خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دشمنان به دنبال تضعیف و ضربه زدن به تشیع هستند

مرجع تقلید شیعیان گفت: تشیع در دنیای کنونی مظلوم بوده و شیعه ستیزی افزایش‌یافته است، و دشمن های با ضربه زدن به تشیع به دنبال تضعیف آن در دنیا هستند.

دشمنان به دنبال تضعیف و ضربه زدن به تشیع هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در نوزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به محدودیت علوم بشری اظهار داشت: کتاب های دوران باستان نشان می دهد که آن وقت علوم محدود بوده است، ولی علوم کنونی توسعه قابل ملاحظه ای پیداکرده اند و در رشته ای مانند علم پزشکی کتاب های زیادی نوشته شده است است.

عبارات مهم : آیت الله مکارم شیرازی – انقلاب اسلامی
وی بابیان اینکه درگذشته عقاید و احکام، اخلاق در کتابی به نام فقه جمع آوری می شد، افزود: در حال حاضر علوم و دانش اسلامی گستردگی زیادی پیداکرده و مباحث از هم جداشده است و جهت هر علمی کتابی نوشته شده است است.

مرجع تقلید شیعیان جهاد علمی را بالاتر از جهاد عملی دانست و گفت: علم فقه در میان علوم اسلامی به رشد خوبی رسیده است و کتاب های هجرت افراد متفاوت از بلادهای غیر اسلامی در کتاب های مختلفی مربوط به احکام متفاوت تدوین شده است است

وی با اشاره به انتشار مقاله ای در وقت طاغوت با تیتر ” آفتاب نیمه شب فنلاند اسلام را به خطر انداخته است”، ابراز کرد: پاسخ چنین یاوه گویی هایی در کتب اسلامی بیان شده است است و آفتاب نیمه شب جهت افرادی که از اسلام ناآگاه بودند، خطرساز شد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر توسعه بسترهای اینترنت عنوان کرد: در آینده احتمال استفاده از ابزارهای جدیدتر وجود دارد که باید جهت پاسخگویی به سؤالات مطرح شده است در آن آماده باشیم و ابزارهای آن را در اختیار بگیریم، حتی در وقت فعلی هم باید جهت پاسخ به نیازهای مردم زحمات زیادی کشیده شود

وی به اعتقاد اهالی جمود راجع به واگذاری وجوهات تنها به دست امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: این افراد اعتقاددارند که وجوهات باید تنها به دست امام زمان(عج) برسد که در شرایط عدم دسترسی ایشان وجوهات را خاک کنیم تا در وقت ظهور حضرت آن ها را از خاک بیرون بکشد که پرچم برافراشته آنان باطل است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: در شرایط کنونی جمودها با انقلاب اسلامی هم مخالفت می کنند درحالی که سؤال ما از آن ها این است که اگر حکومت تشکیل ندهیم آیا باید ظلم ظالمان را قبول کنیم و این کجای عدالت است، اهل جمود در جواب ظالمان امربه معروف و نهی از منکر می مانند و درمجموع این مکتب لطمات زیادی به اسلام زده اند.

وی با تأکید بر تفاوت جامعه فعلی با گذشته مطرح کرد: اسلام یک دین جهانی و گسترده است و نمی تواند به مکان و وقت محدود شود که در این شرایط پیروان مکتب افراطیون این جاودانگی و جهانی بودن اسلام را نپذیرفته اند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره برگزاری همایش خدمات شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در اردیبهشت ماه سال آینده گفت: در این همایش مقالات بسیاری از سوی حوزویان و علما ارائه می شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید از خدمات مکتب تشیع در گسترش علوم اسلامی غافل بود، افزود: در همایش مذکور از علمای اهل تسنن و مستشرقان غیرمسلمان دعوت شده است اند تا با شرکت در همایش، خدمات شیعه را درزمینهٔ علوم اسلامی مطرح کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به خدمات مرحوم صدر در عرصه علوم اسلامی بیان کرد: تشیع در دنیای کنونی مظلوم بوده و شیعه ستیزی زیاد کردن یافته است، و دشمن های با ضربه زدن به تشیع به دنبال تضعیف آن در دنیا هستند، از همین رو باید کارهایی انجام دهیم تا این مکتب را هرچه زیاد به جهانیان معرفی کرده و از مظلومیت آن بکاهیم.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: نظام اسلامی به دنبال مکتب معتدل بر اساس اصول فقه جواهری است، و به منظور حفظ اصول این مکتب، علما و فضلای حوزه علمیه قم در جهت پاسخگویی به نیازهای مردم تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه پیگیری مکاتب جمود و افراطیون حذف دستاوردهاست، خاطرنشان کرد: علما و طلاب حوزه های علمیه با آشنایی جایگاه خود باید به منظور برطرف نیازهای مردم تلاش کنند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر ضرورت انجام کارهای جمعی گفت: تهاجم فرهنگی دشمن به مکتب شیعی باید با انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی پاسخ داده شود، از همین رو علمای شیعی باید توجه خاص ای به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: انتقال آموزه های دینی جزو رسالت های مهم طلاب است، و در دنیای کنونی باید بیش از گذشته به فکر ترویج این آموزه ها باشیم.

انتهای پیام/ز

واژه های کلیدی: آیت الله مکارم شیرازی | انقلاب اسلامی | مکارم شیرازی | مرجع تقلید | همایش | اسلام | اسلامی | آیت الله مکارم شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *