ها آموزش داده شود.

وی با اشاره به ارائه راهکارهایی جهت مقابله با این نوع واکنش‌ها کودک در ادامه تصریح کرد: ترک کودک همراه با جدیت و بدون پرخاش به وسیله والدین، نخستین راهکار مقابله با این نوع واکنش‌ها است که باید به آرامی به او بگویید تا زمانی که این گونه واکنش‌ها می کند، خواسته اش را اجابت نخواهید کرد و باید تا هنگام اصلاح رفتارش به او توجه نکنید.

منادی افزود: یک گفتگوی صمیمانه با فرزندتان راجع به آسیب هایی که رفتارهای ناپسندش می تواند ایجاد کند و ابراز نگرانی و ناراحتی شما از این کار ناشایست، همچنین تنبیه وی به معنای محروم کردن او از کارهایی که دوست دارد نیز نقش بزرگی در کم کردن رفتارهای ناپسند کودک از جمله کتک زدن والدین دارد.

اجازه ندهید کودکتان شما را کتک بزند

این روانشناس بیان کرد: اگر کودک شما همسرتان راکتک می زند، تلاش کنید جهت مدتی او را نادیده گرفته و به همسر خود توجه کنید، البته این بی توجهی نباید به مدت طولانی باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از والدین ممکن است نسبت به این واکنش‌ها کودک حساسیتی نشان ندهند، لیکن آن ها معمولا این چنین استدلال می کنند که فرزندشان هنوز کوچک است و نیازی به برخورد جدی و مناسب با این واکنش‌ها او وجود ندارد و یا چون این واکنش‌ها صدمه ای جهت آنان ایجاد نمی کند بعد استمرار آن ایرادی ندارد.

منادی با تأکید براینکه توصیه می شود از همان سنین خردسالی مهارت های اجتماعی مناسب به کودک آموزش داده شود،افزود: یکی از مناسب ترین وقت هایی که می توان الگوهای رفتاری مطلوب را در فرزندان تثبیت کرد، دوران خردسالی و سال های پیش از ورود به مدرسه است.

این روانشناس با بیان اینکه جلوگیری از تماشای فیلم های خشونت آمیز نقش مهمی در کم کردن این رفتارها دارد،بیان کرد: هنگامی که کودک از این راه می خواهد به خواسته اش دست یابد تحت هیچ شرایطی کوتاه نیایید و خواسته اش را اجابت نکنید و در صورت اصرار نیز قاطعانه ولی با مهربانی به او بگویید تا زمانی که این طور واکنش‌ها کنی من خواسته ات را انجام نخواهم داد. سپس به واکنش‌ها وی توجه کنید به محض آن که واکنش‌ها مطلوبی از خود نشان داد، او را مورد توجه و دوستی خود قرار دهید.

کتک زدن والدین به وسیله کودک یکی از رفتارهای ناشایستی است که باید از همان دوران کودکی این واکنش‌ها مهار شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: روانشناس | والدین | مدرسه | آموزش | والدین | مقابله | اخبار خانواده | تربیت کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *