خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی

نیلوفر خوش خلق | محمدحسین لطیفی | عکس امین حیایی | جشنواره فیلم | بازیگران مرد | سیروس الوند | بازیگران زن | زندگینامه | امین حیایی | کارگردانی | زندگینامه

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی 

امین حیایی را همه مردم کشور عزیزمان ایران می شناسند و با بازی های گرم و صمیمانه او در فیلم ها آشنایی دارند.وجود امین حیایی در یک فیلم می تواند اشتیاق دیدن فیلم را به بیننده بدهد. امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و بعد از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتیسیاسی نیروی هوایی فعالیتش را شروع کرد.

نام مهم : امین حیایی

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی

زمینه فعالیت :  بازیگر، خواننده
تولد :  ۱۹ خرداد ۱۳۴۹

عبارات مهم : نیلوفر خوش خلق – محمدحسین لطیفی
محل زندگی : تهران
ملیت :  ایرانی
سال های فعالیت : ۱۳۷۰ تا کنون
همسر(ها) : مونا بانکی پور (همسر سابق)نیلوفر خوش خلق (همسر فعلی)
فرزندان :  دارا حیایی
مدرک تحصیلی :  فوق لیسانس

امین حیایی (زادۀ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران) بازیگر و خواننده سینما و تلویزیون ایرانی است.

نیلوفر خوش خلق | محمدحسین لطیفی | عکس امین حیایی | جشنواره فیلم | بازیگران مرد | سیروس الوند | بازیگران زن | زندگینامه | امین حیایی | کارگردانی | زندگینامه

امین حیایی

در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و بعد از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتیسیاسی نیروی هوایی فعالیتش را شروع کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم جهت فیلم «براده های خورشید» شد.

خیلی وقت برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم های سینمایی بازی کند و در نخستین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود. او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای پایتخت کشور عزیزمان ایران رفت

و از این حیث رکورددار بود. حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست های آلوده، مزاحم و تله از ساخته های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته هست. وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه عالی ترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر جهت بازی در فیلم شب شد. همسر وی نیلوفر خوش خلق از بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران است وهمچنین تنها فرزند وی «دارا حیایی» هست. دارا حیایی متولد سال ۱۳۷۵ است.

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی

امین حیایی فرزند بزرگ خانواده است

قسمتی از زندگی نامه امین حیایی

نیلوفر خوش خلق | محمدحسین لطیفی | عکس امین حیایی | جشنواره فیلم | بازیگران مرد | سیروس الوند | بازیگران زن | زندگینامه | امین حیایی | کارگردانی | زندگینامه

امین حیایی فرزند بزرگ خانواده هست، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می کند .همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و آنها دارای یک پسر به نام دارا حیایی می باشند، که فارغ التحصیل کامپیوتر است.

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و بعد از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتیسیاسی نیروی هوایی فعالیتش را شروع کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. امین حیایی از میان بازیگران زن سینما ی کشور عزیزمان ایران با هدیه تهرانی و مهناز افشار راحت است،محمد رضا گلزار نیز یکی از دوستان صمیمی او در عرصه ی سینما است.

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی

اولین تجربه سینمایی او دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی است که ثریا قاسمی او را کشف و به این کارگردان معرفی نمود. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست. از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه ی هنر شده است هست، شروع کار طنز او با فیلم عروس خوش قدم بود.

برای بازی در فیلم «زن زیادی» به کارگردانی تهمینه میلانی برنده ی گروه تحریریه سایت عالی ترین بازیگر نقش اول مرد شد، نقش مکمل عروس خوش قدم کاندیداتوری مراسم خوش حالی منزل ی سینما را برایش به ارمغان آورد و هم چنین نقش مهم «دختر ایرونی» که با بازی روانش جایزه ی حافظ مراسم خوش حالی دنیای تصویر را از آن خود کرد.

در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه عالی ترین بازیگر نقش دوم مرد جهت فیلم «براده های خورشید» شد.در سال 1381، 6 فیلم با بازی او در سینماهای پایتخت کشور عزیزمان ایران به روی پرده رفت که جهت خود رکوردی محسوب می شود.بازی های متفاوت او در سال 1382: عروس خوش قدم و دختر ایرونی و در سال 1383 با فیلم های «کما» و «مهمان مامان» نام او را به عنوان یک بازیگر توانا سر زبان ها انداخت

تا جایی که او به عنوان یکی از دو بازیگر برگزیده سال جهت بازی در فیلم  «دختر ایرونی» از مراسم خوش حالی سالیانه ماهنامه دنیای تصویر تندیس حافظ دریافت کرد. بازی کم نقص و تحسین برانگیز امین حیایی  در فیلم « زن زیادی » در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر همچنان نشان از سیر صعودی او در زمینه بازیگری دارد.

حیایی همچنان خوش درخشید: شام عروسی، مهمان، اخراجی ها و بخصوص بازی منحصر بفردش در اپیزود دوم « ستاره ها » با عنوان « ستاره است » بی شک او را به عنوان ستاره برتر دهه هشتاد سینمای کشور عزیزمان ایران معرفی می کند. فروش میلیاردی اخراجی ها امین حیایی  را به یکی از پول ساز ترین بازیگران مرد سینمای کشور عزیزمان ایران تبدیل کرد،

می گوید اگر سی دی غیر مجاز اخراجی ها وارد بازار نمی شد این فیلم به آسانی در پایتخت کشور عزیزمان ایران سه میلیارد تومان می فروخت. محمد رضا شریفی نیا از حضور امین حیایی  در بیشترفیلم های سینمایی استفاده می کند و بروزترین همکاری یکسان آنها در فیلم دایره ی زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور است.

خیلی ها می گفتند امین حیایی به درد بازیگری نمی خورد ولی در حال حاضر، حیایی یکی از گران ترین بازیگران هست، که به خاطر پرکاری اش عملا به پر در آمد ترین بازیگر سینمای کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است هست. امین حیایی و همسرش در اطراف تهران، لواسان زندگی می كنند؛ منطقه ای خوش آب و هوا در شمال شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران و زندگی آرام و بدون دغدغه.

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت

گفته های نیلوفر خوش خلق هم در مورد امین:
خیلی ها تصور می كنند كه پیوند من و امین به خاطر سینما بود، ولی معرفت و منش و اخلاق امین مرا جذب كرد. امین انسان بسیار باگذشتی است و طی این سال ها، بارها این شاخصه اش را به من ثابت كرد. ما سال ها سرنوشت خوشی را كنار هم می گذرانیم و امیدواریم كه این روند ادامه داشته باشد،

چرا كه اصولا من و امین چه در زندگی شخصی و چه در زندگی كاری به آینده خوشبین هستیم و دلمان می خواهد زندگی با آرامش را تجربه كنیم.زندگی كه یاد خدا محور مهم آن باشد، من و امین هر لحظه به یاد خدا هستیم و می دانیم اگر موفقیتی تاكنون نصیب ما شده است به خاطر لطف خداوند و بعد از آن مردم بوده است.

گفته های امین حیایی هم در مورد همسرش نیلوفر:
 نیلوفر ستاره علاقه من است تمام زندگی من هست، به بودن در كنار او افتخار می كنم، بارها گفتم كه اگر او نبود، این موفقیت ها هم نبود، جهت نیلوفر هم آرزو می كنم كه در سینما به موفقیت برسد. گرچه او طی سال های اخیر در تئاتر رشد خوبی داشت و من از این بابت خرسندم، اگر من در زمینه سینمای گیشه فعالیت می كنم. نیلوفر هم تلاش می كند در زمینه هنر كلاسیك و تخصصی رشد بیشتری داشته باشد.

امین حیایی: من به ورزش کردن خیلی علاقه دارم بعضی مواقع به خاطر پرسشها کاری نمی توانم به صورت روزانه ورزش کنم، و لی خب ورزش را در برنامه های خودم قرار می دهم و از بین ورزش ها سوار کاری و اسکی را خیلی دوست دارم.

نیلوفر خوش خلق: من و امین عاشق سفر و تفریح هستیم البته اگر وقت داشته باشیم.در کشور عزیزمان ایران اگر فرصتی پیش بیاید به شمال کشور می رویم و یک منطقه خوش جَوی به نام مازی چال است که زیاد به آنجا می رویم.به زیاد کشورهای اروپایی هم سفر کرده ایم و زیاد فرانسه را می پسندیم.

هر دوی ما خردادی هستیم. اصلا یکنواختی را دوست نداریم، مثل الاکلنگیم. وقت هایی که من بالایم، نیلوفر پایین هست. هنگامی که نیلوفر بالاست، من پایینم. گاهی هم هر دو وسط ایستاده ایم. به همین راحتی زندگی مان الاکلنگی است (می خندد). انرژی که بینمان هست، هیچ وقت قفل نمی شود. 

امین حیایی از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه ی هنر شده است است

فیلم شناسی امین حیایی

فیلم ها

سال نام فیلم سمت کارگردان
۱۳۹۴ ثبت با سند برابر است بازیگر بهمن گودرزی
۱۳۹۴ ناردون بازیگر فریدون حسن پور
۱۳۹۴ هلن بازیگر علی اکبر ثقفی
۱۳۹۳ آدم باش بازیگر مجید جوانمرد
۱۳۹۲ خانوم بازیگر تینا پاکروان
۱۳۹۲ پی ۲۲ بازیگر حسین قاسمی جامی
۱۳۹۲ آتیش بازی بازیگر بهمن گودرزی
۱۳۹۱ رژیم طلایی بازیگر رضا سبحانی
۱۳۹۰ خودزنی بازیگر احمد کاوری
۱۳۹۰ اختاپوس (دفتر اول: آهوی پیشونی سفید) بازیگر سیدجواد هاشمی
۱۳۹۰ قلاده های طلا بازیگر ابوالقاسم طالبی
۱۳۸۹ اخراجی ها ۳ بازیگر مسعود ده نمکی
۱۳۸۹ شیش و بش بازیگر بهمن گودرزی
۱۳۸۹ قفس طلایی بازیگر محمد زرین دست
۱۳۸۸ زنان ونوسی، مردان مریخی بازیگر کاظم راست گفتار
۱۳۸۸ پوپک و مش ماشاالله بازیگر فرزاد موتمن
۱۳۸۸ سلام بر عشق بازیگر اصغر نعیمی
۱۳۸۸ بیداری رؤیاها بازیگر محمدعلی باشه آهنگر
۱۳۸۸ سن پطرزبورگ بازیگر بهروز افخمی
۱۳۸۷ اخراجی ها ۲ بازیگر مسعود ده نمکی
۱۳۸۷ پسر تهرانی بازیگر کاظم راست گفتار
۱۳۸۷ یک اشتباه کوچولو بازیگر محسن دامادی
۱۳۸۶ دایره زنگی بازیگر پریسا بخت آور
۱۳۸۶ زن ها فرشته اند بازیگر شهرام شاه حسینی
۱۳۸۶ شب بازیگر رسول صدرعاملی
۱۳۸۵ سنگ، کاغذ، قیچی بازیگر سعید سهیلی
۱۳۸۵ اخراجی ها بازیگر مسعود ده نمکی
۱۳۸۵ مهمان بازیگر سعید اسدی
۱۳۸۴ آکواریوم بازیگر ایرج قادری
۱۳۸۴ تله بازیگر سیروس الوند
۱۳۸۴ چه کسی امیر را کشت؟ بازیگر مهدی کرم پور
۱۳۸۴ ستاره ها ۳: ستاره بود بازیگر فریدون جیرانی
۱۳۸۴ ستاره ها ۲: ستاره است بازیگر فریدون جیرانی
۱۳۸۴ ستاره ها ۱: ستاره می شود بازیگر فریدون جیرانی
۱۳۸۴ شام عروسی بازیگر ابراهیم وحیدزاده
۱۳۸۳ زن زیادی بازیگر تهمینه میلانی
۱۳۸۳ سرود تولد بازیگر علی نیرومند تن
۱۳۸۳ شارلاتان بازیگر آرش معیریان
۱۳۸۳ عروس فراری بازیگر بهرام کاظمی
۱۳۸۳ نقاب بازیگر کاظم راست گفتار
۱۳۸۲ شکلات بازیگر افشین شرکت
۱۳۸۲ کما بازیگر آرش معیریان
۱۳۸۲ مهمان مامان بازیگر داریوش مهرجویی
۱۳۸۱ دختر ایرونی بازیگر محمدحسین لطیفی
۱۳۸۱ تب بازیگر رضا کریمی
۱۳۸۱ رز زرد بازیگر داریوش فرهنگ
۱۳۸۱ عروس خوش قدم بازیگر کاظم راست گفتار
۱۳۸۰ آدمک ها بازیگر علی نیرومند تن
۱۳۸۰ اثیری بازیگر محمدعلی سجادی
۱۳۸۰ بوی بهشت بازیگر حمیدرضا محسنی
۱۳۸۰ مزاحم بازیگر سیروس الوند
۱۳۷۹ مانی و ندا بازیگر پرویز صبری
۱۳۷۹ مونس بازیگر حمید رخشانی
۱۳۷۹ علف های هرز بازیگر قدرت الله صلح میرزایی
۱۳۷۸ تکیه بر باد بازیگر داریوش فرهنگ
۱۳۷۸ دست های آلوده بازیگر سیروس الوند
۱۳۷۷ سیب سرخ حوا بازیگر سعید اسدی
۱۳۷۶ بادام های تلخ بازیگر کاظم معصومی
۱۳۷۵ هتل کارتن بازیگر سیروس الوند
۱۳۷۴ براده های خورشید بازیگر محمدحسین حقیقی
۱۳۷۴ گارد ویژه بازیگر پرویز صبری
۱۳۷۳ حامی بازیگر قدرت الله صلح میرزایی
۱۳۷۲ پرتگاه بازیگر بهرام ری پور
۱۳۷۱ دو روی سکه بازیگر محمد متوسلانی
۱۳۷۰ دو همسفر بازیگر اصغر هاشمی

امین حیایی

سریال ها

سال تولید نام مجموعه سمت ها کارگردان شبکه پخش توضیحات
۱۳۹۳ ایران برزیلته بازیگر فرید شرعی نمایش خانگی به زودی مسابقه
۱۳۹۳ دیگری بازیگر احمد کاوری ۳ شب های قدر  
۱۳۹۳ ساعت صفر بازیگر محمد آهنگرانی نمایش خانگی به زودی شروع فیلمبرداری ۱۰ تیر ۱۳۹۳
۱۳۹۳ آمین بازیگر منوچهر هادی
۱۳۹۲–۱۳۹۳ آسمان من بازیگر محمدرضا آهنج ۱ ۱۳۹۳
۱۳۹۱–۱۳۹۲ خوب، بد، زشت بازیگر منوچهر هادی ۲ نوروز ۱۳۹۲
۱۳۹۰–۱۳۹۱ ساخت ایران بازیگر محمدحسین لطیفی گلرنگ پخش ۱۳۹۱–۱۳۹۰ مجموعه ویدیویی ۱۸ قسمتی
۱۳۹۰ قلب یخی (فصل دوم) بازیگر محمدحسین لطیفی تصویر دنیای هنر ۱۳۹۰ مجموعه ویدیویی ۱۶ قسمتی
۱۳۸۹ قلب یخی (فصل اول) بازیگر محمدحسین لطیفی تصویر دنیای هنر ۱۳۸۹ مجموعه ویدیویی ۱۱ قسمتی
۱۳۸۵–۱۳۹۱ کلاه پهلوی بازیگر سید ضیاءالدین دری ۱ ۱۳۹۱ سریال تاریخی
۱۳۸۸ شمس العماره بازیگر سامان مقدم ۲ ۱۳۸۸ نقش آخرین داماد (حضور افتخاری)
۱۳۸۷ کلاه قرمزی ۸۸ بازیگر ایرج طهماسب ۲ نوروز ۱۳۸۸ مهمان خاص (حضور افتخاری)
۱۳۷۹ همسایه ها بازیگر محمدحسین لطیفی ۳
۱۳۷۷ روزگار جوانی بازیگر شاپور قریب، اصغر توسلی
۱۳۷۲ آپارتمان بازیگر اصغر هاشمی
۱۳۷۲ خانه سبز بازیگر مسعود رسام

جشنواره ها و جوایز: 

 کاندید گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین بازیگر نقش اول مرد (زن زیادی) – بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر – 1383

کاندید گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین بازیگر نقش مکمل مرد (براده های خورشید) – پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – 1375

 کاندید تندیس زرین عالی ترین بازیگر نقش مکمل مرد (عروس خوشقدم) – هفتمین دوره مراسم خوش حالی منزل سینما – 1382

برنده گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین بازیگر نقش اول مرد (شب) – بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر – 1386 

تصاویر امین حیایی
تصاویر امین حیایی
عکس امین حیایی
تصاویر  امین حیایی
عکس های تازه امین حیایی
زندگینامه امین حیایی

واژه های کلیدی: نیلوفر خوش خلق | محمدحسین لطیفی | عکس امین حیایی | جشنواره فیلم | بازیگران مرد | سیروس الوند | بازیگران زن | زندگینامه | امین حیایی | کارگردانی | زندگینامه

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی

بیوگرافی و تصویر های امین حیایی بازیگر ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *