خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دود تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در چشم بوئینگ و ایرباس

تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در امضای قانون مهاجرت و اعمال تحریم های جدید، قرارداد بوئینگ با کشور عزیزمان ایران را در گردابی از تردید فرو برده

دود تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در چشم بوئینگ و ایرباس

دود تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در چشم بوئینگ و ایرباس

تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در امضای قانون مهاجرت و اعمال تحریم های جدید، قرارداد بوئینگ با کشور عزیزمان ایران را در گردابی از تردید فرو برده و بدتر شدن شرایط تامین مالی جت ها به تنهایی نابودکننده قرارداد ایرباس با کشور عزیزمان ایران است.

بخش اقتصاد تبیان

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از سی ان ان، قرارداد 8 میلیارد دلاری بوئینگ با کشور عزیزمان ایران جهت فروش 80 جت به کشور عزیزمان ایران ایر پیش از ریاست جمهوری دونالد ترامپ با مشکلاتی روبرو بود ولی اکنون با تردیدهای بیشتری همراه شده است است.

به نوشته این گزارش، حالا این مسئله به معنای ایجاد مسئله جهت کارگرانی است که شغلشان وابسته به این قرارداد است.

ترامپ همواره از توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران انتقاد می کرد که به دولت اوباما اجازه داد تا به بوئینگ مجوز فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران را بدهد.

دود تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در چشم بوئینگ و ایرباس

ترامپ پس از ورود به کاخ سفید، قانون ممنوعیت مهاجرت را امضا کرد که افراد از 7 کشور مسلمان نظیر کشور عزیزمان ایران را جهت ورود به آمریکا محدود می کند. همچنین پس از آزمایش موشکی ایران، وی فرمان دور جدید تحریم های علیه کشور عزیزمان ایران را روز جمعه صادر کرد.

این تحریم های جدید به طور مشخص مانع از اجرای قرارداد بوئینگ با کشور عزیزمان ایران نمی شود ولی در صورتی که کشور عزیزمان ایران اقدام به تلافی و قرارداد را لغو کند، می تواند شرایط اجرای این قرارداد را دشوارتر سازد. قرارداد مشابه با رقیب اروپایی بوئینگ یعنی ایرباس جهت فروش 100 جت به کشور عزیزمان ایران به ارزش 10 میلیارد دلار نیز می تواند در خطر قرار بگیرد. از آنجایی که زیاد قطعات جت های ایرباس در آمریکا تولید می شود، فروش این شرکت نیز به موافقت آمریکا نیاز دارد.

ریچارد ابولافیا، تحلیلگر صنعت هوانوردی در این رابطه گفت: «این اتفاقات جهت قراردادهای فروش هواپیما به خوبی به آخر نمی رسد.»

شرکت بوئینگ از اظهارنظر مستقیم در مورد چشم انداز قرارداد با کشور عزیزمان ایران خودداری کرد. بوئینگ روز جمعه اعلام کرد: «ما بر اساس مجوزهای کنونی مان فعالیت می کنیم… درصورتی که دستورالعمل جدیدی از وزارت خزانه داری دریافت کنیم، بر اساس آن عمل می کنیم.»

تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در امضای قانون مهاجرت و اعمال تحریم های جدید، قرارداد بوئینگ با کشور عزیزمان ایران را در گردابی از تردید فرو برده

مشکل ترامپ این است که مواضع سختگیرانه در قبال کشور عزیزمان ایران می تواند، به مشاغل تولیدی در آمریکا صدمه بزند. ایجاد شغل از موضوعاتی است که به گفته وی در اولویت های دولتش قرار دارد. بوئینگ و قطعه سازان آن نظیر جنرال الکتریک (سازنده موتور جت) و یونایتد تکنولوژیز، از بزرگ ترین کارفرمایان آمریکایی هستند. بوئینگ در وقت اعلام قرارداد با کشور عزیزمان ایران گفته بود که این قرارداد از 100 هزار وقت شغلی در این شرکت و قطعه سازان تابعه اش حمایت خواهد کرد.

آدام پیلارسکی، معاون موسسه مشاوراتی آویتاس اعتقاد است درصورتی که ترامپ مانع از فروش ایرباس شود، این امر می تواند مشکلاتی جهت قطعه سازان هواپیمایی آمریکا ایجاد کند.

وی گفت: «این امر واقعا اروپایی ها را ناراحت خواهد کرد و می تواند به مشکلاتی جهت آمریکا منجر شود چراکه این امر می تواند اروپایی ها را بر آن دارد که تا می توانند از اتکا به قطعات ساخت آمریکا بکاهند.»

ابولافیا گفت دولت ترامپ لزوما قرارداد با کشور عزیزمان ایران را جهت اروپایی ها ممنوع نمی کند ولی موضع سخت تر وی در قبال کشور عزیزمان ایران به توانایی آنها در تامین مالی خریدهای کشور عزیزمان ایران از طریق بانک های غربی صدمه می زند از اینرو ممکن است آنها تمایلی جهت امضای قراردادهای ریسکی با کشور عزیزمان ایران نداشته باشند.

وی افزود: «به غیر از این، شرایط تامین مالی جهت جت ها در حال بدتر و بدتر شدن است و اینها می تواند به تنهایی قرارداد را از بین ببرد.»


دود تنش زایی ترامپ با کشور عزیزمان ایران در چشم بوئینگ و ایرباس

منبع : فارس

واژه های کلیدی: تحریم های جدید | دونالد ترامپ | دولت ترامپ | هواپیما | تحریم ها | آمریکایی | آمریکا | هواپیما | قرارداد | ایران | بوئینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *