خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آرامش را در جوار امامزاده «بی بی زبیده (س)» تجربه کنید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

آرامش را در جوار امامزاده «بی بی زبیده (س)» تجربه کنید

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ به مناسبت ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) ،حضور در بقاع متبرکه‌ و امامزاده‌های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باشگاه تحریریه سایت YYJC جهت بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی خاص ایام محرم غافل نبوده و بقعه‌های متبرک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را به شما معرفی می‌کند.

پیشنهاد خاص این هفته گروه تحریریه سایت: “بقعه متبرک امامزاده بی بی زبيده (س)” است که در بالای يک تپه خاکی کم ارتفاع و دریک گورستان عمومی در خيابان فدائيان اسلام شهر ری واقع شده است هست. فاطمه زبيده، مشهور به «بی بی زبیده» دختر امام حسین (ع)، در شهر ری جايی نزديك به حرم حضرت شاه عبدالعظيم آرام گرفته است.

آرامش را در جوار امامزاده «بی بی زبیده (س)» تجربه کنید

بنای مهم امامزاده «بی بی زبیده(س)» خشتی و آجری است که باستان شناسان آن را از آثار قرن نهم هجری دانسته اند. در شروع دوره قاجاريه سرداب شرقی ،غربی با دهليز ورودی و یک اتاق مجاور در شمال تپه ايجاد شده است و بالای آن رواق و ايوان فعلی بنا شده است است.

در قسمت بالای بقعه امامزاده «بی بی زبیده(س)» گنبدی ضربی( یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین نوع سقف‌های مرسوم در ایران) و بدون تزيين وجود دارد که در سال 1371 به وسیله اوقاف شهر ری مرمت و باز سازی شده است و در طرفين آن راه پله ای جهت ورود به بقعه به شکلی زيبا و تحسین برانگیز ساخته شده است است.

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد خاص گروه تحریریه سایت سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

فضای داخلی امامزاده «بی بی زبیده» آرام بخش است

محوطه مناسب و دلپذير بقعه «بی بی زبیده(س)» با گنبد و گلدسته های طلایی و درب ورودی چوبی، فضایی معنوی و آرام را جهت زائران و گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده هست. با همکاری اداره اوقاف و نظارت ميراث فرهنگی جهت نماسازی بدنه مهم این بقعه متبرکه، کار لايه برداری از سطوح ايوان داخلی و تثبيت نقاشی های ديواری دوره صفويه کارها موثری انجام شده است است.

تزئينات فضای داخلی حرم امامزاده «بی بی زبیده(س)» مشمول بر مقرنس کاری ونقاشی های دوران قاجار هست. درب بزرگ خاتم کاری شده است در سال 1271 قمری به فرمان ميرزا محمد صادق قائم مقام ساخته شده است که اطراف آن به ابياتی از مرثيه های محتشم کاشانی مزین شده است است.

بقعه متبرکه «بی بی زبیده (س)» جزء آثار تاريخی است که به ثبت ملی رسيده و امور مربوط به مدیریت داخلی امامزاده «بی بی زبیده» به وسیله اداره اوقاف شهر ری رسيدگی می شود.

وجود یک حوض هشت ضلعی که مردم محله، ماهی قرمز ایام عید خود را بعد از آخر تعطیلات نوروزی به آن می سپارند و درست روبروی ورودی حرم مطهر امامزاده «بی بی زبیده» واقع شده است است از جمله قشنگی های محوطه حیاط این بقعه متبرکه است.

در ماه محرم علاوه بر عزاداری خاص دهه اول، برنامه ها و مراسم خاص ای در آستان مطهر امامزاده «بی بی زبیده (س)» با حضور دوست داران و ارادتمندان اهل بیت (ع) برگزار می شود.

توصیه مسیر یاب گروه تحریریه سایت جهت رسیدن به “امام زاده بی بی زبیده(س)”

برای رفتن به امامزاده «بی بی زبیده(س)» می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. بعد از سوار شدن در مترو در ایستگاه متروی شهر ری پیاده شده است و با استفاده از تاکسی های خاص ای به سمت امامزاده حرکت کنید.

در صورت استفاده از خودروی شخصی باید از تهران، به سمت شهر ری رفته و بعد از رسیدن به خیابان فدائیان اسلام، پل سیمان حسین آباد را پشت سر گذاشته که بعد از آن به بقعه مطهر «بی بی زبیده(س)» خواهید رسید. به طور دقیق این امامزاده قبل از چهار راه دیلمان نرسیده به سه راه ورامین واقع شده است است.

آرامش را در جوار امامزاده «بی بی زبیده (س)» تجربه کنید

انتهای پیام/

زیارتگاه بانو «بی بی زبیده(س)» با گنبد و گلدسته های طلایی

واژه های کلیدی: حمل و نقل عمومی | مراسم عزاداری | اسلام شهر | فضای داخلی | درب ورودی | استفاده | امامزاده | ایران | اسلام | اداره

آرامش را در جوار امامزاده «بی بی زبیده (س)» تجربه کنید

آرامش را در جوار امامزاده «بی بی زبیده (س)» تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *