خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا می توان بدون پاسپورت به پیاده روی اربعین رفت؟

امسال طرف عراقی تاکید کرده است که گذر از مرز باید با دقت انجام شود و بدون داشتن روادید امکان عبور از مرز نیست.

آیا می توان بدون پاسپورت به پیاده روی اربعین رفت؟

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در چند سال گذشته بسیاری از مردم بدون داشتن روادید در ایام منتهی به اربعین از مرزهای کشور عزیزمان ایران و عراق عبور کرده و در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کردند به همین علت و به علت استقبال بی نظیر مردم از پیاده روی ایام اربعین، طی سفر مقامات عراقی به جمهوری اسلامی ایران، مقامات ایرانی درخواست لغو روادید را مطرح کردند که طرف عراقی به علت شرایط خاص و جنگی خود، با این درخواست موافقت نکرد.

علی رغم این مخالفت و به هنگام ورود حجم زیادی از زوار به مرزهای ایران و عراق عده بسیاری توانسته بودند بدون اخذ روادید از مرز عبور کنند،به همین علت سردار فتحی زاده در مصاحبه ای با بیان اینکه جهت سفرهای خارجی داشتن روادید الزامی هست، گفت: جهت سفر به عراق داشتن روادید معتبر نیز الزامی است و برابر تفاهم نامه امضا شده است ما نمی توانیم اجازه عبور از مرز بدون روادید را بدهیم.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین راجع به الزامی بودن داشتن روادید در اربعین افزود: امسال طرف عراقی تاکید کرده است که گذر از مرز باید با دقت انجام شود و بدون داشتن روادید امکان عبور از مرز نیست.

آیا می توان بدون پاسپورت به پیاده روی اربعین رفت؟

سردار فتحی زاده با بیان اینکه عراق امسال تاکید دارد که مقررات به طور کامل اجرا شود، گفت:دو کشور همه تسهیلات را فراهم کرده اند تا مردم از ظرفیت ها استفاده کنند. تمهیداتی هم که در کشور عزیزمان ایران اتخاذ شده است است بر این مبناست که مقررات به صورت جدی اجرا شود و بنابر تشخیص دستگاه قضا به رفتارهای غیر قانونی، جرایم و تلاش جهت عبور غیرقانونی پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر هست؛ در سفرهای عتبات به غیر از ایام اربعین حداقل اعتبار گذرنامه زائران جهت دریافت ویزای کشور عراق، شش ماه است که این مدت به سه ماه تقلیل یافته است.

بر این اساس شرکت حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جهت رفاه حال زائران حسینی ایام اربعین، مذاکراتی میان مسئولان ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و مسئولان کشور عراق صورت گرفت که طی آن مذاکرات مقرر شد حداقل اعتبار گذرنامه زائران جهت دریافت ویزای اربعین جایگزین شش ماه، سه ماه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

امسال طرف عراقی تاکید کرده است که گذر از مرز باید با دقت انجام شود و بدون داشتن روادید امکان عبور از مرز نیست.

روادید پیاده روی اربعین از بین بردن نمی شود

واژه های کلیدی: مسئولان کشور | زائران حسینی | پیاده روی | پیاده رو | دریافت | ایرانی | مسئولان | ایران | سفرهای | زائران | اعتبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *