خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اعتبار 730 میلیون یورو جهت گشایش اجرای طرح آلومینیوم فارس

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت اجرای طرح آلومینیوم فارس 730 میلیون یورو گشایش اعتبار شده است است.

اعتبار 730 میلیون یورو جهت گشایش اجرای طرح آلومینیوم فارس

به گزارش گروه استان های کلوب خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جهت اجرای طرح بزرگ آلومینیوم که هم اینک در شهرستان لامرد در استان فارس در دست احداث است 730 میلیون یورو گشایش اعتبار شده است است.
نعمت زاده افزود: طرح بزرگ آلومینیوم فارس با ظرفیت تولید هر سال بیش از 300 هزار تن آلومینیوم تا 2 سال آینده افتتاح می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این واحد صنعتی یک هزار و 500 نفر مشغول آماده سازی آن هستند.

عبارات مهم : آلومینیوم
وی ادامه داد: همچنین با بهره برداری از فاز نخست فولاد شهرستان نی ریز با ظرفیت تولید هر سال 800 هزار تن آهن اسفنجی و کارخانه سیمان این شهرستان با ظرفیت تولید هر سال یک میلیون تن سیمان که در چند ماه آینده محقق خواهد شد، تحول خوبی در توسعه صنعتی استان فارس و کشور به وجود خواهد آمد.

نعمت زاده با اشاره به افتتاح 39 طرح در حوزه صنعت فارس، اظهار داشت: این طرح ها که با سرمایه گذاری 122 میلیارد تومان به انجام رسیده زمینه اشتغال بیش از 500 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.

وی با بیان اینکه شرکت کاشی و سرامیک پردیس آباده با 810 میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد، بیان کرد: در این طرح جهت 230 نفر شغل ایجاد شد.

نعمت زاده گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید 6میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک نقش مهمی در زیاد کردن توان تولید کشور ایفا خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر کشور عزیزمان ایران یا وجود رکود جهانی در حوزه ساخت و ساز مسکن و کم کردن صادرات، رتبه نهم تولید کاشی و سرامیک را در دنیا دارد.

نعمت زاده افزود: هم اینک کشور عزیزمان ایران با 520 میلیون متر مربع صادرات کاشی و سرامیک، در دنیا رتبه چهارم را دارد و بیش از 140 میلیون متر مربع از این رقم در دولت تدبیر و امید محقق شده است است.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا سال 1400 رتبه کشور عزیزمان ایران در تولید کاشی و سرامیک به رتبه چهازم دنیا ارتقا و صادرات این محصول از کشورمان به 2 میلیارد دلار زیاد کردن یابد.

نعمت زاده با اشاره به افتتاح فاز دوم طرح توسعه کارخانه ذوب آهن پاسارگاد، اظهار داشت:این کارخانه از سال 92در حال تولید هر سال 1.5 میلیون تن فولاد است.

وی تصریح کرد: در طرح توسعه این کارخانه، تولید 2.5 میلیون تن کنسانتره آهن، 2.5 میلیون تن گندله و 1.8 میلیون تن آهن اسفنجی برنامه ریزی شده است است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار برطرف موانع تولید سنگ آهن در فارس شد و بیان داشت: جهت حل این مسئله در حال مذاکره با مدیر شرکت حفاظت از محیط زیست هستیم تا مجوز اکنشاف در معدن محدوده بهرام گور در شهرستان نی ریز فارس را صادر کند تا از این طریق نیز زمینه اشتغال بیش از 700 نفر فراهم شود.
انتهای پیام/ر

واژه های کلیدی: آلومینیوم | کارخانه | میلیون | سرامیک | اجرای طرح آلمینیوم | فارس | 730 میلیون یورو | شهرستان لامرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *