خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نکاتی که مدیران فست فود مخفی می‌کنند!

در این مطلب قرار است شما را با بعضی رازهای کسب و کار فست فودهای بزرگ آشنا کنیم که هرگز در مورد آن ها به مشتری ها حرفی نمی زنند و همه تلاششان این است که مردم

نکاتی که مدیران فست فود مخفی می‌کنند!

به گزارش گروه وبگردی کلوب خبرنگاران جوان، به طور مثال، برگرهای دودی و خوش مزه ای که در فست فودهای مورد علاقه خود میل می کنید فقط در عرض ۳۰ ثانیه طبخ شده است و سپس به آن ها اسانس اسموکی اضافه و سرو می شوند.

عبارات مهم : رستوران
یا به عنوان نمونه نوشابه های دستگاهی چیزی جز ترکیب آب و اسانس نیستند.

بیشتر غذاها طعم مشابهی دارند

فست فودهای زنجیره ای به خوبی می دانند که طعم مورد علاقه مشتری ها چیست و به همین خاطر است که زیاد محصولات آن ها طعمی مشابه دارد. به کار گیری این تکنیک باعث رضایت همیشگی مشتری ها می شود.

برگرها در کوتاه ترین وقت ممکن پخته می شوند

شاید جالب باشد بدانید که فست فودهای بزرگ و زنجیره ای، برگرهای خود را در عرض ۳۰ ثانیه طبخ و آماده می کنند. این گوشت ها پیش از پخت، پخته و فریز می شوند.

غذاها به گونه ای طراحی می شوند که در سریع ترین وقت ممکن خورده شوند

در رستوران های غذاهای ساندویچی، انسان ها به طور میانگین هر لقمه را فقط 12 بار می جوند، این در حالی است که در خارج از این رستوران ها، هر فردی حدودا 15 بار غذای خود را می جود. هر چه غذا کمتر جویده شود، رضایت کمتری از غذا خواهید داشت و در نتیجه زیاد می خورید تا به حس لذت از غذا خوردن دست پیدا کنید.

رنگ رستوران ها به گونه ای گزینش می شوند که موجب جنبش زیاد اشتهای شما بشوند

اگر توجه کرده باشید تقریبا زیاد فست فودی ها از ترکیب رنگ های قرمز و زرد جهت طراحی فضای داخلی فروشگاه های خود استفاده می کنند. علت این امر این است که این رنگ ها نوعی حس گرسنگی را در ناخودآگاه انسان بیدار کرده و باعث می شود تا داخل رستوران شده است و غذا میل کنید. این رنگ ها را به فرضیه کچاپ و خردل ربط می دهند.

هدف فست فودها، فروش غذاهای زیاد به مشتری است

کارشناسان اعلام داشته اند که هنگامی که یک پیشنهاد به طور مستقیم به شما می شود، مخالفت با آن چندان ساده نخواهد بود. 85 درصد مردم زیاد از مقداری که مصرف می کنند، غذا سفارش می دهند. یکی از دلایلش این است که سفارش گیرنده های غذا شما را به خرید موارد زیاد ترغیب می کنند.

نوشابه های استاندارد، لیوان های بزرگ هستند

ساده ترین راه جهت ارائه مقدار زیاد نوشابه، زیاد کردن اندازه لیوان هاست. مردم عموما نوشابه در اندازه میانگین سفارش می دهند ولی جالب است بدانید که اندازه استانداردی که فست فودها جهت نوشابه های خود در نظر گرفته اند، بزرگ ترین اندازه لیوان است. یعنی اگر اندازه نوشیدنی خود را معین نکنید، آن ها به صورت خودکار، بزرگ ترین لیوان را به شما ارائه خواهند داد.

گوشت گریل شده است یک توهم بیش نیست

برگرهایی که در رستوران های پرمشتری و فست فودهای زنجیره ای میل می کنید، از قبل پخته و فریز شده است اند و همان طور که در اوج اشاره کردیم، در عرض 30 ثانیه گرم و ارائه می شوند. رستوران ها جهت اینکه مشتری تصور کند گوشت در همان لحظه کباب و سرو شده، نوعی اسانس دودی مصنوعی به برگر اضافه می کنند تا بو و مزه ی اسموکی پیدا کند.

سالادها هر لحظه سالم ترین گزینه ها نیستند

بسیاری از رستوران ها، سالاد را به عنوان غذای سالم ارائه می دهند ولی به علت افزودن مواد نگهدارنده یا بعضی افزودنی ها، سالاد هم می تواند به اندازه یک غذای کامل کالری داشته باشد. همچنین، مواد تشکیل دهنده سس سالاد نیز رازی است که فقط رستوران دارها از آن مطلع هستند.

قهوه های آماده نمی توانند شما را سرحال کنند

برخی از کافه های ارائه دهنده قهوه های بیرون بر، به جای لیوان های گیاهی از انواع استریوفوم استفاده می کنند. این ماده حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که هنگامی که در مجاورت نوشیدنی های داغ قرار می گیرد، می تواند روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و موجب افسردگی یا کم کردن تمرکز وی شود.

تخم مرغ ها واقعا تخم مرغ نیستند

تخم مرغ هایی که در ساندویچ های صبحانه در رستوران ها و کافه ها عرضه می شوند، به طور کامل تخم مرغ نیستند و ترکیبی از تخم مرغ و مخلوط تخم مرغ است؛ ترکیبی از گلیسیرین، نوعی سیلیکون و افزودنی غذای .

نوشابه های دستگاهی، بهتر از انواع واقعی نیستند

برخی از مردم اعتقاد دارند نوشابه های دستگاهی که در بعضی فست فودهای زنجیره ای همانند مک دونالد ارائه می شوند، طعم بهتری نسبت به انواع معمولی دارند. ولی در واقعیت این طور نیست. علت تفاوت این دو نوشابه در این است که در فروشگاه ها، طعم دهنده و ماده غلیظ کننده و آب در لحظه سرو با هم ترکیب شده است و عرضه می شود و به همین خاطر است که تازه تر و خوش طعم تر به نظر می رسد.

غذاهای خود را در راه میل نکنند

بیشتر فست فودها غذاهای خود را به گونه ای عرضه می کنند که در فاصله کوتاهی پس از آماده شدن، میل شود. به طور مثال، سیب زمینی سرخ کرده فقط تا 5 دقیقه تازه می ماند و پس از آن، مزه مهم خود را از دست خواهد داد. حتی هنگامی که برگر را از منزل سفارش می دهید هم مزه اش مثل هنگامی که که در رستوران میل می کنید، نخواهد بود.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رستوران | نوشابه | زنجیره | لیوان | فست فود | نوشابه | برگر | تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *