خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

صعود مقتدرانه شگفت انگیز ها به نیمه نهایی پس از 13 سال ، موناکو 3(6)-دورتموند1(3)

شاگردان لئوناردو ژاردیم با یک پیروزی پر گل دیگر برابر دورتموند، قاطعانه خود را به جمع چهار تیم برتر اروپا رساندند.

صعود مقتدرانه شگفت انگیز ها به نیمه نهایی پس از 13 سال ، موناکو 3(6)-دورتموند1(3)

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی کلوب خبرنگاران جوان، موناکو در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان موفق شد با نتیجه 3-1 دورتموند را شکست بدهد و با برتری 6-3 در مجموع دو دیدار، راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقه ها شد.
موناکو بازی را بهتر شروع کرد و تنها سه دقیقه از بازی سپری شده است بود که کیلیان امباپه میزبان را پیش انداخت. روی حرکت خوب مندی و ضربه او به سمت دروازه دورتموند، بورکی توپ را ناقص دفع کرد و توپ برگشتی را امباپه به آسانی وارد دروازه کرد.
در ادامه دورتموند بخت بازگشت به بازی را داشت ولی ضربه ایستگاهی پای چپ نوری شاهین با بد اقبالی به تیرک دروازه خورد تا 2 دقیقه بعد فالکائو اختلاف را به 2 گل زیاد کردن دهد.
دقیقه 17 ارسال لمار از سمت چپ با ضربه سر رادامل فالکائو در شرایطی آزاد و یارگیری نشده همراه شد تا شکست بورکی در دفع توپ دروازه دورتموند را جهت بار دوم کند.
توخل ولی خیلی زود به اشتباه خود پی برد و با بیرون کشیدن اریک دورم در دقیقه 27 و به میدان فرستادن عثمان دمبله، چینش تیمش را به 1-3-2-4 تغییر داد ولی این نیرنگ هم کار ساز نبود تا نیمه نخست با همان نتیجه 2-0 به سود میزبان تمام شود.
نیمه دوم را دورتموند بهتر شروع کرد و در دقیقه 48 به گل رسید. حرکت عالی عثمان دمبله از سمت راست و پاس او به پشت محوطه شش قدم موناکو، با ضربه تماشایی رویس، به گل اول دورتموند تبدیل شد.
بعد از این گل، موناکو عکس العمل مثبتی نشان داد و دوباره به وقت گلزنی رسید، ولی فالکائو طی دو نوبت دو وقت خیلی خوب را از دست داد تا شانس دوگله شدن را در این بازی از دست بدهد. در سمت برابر هم اوبامیانگ به وقت خوبی رسید که در استفاده از آن هوشمندانه عمل نکرد.

عبارات مهم : دروازه بان

در ادامه بازی همچنان پرهیجان و پراتفاق دنبال می شد و زیاد شاهد خلق موقعیت روی دروازه ها بودیم. دورتموند کاملاً به فکر حمله بود و موناکو هم تلاش داشت در ضدحملات به حریف ضربه بزند. طی چند صحنه عکس العمل دروازه بانان دو تیم مانع از ثبت گل دیگری شد.

در دقیقه 81، والری جرمین که تنها یک دقیقه از حضورش در زمین سپری می شد، گل سوم موناکو را به ثمر رساند.روی یک ضد حمله بود که لمار با یک پاس عالی، جرمین را در برابر دروازه دورتموند صاحب موقعیت کرد و او هم با ضربه ای دقیق، توپ را از بین پاهای بورکی عبور داد.
سه دقیقه بعد اوبامیانگ می توانست اختلاف را بار دیگر به حداقل برساند ولی ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقایق نهایی اتفاق خاصی رخ نداد و بازی در نهایت با برتری 3-1 موناکو به آخر رسید تا در مجموع شش بر سه پیروز و راهی نیمه نهایی شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دروازه بان | دورتموند | میزبان | موناکو | دورتموند | ژاردیم | لیگ قهرمانان اروپا | توخل

صعود مقتدرانه شگفت انگیز ها به نیمه نهایی پس از 13 سال ، موناکو 3(6)-دورتموند1(3)

صعود مقتدرانه شگفت انگیز ها به نیمه نهایی پس از 13 سال ، موناکو 3(6)-دورتموند1(3)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *