خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

میزان بارش‌های کشور کمتر از یک‌سوم میانگین جهانی است

رئیس شرکت هواشناسی گفت: کشور عزیزمان ایران در منطقه نیمه‌خشک زمین واقع‌ شده است است و میزان بارش در آن کمتر از یک‌ سوم میانگین جهانی است بنابراین باید این م

میزان بارش‌های کشور کمتر از یک‌سوم میانگین جهانی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، داود پرهیزگار در نخستین همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوضه مرکزی کشور عزیزمان ایران که امروز در دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اینکه منطقه خاورمیانه در نیم کره خشک و نیمه خشک زمین واقع شده است است اظهار داشت: نخستین موردی که باید بپذیریم حقیقت سرزمین نیمه خشک کشور است.

عبارات مهم : تغییر
پرهیزگار با اشاره به میانگین های بارش در سطح جهانی افزود: میانگین بارش در کشور از یک سوم میانگین جهانی کمتر است.

وی با بیان اینکه خشکی منطقه خاورمیانه ناشی از نحوه گردش جو است ،گفت: طبیعتاً تغییر و دست کاری در جو امری غیرممکن است بنابراین باید منابع آبی را مدیریت کنیم.

رئیس شرکت هواشناسی با بیان عوامل مهم پدیده گرد و غبار تصریح کرد: زیاد کردن گردوغبار دو علت عمده دارد خشک سالی و توسعه ناپایدار است.

وی با اشاره به زیاد کردن تولید گازهای گلخانه ای در دنیا تأکید کرد: در 3 دهه اخیر درجه حرارت کره زمین یک درجه زیاد کردن پیدا کرده است.

پرهیزگار با بیان اینکه تغییر اقلیم امروز به بحث نخست در بین چالش های جهانی مطرح شده است است خاطرنشان کرد: بااهمیت ترین تأثیر این تغییر اقلیم تکرار خشک سالی، بارش های سیلابی ،کاهش روزهای سرد سال و زیاد کردن روزهای گرم است.

رئیس شرکت هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در طول 10 سال گذشته هیچ وقت میزان بارش از حد نرمال بالاتر نرفته است، خاطرنشان کرد: انتظار می رود امسال هم روند 10 سال گذشته ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ز

واژه های کلیدی: تغییر | هواشناسی | روزهای گرم | هواشناسی قم | بارش باران | منطقه نیمه خشک | قم |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *