خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تصویر + شاخصی محکم جهت ارزیابی نامزدهای ریاست جمهوری

عزت الله ضرغامی منشتر شدن پستی در اینستاگرام،‌ شاخص حکمی جهت ارزیابی فضای انتخاباتی کشور معرفی کرد.

تصویر + شاخصی محکم جهت ارزیابی نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه اینترنت کلوب خبرنگاران جوان؛ سید عزت الله ضرغامی، مدیر اسبق رسانه ملی، منشتر شدن پستی در صفحه اینستاگرامش ضمن گرامی داشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و بیان گزیده ای از تفسیر آیات ابتدایی سوره قیامة با نظر ایشان، شاخص محکمی جهت ارزیابی فضای انتخاباتی کشور و چالش های نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری معرفی کرد.
عزت الله ضرغامی نوشت:
“شهید مطهر؛ 12 اردیبهشت سالگرد شهادت معلم و حکیم بزرگ انقلاب اسلامی، شهید مرتضی مطهری را گرامی می داریم. روز معلم و روز کارگر را هم به همه معلمین و کارگران زحمتکش و خدمتگزار و کم توقع تبریک می گویم.
این روزها جای شهیدمطهری خالی است. متفکر و اندیشمند شجاعی که بر اساس آموزه های قرآنی، همچون مالک اشتر، رهبری نظام را در اداره و هدایت جامعه کمک کند.

عبارات مهم : ریاست جمهوری
متفکرین زیادی داریم که شجاع نیستند و شجاعانی نیز داریم که بضاعت و توان فکری آنان، پاسخگوی انبوه نیازهای امروز نیست. و این دو ویژگی در اعلادرجه در وجود آن شهید مطهر به ودیعه گذاشته شده است بود.

***پی نوشت***

فضای رسانه ای کشور پر از اندیشه ها و نظریه هایی است که صاحبان حقیقی و یا مجازی اش هرلحظه با آن تصویر یادگاری می گیرند و جماعتی را هم از سر جهل و بی اطلاعی با خود به این سو و آن سو می برند.
شهید مطهری، یکبار با صدای بلند گفت که این اندیشه ها و مکتب های خلق الساعه نوعاً اصالتی ندارند و بر اساس انگیزه های نفسانی و هوی و هوس شخصی تولید می شود!
او در تفسیر آیات اولیه سوره مبارکه قیامه، پس از ترجمه و تفسیر آیات اولیه که پاسخ قرآن به متفکران قیامت است می گوید که منکرین معاد نه از سر چالش فکر و اندیشه بلکه به علت فرار از قید و بندهای الهی که آنان را ملزم به رفتاری خاص که متناسب با شأن و جایگاه اوست می کند، اصل معاد و رستاخیز را انکار می کنند.

آیه پنجم از این سوره که می فرماید: «بل یرید الانسان لیفجر امامه»، به صراحت سخن از اراده انسان جهت فسق و فجور و گناه است و انکار قیامت هم نیز معلول و نتیجه این واکنش‌ها و در حقیقت ویترینی روشنفکری جهت توصیف واکنش‌ها شیطانی است.
مطهری، حکیمانه و با ظرافت، همبستگی این آیات را جهت مخاطب خود تشریح می کند و به آنان یادآوری می کند که پاسخ بسیاری از شبهات، لزوماً از همان جنس نیست، بلکه با ریشه یابی علل انحرافات فکری باید حکیمانه درصدد برطرف و حل علت العلل بود.
فضای انتخاباتی کشور و چالش های انتخاباتی نامزدها و هواداران آنان را با این نظر بررسی و ارزیابی کنید. شاخص محکمی است.”
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ریاست جمهوری | ضرغامی | شهید مطهری | روز معلم | روز کارگر | انتخابات | انتخابات ریاست جمهوری | ارزیابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *