خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

در سینمایی با سوژه و ژانر محدود، منتظر راه افتادن موج نباشیم

علیرضا رئیسیان موافق است تا شوراهای پروانه ساخت و نمایش به سمت کم کردن ممیزی بروند اما…

در سینمایی با سوژه و ژانر محدود، منتظر راه افتادن موج نباشیم

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییر در ساختار شورای پروانه ساخت و نمایش، گفت: بسيار موافقم که اين شوراها بايد كم كم يك طرح كلى در مورد فيلمسازان با سابقه روشن کنند و در موارد ديگر نيز سيناپس كامل مورد تصويب قرار گيرد تا به مرور پروانه ساخت جز در مورد فيلمسازان جوان برداشته شود.
وی ادامه داد: همچنین، در مورد پروانه نمايش، جز در موارد ابتذال فرهنگى كه روشن است منظور از آن چيست، در بقيه موارد به جز موارد ششگانه مطرح در قانون سخت گيرى نشود.
رئیسیان در پاسخ به این پرسش که آیا شما فکر می کنید، دیگر مسئله فیلم های ما فیلم نامه نیست و پرداخت و جذابیت های بصری آن ها کم شده است است؛ چنانچه می بینیم، فیلم هایی هستند که با وجود فیلمنامه ضعیف، فیلمی دیدنی به حساب می آیند، گفت: تا وقتى سينماى داستانى وجود دارد، فيلم نامه اولين و مهم ترين اصل براى توليد فيلم است، و موارد ديگر پس از آن حادث مى شود.

عبارات مهم : پروانه – سینما

وی راجع به اینکه چرا سال هاست از ساخت فیلمی که موج راه بیندازد (در هر حوزه ای) خبری نیست، عنوان کرد: در سينمایی كه سوژه ها و ژانرهاى توليد این قدر محدود است، توقع موج همچون سيل در كوير امرى موهوم است.
رئیسیان در خصوص کوچک سازی سینما خاطرنشان کرد: كوچك كردن دولت به هر شكلى، در هر زمانى و در هر بسترى اعم از اقتصاد، سياست و فرهنگ يك اصل انكارناپذير است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پروانه | سینما | علیرضا رئیسیان | شورای پروانه ساخت | پروانه نمایش | فیلمسازی | ممیزی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *