خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

لزوم تخصیص داده شده است قطعه‌ای از هنرمندان جهت معاونت صنایع دستی ، پیشنه

باید از قطعه هنرمندان سهمی را به معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی تخصیص داده شده است دهند.

لزوم تخصیص داده شده است قطعه‌ای از هنرمندان جهت معاونت صنایع دستی ، پیشنه

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگریگروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم یادبود «مرحوم استاد نصیری» که امروز در ساختمان کوشک برگزار شد؛ بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتیِ شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به روایت خاطره ای از دیدار خودش از کارگاه استاد نصیری پرداخت و اظهار داشت: هنگامی که خبر بیماری وی را شنیدم گفتم، فکر نمی کنم فردی چون او که روح زندگی تا به این اندازه در او جاری بود، چنین شود.
وی به تلاش هایش جهت تدفین نصیری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: باید در قطعه هنرمندان سهمی را به معاونت صنایع دستی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تخصیص داده شده است بدهند.

عبارات مهم : اسطوره

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: البته اشخاصی چون استاد نصیری دز هر کجا که مدفون شده است اند، آنجا قطعه هنرمندان است.
نامور مطلق تصریح کرد: در زمانی که با نصیری ملاقات کردم، متوجه شدم که وی تأکید زیادی بر روی این امر دارد که کاری را در رابطه با سیمرغ انجام دهد. من در همان وقت به فکر تحلیل واکنش‌ها وی افتادم و متوجه شدم که با توجه به اینکه هر هنرمند و انسان مؤلفی یک اسطوره شخصی دارد و آثارش را بر اساس آن اسطوره خلق می کند، اسطوره شخصی استاد نصیری سیمرغ است.
وی ادامه داد: سیمرغ پرنده شگفت آوری است که در فرهنگ ما بی نظیر بوده و کامل کننده فرهنگ ما به حساب می آید و اگر افرادی چون نصیری نبودند، فرهنگ ما ناقص می شد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قصد ما این است که آرزوی نصیری را که می خواست کاری جهت سیمرغ انجام دهد را محقق کنیم و جشنواره بزرگی در رابطه با سیمرغ برگزار کنیم .
نامور مطلق افزود: همچنین همایشی را نیز با عنوان سیمرغ برگزار خواهیم کرد.
وی در آخر با بیان این امر که نصیری کاری ققنوس وار جهت سیمرغ کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از خیابان های بابلسر را به نام این هنرمند والامقام نام گذاری خواهیم کرد و هم اکنون در مرحله انجام صحبت های مربوط با این امر هستیم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اسطوره | گردشگری | صنایع دستی | میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | قطعه هنرمندان | هنرمندان بهشت زهرا | مراسم یادبود نادر نصیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *