خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جایگاه گردشگری در وزارتخانه میراث فرهنگی تنزل پیدا می‌کند

معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت: از پیشنهاددهندگان طرح تبدیل شرکت میراث فرهنگی به وزارتخانه، می‌پرسم چه شاخص‌هایی را مد نظر قرار داده‌اند؟!

جایگاه گردشگری در وزارتخانه میراث فرهنگی تنزل پیدا می‌کند

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست خبری همایش گفتمان فرهنگ نوازی با رویکرد توسعه گردشگری که امروز در سالن خلیج فارس شرکت حج و زیارت برگزار شد؛ معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخشی از سخنانش در پاسخ به این پرسش که نظرش در مورد تبدیل شرکت میراث فرهنگی به وزارتخانه چیست، اظهار داشت: ما باید از یک پیشنهاد تصور بهتری داشته باشیم و من از پیشنهاد دهندگان طرح تبدیل شرکت میراث فرهنگی به وزارتخانه می پرسم که چه شاخص هایی را مد نظر قرار داده اند؟!

عبارات مهم : میراث فرهنگی
رحمانی موحد ادامه داد: قطعا با تبدیل شدن شرکت میراث فرهنگی به وزارتخانه جایگاه گردشگری کشور تنزل پیدا می کند، فقط دسترسی ها به وزیر زیاد می شود.

معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راجع به دستاوردهای دولت یازدهم گفت: بیش از 19 میلیون و 900 هزار نفر گردشگر در دولت یازدهم وارد کشور شده است و در همین مدت 39 میلیارد دلار درآمد گردشگری داشتیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اوضاع اقامتگاه ها از نظر استانداردهای جهانی تصریح کرد: ما در حوزه اقامتگاه ها با دو عنصر فیزیکی و نرم افزاری مواجه هستیم. به همین جهت ضوابط استاندارد یک کشور موفق را مطالعه کرده ایم و نتیجه های آن را به یک استاندارد کیفی و ضوابط غیر فیزیکی تبدیل کرده ایم. جمع بندی این مبحث نهایی شده است و در این هفته به مدیر شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه خواهد شد.

معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص گزینش برندهای نمونه گفت: مبحث برندهای نمونه تا سطح فراخوان آمده و متن فراخوان نیز آماده شده است است.

رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مهمان نوازی در زیاد کردن گردشگر اشاره کرد و اظهار داشت: همایش گفتمان فرهنگ مهمان نوازی با رویکرد توسعه گردشگری نتیجه تعامل شورای فرهنگ عمومی و شرکت میراث فرهنگی با نشانه تبدیل کردن مهمان پذیری به یک نهاد و ساختار دائمی با یک رویکرد متوازن، جامع و ملی است.

وی افزود: این همایش با نشانه ارائه یک جمع بندی جهت شروع یک تفکر نیرومند در حوزه مهمان نوازی در تاریخ 10 اردیبهشت ماه امسال در دانشکده مدیریت دانشگاه پایتخت ایران برگزار می شود و 21 مقاله در آن مطرح می شوند که در آینده نزدیک مجموعه آنها منتشر خواهند شد.

معاون گردشگری شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ما جهت نهادینه کردن فرهنگ مهمان پذیری و توسعه گردشگری به کمک همه نهادهای مرتبط نیاز داریم.

همچنین؛ حجت الاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از این نشست خبری به ریشه مهمان نوازی در فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهمان نوازی باید با همکاری همه نهادها در سطح جامعه نهادینه شود.

وی افزود: مهمان نوازی یکی از پایه ها و اساس سرمایه های اجتماعی به حساب می آید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی آمادگی آن را دارد که نهادسازی مهمان پذیری با همکاری نهادهای مرتبط را در دستور کار خود قرار بدهد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | مهمان | فرهنگ | تبدیل | نشست خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *