خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آسیب‌های اجتماعی با وعده و وعیدها حل نمی‌شود

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی با پشت میز نشینی و حرف‌هایی که در حد وعده می‌ماند حل نمی‌شود.

آسیب‌های اجتماعی با وعده و وعیدها حل نمی‌شود

مصطفی راستینه مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی با پشت میزنشینی و حرف هایی که در حد وعده می ماند حل نمی شود؛ در این میان مادران به عنوان ستون جامعه زیاد از سایرین در معرض آسیب‌های‌ اجتماعی و به عبارتی در نوک پیکان این تهدیدها هستند.

راستینه اظهار داشت: به منظور ایجاد هم افزایی و تقویت هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با این تهدیدات، ستاد بحران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تحت نظارت بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت ماهیانه جلسه ای با شرکت ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار می کند.

وی افزود: یکپارچه سازی فعالیت شرکت ها در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تعیین اولویت انواع معضلات اجتماعی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از جمله اهدافی است که ستاد بحران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آن ها را دنبال می کند.

آسیب‌های اجتماعی با وعده و وعیدها حل نمی‌شود

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: در این راستا باید سایر دستگاه ها خود را مسئول و دارای وظیفه تلقی کنند و جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از ابتلای گروه‌های حساس به انواع معضلات اجتماعی تلاش کنند.

راستینه تصریح کرد: امروز باید گفت که «معضلات و آسیب‌های اجتماعی همه پایتخت نشینان را ترساندن می کند» و این عنوان حاکی از حساسیت شرایط فعلی است.

وی تأکید کرد: مادران و زنان یکی از اقشار آسیب‌پذیر به شمار می روند که علی رغم اینکه اغلب آن ها جزء مخاطبان برنامه‌های بی قاعده ماهواره ای هستند، هیچگونه آموزشی مبنی بر چگونگی برخورد با آسیب ها و معضلات اجتماعی دریافت نمی کنند و به عبارت صریح به علوم و مهارت حل بحران مسلح نیستند. بحث صیانت و حفاظت از خانواده ها و در رأس آن آموزش مادران در مساله پیشگیری از مبتلا شدن به معضلات اجتماعی امری مهم است.

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: با پشت میز نشینی و کم و کاستی ها را به دیگران نسبت دادن، هیچ تغییری در اوضاع حاد آسیب‌های اجتماعی پایتخت کشور عزیزمان ایران رخ نمی دهد؛ بلکه مسئولان باید جهت برطرف معضلات دیدی فراتر و دلسوزانه تر داشته باشند. برنامه های مصوب در این زمینه باید از حالت طرح ها و قول و وعده های کاغذی و زبانی خارج و اجرایی شود؛ حساسیت وضعیت آسیب‌های اجتماعی به وضوح از شرایط ظاهری پایتخت و اوضاع قربانیان آسیب های اجتماعی این شهر مشخص است و بدیهی است که امر پیشگیری مقدم بر هزینه های گزاف درمان است.

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی با پشت میز نشینی و حرف‌هایی که در حد وعده می‌ماند حل نمی‌شود.

راستینه ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی همه خانواده های پایتخت را مورد ترساندن قرار داده است و اینکه بعضی از مسئولان انگشت اتهام را جهت سلب مسئولیت از خود به سوی دیگر شرکت ها نشانه می گیرند، تاثیری در کم کردن معضلات اجتماعی نخواهد داشت؛ آنچه در مسأله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهمیت دارد ایجاد هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های مسئول به عنوان امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار داشت: ستاد بحران پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح پیشگیری را به صورت آزمایشی در 3 منطقه 12-14-15 اجرا کرد؛ همچنین 120 مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تربیت شدند، ولی به علت عدم همکاری بعضی از نهادها نتیجه مورد نظر به دست نیامد؛ اغلب وعده ها تنها در حد حرف باقی مانده است و عملا اقدام خاصی تا به امروز در جهت تحقق اهداف صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

مادران در تیررس آسیب‌های اجتماعی هستند

واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | معضلات اجتماعی | خانواده | دستگاه | برنامه | پیشگیری | مسئولان | ایران | انواع | برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *