خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

از سرگیری اعزام‌ها به عمره مشروط به تعامل عربستان با حجاج ایرانی ، آموزش حجاج از ماه مبارک رمضان شروع می‌شود

معاون وزیر و مدیر شرکت حج و زیارت از شروع برنامه‌های آموزشی حجاج از ماه مبارک رمضان خبر داد.

از سرگیری اعزام‌ها به عمره مشروط به تعامل عربستان با حجاج ایرانی ، آموزش حجاج از ماه مبارک رمضان شروع می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ حمید محمدی معاون وزیر و مدیر شرکت حج و زیارت در خصوص فراهم سازی مقدمات اعزام زائران ایرانی به حج اظهار داشت: کارشناسان حوزه مسکن، تغذیه و تدارکات شرکت حج و زیارت با حضور 2 ماهه در کشور عربستان و تلاش جدی توانستند امکانات بسیار خوبی را جهت حجاج ایرانی فراهم آورند.
وی در خصوص عضویت از واجدان تشرف به حج امسال افزود: عضویت نهایی کاروان های حج تمتع از ۲۳ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز جهت کسانی که ودیعه حج خود را تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان تکمیل کرده بودند، انجام شد و از روز ۳۰ اردیبهشت ماه فرآیند تکمیل ظرفیت کاروان ها شروع شد که دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تا آخر آبان ماه سال ۸۵ می توانند جهت نام نویسی در ظرفیت های خالی کاروان های حج اقدام کنند.

عبارات مهم : برنامه ریزی – حج و زیارت

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: واجدان شرایط تشرف به حج امسال می توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی در سراسر کشور و یا با مراجعه به سامانه HAJ۹۶.HAJ.IR جهت نام نویسی در کاروان های حج امسال اقدام کنند.
*واجدان شرایط اعزام به حج هر چه سریعتر در کاروان ها عضویت کنند
محمدی ضمن تاکید بر اینکه دارندگان اسناد اولویت دار حج تمتع هر چه سریعتر جهت نام نویسی در کاروان های حج اقدام کنند، گفت: با تکمیل کاروان های حج آموزش حجاج شروع خواهد شد.
وی در خصوص احتمال اعلام اولویت های تازه جهت نام نویسی در کاروان های حج، گفت: استقبال زائران جهت نام نویسی در کاروان ها رضایت بخش بوده و به نظر می رسد با روند جاری طی روزهای آینده ظرفیت کاروان های حج تکمیل شود و عملا برنامه های آموزشی و معاینات پزشکی حجاج شروع شود.
*آغاز برنامه آموزشی حجاج از ماه مبارک رمضان
رئیس شرکت حج و زیارت راجع به وقت شروع برنامه های آموزشی حج نیز بیان کرد: برنامه های آموزشی حجاج از ماه مبارک رمضان شروع می شود، ولی آموزش عاملان حج مشمول بر مدیران مجموعه و کاروان ها، مدیران آشپزخانه ها و همچنین پزشکان حج هم اکنون هم در استان ها و هم به صورت متمرکز در حال اجرا هست.
وی در این باره افزود: آموزش های زائران در حوزه مسایل اجرایی و دانستنی های سفر و شاخصه های حج امسال از جمله گرمای هوا و ازدحام جمعیت که زائران با آن مواجه خواهند بود و همچنین پرسشها فرهنگی کاملا مدون شده است که این مسایل در جلسات آموزشی کاروان ها و همچنین همایش های متمرکز به زائران آموزش داده خواهد شد.
رئیس شرکت حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به بعضی نگرانی های زائران اظهار داشت: عنوان حج بر اساس نظر مسئولان ارشد نظام مجزا از روابط سیاسی ما با کشور عربستان دنبال شده است و بر این اساس راهکارهای اجرایی جهت برطرف نگرانی های حجاج دیده شده است است.
وی در این خصوص اضافه کرد: به عنوان مثال یکی از دغدغه های مردم، شرکت حج و بعثه مقام معظم رهبری ازدحام جمعیت به خصوص در ایام تشریق در منا و جمرات بوده که جهت اینگونه موارد جدای از برنامه ریزی های عربستان ما هم به صورت خاص برنامه ریزی کردیم به گونه ای که عزیمت کاروان ها از منا به جمرات کاملاً برنامه ریزی شده است و وقت بندی شده است باشد.
*برنامه وقت بندی جهت رمی جمرات و ذبح قربانی
محمدی ادامه داد: امسال جدول وقت بندی را تنظیم کردیم و بر اساس این جدول زمانی عزیمت زائران از منا به جمرات ممکن است تا بعدازظهر روز دهم به طول بیانجامد به گونه ای که عزیمت زائران ایرانی به جمرات با وقت ازدحام جمعیت زائران دیگر کشور ها تلاقی نداشته باشد.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اعمال حج در فصل گرما انجام می شود و مسیرهای رسیدن به مسجدالحرام هم طولانی تر از قبل شده است است و همچنین با توجه به اينكه اکثر حجاج سن بالایی دارند ما مچ بندهایی را جهت حجاج در نظر گرفته ایم که به وسیله آنها شناسایی افراد به آسانی انجام می شود، همچنین اگر مشکلی جهت زائران پیش آمد به عنوان نمونه دچار گرما زدگی شوند یا گم شوند، کار امداد رسانی به آسانی انجام می شود.
رئیس شرکت حج و زیارت گفت: برنامه وقت بندی جدیدی نیز جهت ذبح قربانی در نظر گرفته شده است که متناسب با عزیمت کاروان ها به جمرات صورت می گیرد که زائران بتدریج و بر اساس یک برنامه وقت بندی شده است اقدام کنند که با این تدابیر امیدواریم حجاج در کمال آرامش و آسایش و رفاه و امنیت، حج خود را بجا بیاورند.
رئیس شرکت حج و زیارت در خصوص تعداد نهایی اعزام زائران به حج گفت: امسال حدود 86 هزار و 500 نفر از ايران به حج اعزام می شوند و تاریخ اعزام حجاج از نهم مردادماه است البته نيروهای ستادی و عوامل اجرایی، مدیران هتل ها و آشپزخانه ها از دوم مرداد به عربستان اعزام می شوند و اعزام های حجاج تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.
*شرط از سرگيری اعزام های عمره
محمدی با اشاره به مجازاتی که جهت دو پلیس خاطی فرودگاه جده انجام گرفته، بیان کرد: با توجه به نامه رسمی وزیر حج عربستان در خصوص مجازات دو پلیس خاطی به هزار ضربه شلاق و 4 سال زندان، گرچه شرط کشور عزیزمان ایران جهت از سرگيری عمره محقق شده است هست، ولی قطعا از سرگیری اعزام زائران ايرانی به عمره مشروط به تعامل عربستان با حجاج ایرانی در امسال خواهد بود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | حج و زیارت | اعزام حجاج | نام نویسی | عربستان | برنامه | ایرانی | آموزشی | آموزش | زائران | برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *