خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ویزیت رایگان پزشکان و دندانپزشکان ، زنگ سلامت در مدارس نواخته می‌شود

مدیر کل اداره سلامت شهرداری پایتخت ایران از برنامه‌های این اداره در هفته سلامت خبر داد.

ویزیت رایگان پزشکان و دندانپزشکان ، زنگ سلامت در مدارس نواخته می‌شود

سمانه زمانی مدیرکل اداره سلامت شهرداری پایتخت ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی کلوب خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شروع هفته سلامت از اول اردیبهشت اظهار داشت: ما در شهرداری برنامه هایی را با نشانه ساختن فرهنگ و اطلاع رسانی در جهت ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش های زندگی به منظور تأمین سلامتی شهروندان در سطح محلات منطقه به خاص محلات محروم، گرامیداشت هفته سلامت و حساس سازی شهروندان نسبت به عنوان سلامت شهر و شهروندی، کیفیت بخشی برنامه های سلامت محور و گسترش همکاری محلات در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: معرفی دستاوردهای حوزه ی سلامت شهرداری تهران، جلب و توسعه همکاری های مردمی در جهت ارتقای سطح سلامت شهر و شهروندان، جلب حمایت سیاستگذاران و مدیران ارشد در حمایت از برنامه های حوزه سلامت، جلب همکاری های سازمانهای مردم نهاد و خیریه های فعال در حوزه سلامت جهت ارتقای سلامت شهر و شهروندان، توسعه همکاری های بین بخشی و جلب همکاری سازمانهای خارج شهرداری از دیگر اهداف تعیین شده است در هفته سلامت جهت ارتقا سلامت مردم است.
وی با اشاره به بعضی برنامه های اداره کل سلامت شهرداری پایتخت ایران در هفته سلامت عنوان کرد: غرفه های ارائه خدمات سلامت محور و سامانه فرهنگی سلامت محور در بوستان ها یا میادین مهم سطح مناطق در قالب جشنواره سلامت در این هفته برگزار می شوند.

عبارات مهم : شهرداری

زمانی افزود: برپایی ایستگاه های سلامت در محلات محروم و کمتر برخوردار و ارائه خدماتی از قبیل مشاوره های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI، ارائه خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی در قالب طرح دستان بهشتی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، توزیع بسته های بهداشتی (شامپو، مسواک، خمیرداندان، حوله) با نشانه شناسایی و برطرف نیازهای سلامتی دانش آموزان مدارس محروم در معابر عمومی این محلات از دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری در هفته سلامت است.
مدیرکل اداره سلامت شهرداری پایتخت ایران اضافه کرد: همایش پیاده روی خانوادگی و اجرای جنگ سلامت به همراه برنامه های فرهنگی، هنری با نشانه ارتقاء سلامت شهروندان، زیاد کردن ارتباطات و تعاملات اجتماعی، ایجاد روحیه خوش حالی و نشاط در شهروندان در مناطق شمال، شرق، مرکز، غرب و جنوب در پنج بوستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: همایش پیاده روی و جنگ سلامت در مناطق شمالی (۱ – ۲ – ۳ – ۵) در بوستان یاس فاطمی، در مناطق شرقی (۴ – ۸ – ۱۳ – ۱۵) در بوستان پلیس، مناطق غربی (۹ – ۱۰ – ۲۱ – ۲۲) در دریاچه شهدای خلیج فارس، مرکز (۶ – ۷ – ۱۱ – ۱۲ + ۱۴ + ۲۰) در بوستان زندگی محله هرندی، جنوب (۱۶ – ۱۷ – ۱۸ – ۱۹) در بوستان ولایت برگزار می شود.
زمانی با اشاره به نواختن زنگ سلامت در مدارس تصریح کرد: زنگ سلامت با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی با عنوان سلامت در مدارس به منظور حساس سازی دانش آموزان نسبت به سلامت خود و دیگران با نشانه ارتقای سطح سلامت دانش آموزان، معلمان و اولیاء و جلب حمایت اولیای مدرسه در اجرای برنامه های سلامت محور در مدارس پایتخت ایران نواخته می شود.
زمانی با بیان اینکه برنامه هایی آموزشی در حوزه سلامت نیز در این هفته صورت می گیرد، گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، برگزاری همایش های منطقه ای، نصب بنر و پلاکارد و توزیع بروشورهای آموزشی با نشانه حساس سازی و جلب توجه شهروندان نسبت به سلامت خود و جامعه، آگاه سازی و زیاد کردن دانش سلامت شهروندان در جهت ارتقای کیفیت زندگی آنان از برنامه های آموزشی اداره کل سلامت شهرداری پایتخت ایران است.
مدیر کل اداره سلامت شهرداری پایتخت ایران با اشاره به تور گردشگری سلامت ابراز داشت: اجرای تورهای تفریحی، آموزشی، ورزشی و زیارتی و دیدار از جاذبه های سلامت محور سطح شهر با نشانه آشنایی با جاذبه های سلامت محور شهر، ارتقای سطح سلامت شهروندان، کمک به محلات محروم و کمتر برخوردار شهر در قالب تور گردشگری سلامت در پایتخت ایران برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذا در هفته سلامت عنوان کرد: برگزاری جشنواره غذای سالم و توزیع غذا بین شهروندان محلات با نشانه ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص شاخص های تغذیه سالم و نحوه طبخ غذای سالم، توجه به نیازهای افراد محلات محروم و کمتر برخوردار، بوستان های سطح شهر و در محل جشنواره های سلامت از برنامه های اداره کل سلامت در حوزه غذا است.
وی در خصوص خدمات سلامت محور جهت خانوده های شاهد گفت: برپایی ایستگاه ارائه خدمات سلامت محور از قبیل غربالگری دیابت، آزمون فشار خون، مشاوره پزشکی و مشاوره تغذیه به خانواده های معظم شهدا، در تاریخ پنجشنبه هفتم اردیبهشت در بهشت زهرا از برنامه های منزل سلامت شاهد است.
وی با بیان اینکه سفیر سلامت با نشانه حساس سازی و ارتقاء سطح سلامت شهروندان در مناطق شهرداری پایتخت ایران اجرا می شود، افزود: استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اطلاع رسانی سطح منطقه به خاص همشهری های محلات، ارسال پیامک های سلامت محور و تهیه و توزیع اقلام آموزشی در قالب برنامه سفیر سلامت و طرح «سلام همکار» با ارائه خدمات سلامت محور جهت پرسنل شهرداری در هفته سلامت برگزار می شود.
زمانی یادآور شد: دیدار مدیران سلامت و نمایندگان اعضای کانون های سلامت محور با علمای دینی، دیدار از مراکز نگهداری بیماران ذهنی، روانی و جانبازان، عیادت از بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی، دیدار از منازل سالمندان به خاص پدران و مادران شهدا، برگزاری مراسم مراسم خوش حالی روز مبعث در مراکز نگهداری بیماران ذهنی، روانی و جانبازان و استقرار پایگاه های سیار انتقال خون در برنامه هفته اداره کل سلامت شهرداری پایتخت ایران گنجانده شده است است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: شهرداری | سلامتی | برنامه | سلامت | ایران | اداره | هفته سلامت | فرهنگ سازی سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *