خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ابتکار در جمع آوری کلکسیون زیاد کردن اعتماد به نفس نوجوان را رقم می زند

علاقه به جمع آوری کلکسیون یکی از فعالیت های محبوب در دوره نوجوانی است که باعث زیاد کردن خود باوری در فرد می شود.

ابتکار در جمع آوری کلکسیون زیاد کردن اعتماد به نفس نوجوان را رقم می زند

مجتبی کاشانی روانشناس تربیتی و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهارکرد: جمع آوری اشیای مورد علاقه نوجوان و تهیه مجموعه کلکسیون یکی از کارهای مورد علاقه افراد در وقت نوجوانی است که والدین با وجود نقش پر رنگ خود می توانند باعث رشد و شکوفایی توانمندی فرزند خود شوند.

وی ادامه داد: والدین باید بدانند که هرگز نباید آرزوهای نوجوان خود را در جمع آوری کلکسیون به بن بست کشانده و در ابتکار او دخالت منفی کنند بلکه با تشویق و حتی ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده باید موجب پیشرفت او شوند.

کاشانی تصریح کرد: زمانی دخالت والدین در این امر واجب می شود که فرزندشان اقدام به گرد آوری اشیای نامناسب کند که در این شرایط باید با احتیاط و به طور دوستانه و منطقی، او را از مضرات این کار آگاه کنند، همچنین اگر جهت جمع آوری مجموعه کلکسیون خود به پول زیادی نیاز داشت که باعث ایجاد فشار اقتصادی بر والدین می شود، باید با بیانی صمیمانه او را متقاعد کنید که مجموعه های کم هزینه و بهتر دیگری جهت جمع آوری وجود دارد.

ابتکار در جمع آوری کلکسیون زیاد کردن اعتماد به نفس نوجوان را رقم می زند

این رونشناس گفت: والدین هرگز نباید در هیچ شرایطی ذوق و دلخوشی فرزند خود را در جمع آوری کلکسیون از بین ببرند لیکن این فعالیت موجب زیاد کردن اعتماد به نفس و برقراری ارتباط مثبت با دیگران می شود، همچنین تلاش کنید اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز در مورد آن مجموعه را در اختیار نوجوان قرار بدهید.

کاشانی در آخر خاطر نشان کرد:موفقیت نوجوان در گردآوری کلکسیون موجب زیاد کردن اعتماد به نفس در او شده است ولی اگر در این کار با شکست روبه رو شود می‌تواند عواقب ناهنجاری جهت وی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اعتماد به نفس | والدین | نوجوان | اقتصادی | فرزند | مجموعه | فعالیت | اخبار خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *