خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

در کنار دانشگاه باید به مهارت آموزی نیز توجه شود

قائم مقام شرکت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت:مخالف دانشگاه و دانش آموزی نیستم، ولی در کنار آن باید به مهارت آموزی نیز توجه شود.

در کنار دانشگاه باید به مهارت آموزی نیز توجه شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛قائم مقام شرکت آموزش فنی و حرفه ای کشور اعتقاد است، مسئولین هم شرایط را جهت توسعه این فرهنگ فراهم کرده اند، به گونه ای که ما اکنون 2640 دانشگاه در کشور داریم و این در حالیست که چین با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری، 180 دانشگاه از ما کمتر دارد.

عبارات مهم : آموزش
به گفته این مسئول، تعداد دانشجویان کشور نیز از 250 هزار نفر در سال 67 و 68 به چهار میلیون و 800 هزار نفر رسیده است و این آمار اگر اینگونه تبیین می شد که این جمعیت دنبال کسب دانش و مهارت هستند خوشحال کننده بود، ولی متاسفانه این افراد دنبال کسب مدرک دانشگاهی هستند و همین امر آمار بیکاران فارغ التحصیل ما را اوج برده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: به علاوه رشته های دانشگاهی نیز مرتبط با بازار کار طراحی نشده است.

وی از پایین بودن بودجه آموزش فنی و حرفهای در کشور در قیاس با بودجه های آموزشی هم انتقاد کرد.

قائم مقام شرکت آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در صنایع و صنوف هم به آموزش فنی و حرفه ای چندان توجه نمی شود و بسیاری از حوادث کار مانند حوادث پتروشیمی های اخیرناشی از همین مسئله است، عنوان کرد: چرا باید صاحبان صنایع ما آموزش نیروی کار را هزینه بدانند، مگر نه اینکه این امر موجب پایداری شغل و ارتقا بهره وری می شود.

رحمتی توجه به آموزش های فنی و حرفه ای را از زمینه ساز ایجاد اشتغال در کشور دانست و ادامه داد: در کنار آن باید به استانداردهای آموزشی هم توجه شود و حمایت مالی نیز صورت گیرد.

وی اعتقاد است، یکی از مهمترین زمینه های ایجاد اشتغال در کشور توجه به مشاغل کوچک و خانگی و بنگاه های کوچک خانگی است.

قائم مقام شرکت آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه با بیان اینکه بعضی شعار می دهند چند میلیون شغل ایجاد خواهند کرد، گفت: این یک حرف است و باید با بررسی و کار کارشناسی زمینه ایجاد شغل فراهم شود.

رحمتی با تاکید بر اینکه با دیوار کشیدن دور خود و عدم ارتباط با دنیا نمی توانیم شغل ایجاد کنیم، یادآوری کرد: جهت ورود مواد اولیه و تکنولوژی، فروش محصولات و… به تعامل درست با دنیا نیاز داریم.

وی افزود: بعضی تا اسم مذاکره با کشورهای دیگر می آید از آن به عنوان نگاه به بیرون یاد می کنند، ولی نباید فراموش کنیم در دنیای امروز دیگر با تکنولوژی نسل دوم نمی توان کار کرد و به تکنولوژی های مدرن نیاز داریم تا بتوانیم محصول مسابقه پذیر تولید کنیم.

قائم مقام شرکت آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد: در کنار همه این موارد باید کرامت کارگر و کارفرما نیز حفظ شود.

انتهای پیام/پ

واژه های کلیدی: آموزش | میلیون | آموزشی | دانشگاه | دانشگاه | تکنولوژی | تکنولوژی | رشته های دانشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *