خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تخصیص اعتبار 570 میلیون ریالی جهت مرمت منزل قاجاری کازرونیان

مسئول اداره کل میراث فرهنگی فارس از مرمت منزل تاریخی کازرونیان واقع در بافت تاریخی شیراز متعلق به دوره قاجاریه خبر داد.

تخصیص اعتبار 570 میلیون ریالی جهت مرمت منزل قاجاری کازرونیان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیامک بصیری مسئول فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این اثر در سال 1354 با شماره 1225 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بصیری افزود: هزینه مرمت منزل کازرونیان از محل اعتبارات ملی با هزینه ای بالغ بر 570 میلیون ریال تخصیص داده شده است است و مرمت در قسمت های اضطراری و استحکام بخشی بنا در حال انجام است.

عبارات مهم : میراث فرهنگی
وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات ملی در قالب همکاری در جهت حمایت مالکین و متصرفین بناهای تاریحی با همکاری مالکین اقدام به مرمت در قالب عقد تفاهم نامه انجام می شود.

بنابراین گزارش، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، از مالکین منزل های تاریخی ثبت شده است در فهرست آثار ملی کشور دعوت می کند به منظور تامین بخشی از هزینه های مرمت و حفاظتی منزل خود با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی این اداره کل به آدرس، شیراز پشت ارگ کریم خانی،خیابان 22 بهمن ،خانه محتشم، نسبت به عقد تفاهم نامه اقدام کنند.

خانه کازرونیان از بناهای دوره قاجاریه محسوب می شود که در سال 1298 هجری بنا شده است است.

موقعیت محلی آن در محبه گودعربان و به فاصله کوتاهی از مسجد شیخ علیخان واقع شده است است و در حال حاضر نیز در تملک آقای جعفر کازرونیان قرار دارد.

انتهای پیام/ر

واژه های کلیدی: میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | همکاری | میلیون | اداره | تخصیص اعتبار | اعتبار 570 میلیون ریالی | مرمت منزل قاجاری کازرونیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *