خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا آلزایمر کل خاطرات را از میان می‌برد؟

نتایج پژوهشی که بتازگی انتشار یافته است نشان می‌دهد بعضی خاطرات زندگی ما در برابر زوال عقل و آلزایمر آسیب‌پذیرتر از دیگر خاطرات هستند.

آیا آلزایمر کل خاطرات را از میان می‌برد؟

به گزارش گروه وبگردی کلوب خبرنگاران جوان، در این پژوهش 11 بیمار دچار آلزایمر، 13 بیمار دچار نوع دیگری از زوال عقل و 23 سالمند سالم در مدت یک سال تحت بررسی قرار گرفتند. آزمون های پی درپی و تصویربرداری های عملکردی مغزی نشان داد در دمانس پیشانی ـ گیجگاهی با پیشرفت بیماری، خاطرات جدیدتر آسیب پذیرتر می شود؛ درحالی که در آلزایمر با پیشرفت بیماری، تغییر زیادی در میزان آسیب کلی به خاطرات رخ نمی دهد. این آزمایش همچنین نشان داد تغییرات در یادآوری خاطرات زندگی در این دو نوع بیماری با مناطق مختلفی از مغز در ارتباط است. از دست دادن خاطرات زندگی یکی از نشانه های بسیاری از اختلالات زوال عقل است. با این حال هنوز مشخص نیست آیا همه خاطرات زندگی تحت تاثیر زوال عقل از میان می رود یا بعضی از آنها در برابر این امراض آسیب پذیرتر است. علی رغم انتظار، تغییر محسوسی بین نتیجه آزمایش خاطرات زندگی ابتدا و انتهای این مطالعه یکساله در بیماران دچار بیماری آلزایمر دیده نشد. تحلیل تصویرهای مغزی نشان داد در این افراد قسمتی از مغز که مسئول حافظه معنایی و دانش کلی در طول وقت بوده، فعال تر شده است است. می شود گفت خاطرات زندگی در طول وقت زیاد به شکل خاطرات معنایی و دانش در می آیند. این اتفاق معمولا در مورد خاطرات قدیمی تر زیاد رخ می دهد و می تواند توضیحی جهت دست نخورده ماندن خاطرات کودکی و جوانی در بیماری آلزایمر باشد.

عبارات مهم : تغییر
خاطرات زندگی ما نقش مهمی در هویت و احساس انسجام ما در طول وقت دارند و درک این که از دست دادن این خاطرات چه تاثیری بر شخصیت و توانایی ما جهت ارتباط با دنیا می گذارد، اهمیت زیادی در نگهداری از بیماران و تلاش جهت درمان آنها دارد. پژوهش حاضر نشان داده در آلزایمر مجموعه ای از خاطرات زندگی تا مراحل پیشرفته بیماری بدون آسیب باقی می ماند. تلاش جهت کمک به یادآوری این خاطرات می تواند قدم بعدی در مطالعات باشد.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تغییر | زندگی | آزمایش | ارتباط | بیماری | خاطرات | آلزایمر | یادآوری | آلزایمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *